Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr nov 20, 2015 12:07 am

anders and schreef:Welke pennen heb je bij dit stripje allemaal gebruikt, en welke gebruik je allemaal voor het inkten?

Voor deze strip heb ik geïnkt met een 'R. Esterbrook #356' pennetje en 'Drawing ink' van Talens. Voor de kantlijnen heb ik een 'Point 88' fineliner van Stabilo gebruikt, maar ik heb geen idee hoe dat doorgaans gedaan wordt. Ik ben daar meerdere keren mee over de kantlijnen gegaan, omdat deze fineliner eigenlijk te dun is als je een halve pagina op A3 tekent.

anders and schreef:Ik heb zelf net een pocket pentel brush pen gekocht, maar dit lijkt met te lastig voor alle details.?

Dat is een kwestie van oefenen. Ik gebruik deze pen tegenwoordig heel vaak voor het inkten en ik vind het steeds gemakkelijker om er kleine details mee te inkten.

anders and schreef:Zelf heb ik ook een gewone kroontjes pen met oostindische inkt. Maakt dit veel verschil met een R. Esterbrook #356'?

Ja. Ik heb ook normale kroontjespennen, maar ik inkt hier nooit mee. Die pennen zijn dikker, en veel minder flexibel. Je kunt er dus weinig dikteverschillen (en dus minder diepte) mee creëren en kleine details worden niet mooi.

anders and schreef:Dit vind ik namelijk ook nog best lastig, en hij moet telkens in de inkt gedoopt worden...

Dat vind ik ook een nadeel aan een kroontjespen of penseel. Dit is niet alleen door luiheid, maar ook omdat je er je concentratie een klein beetje mee verstoort.

anders and schreef:Zijn dit de enige pennen die striptekenaars gebruiken, of worden er ook fineliners, balpennen, andere brush pennen of vulpennen voor het inkten gebruikt?

Dit kan ik niet precies beantwoorden. Volgens mij gebruiken veel tekenaars een penseel, maar dat is in principe hetzelfde als een brush pen van Pentel. Enkelen gebruiken een flexibele kroontjespen.

Ik zou ook graag weten wat gebruikt wordt voor rechte lijnen en voor de kantlijnen van een strip.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » vr nov 20, 2015 7:24 pm

Oké bedankt! Moet ik ook maar eens zo een R. Esterbrook #356 aanschaffen :) .
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Dagoduck » ma maart 21, 2016 9:44 pm

Hidde schreef:
anders and schreef:Leuk! Ziet er goed uit. Waar zal het eindresultaat te vinden zijn?

Ik zal het eindresultaat hier plaatsen! Het is bedoeld als oefening. Misschien stuur ik het eindresultaat op naar de redactie, als ik er tevreden over ben. Het is wel een standaard grap (wellicht eerder bedacht).

1A:

Afbeelding

Niet bekend met het werk van A.P. Gaap?
In het achterkantstripje van 7-2012 zegt hij dat "Liefdesleven van den goudvink" door A.P. Gaap zijn favoriete boek is.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Commando Duck » vr maart 25, 2016 11:24 am

Afbeelding
Hoi, ik ben Commando Duck
Avatar gebruiker
Commando Duck
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr maart 25, 2016 10:39 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Dagoduck » vr maart 25, 2016 11:28 am

Hallo Commando Duck
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » di apr 05, 2016 2:57 pm

Dagoduck schreef:Niet bekend met het werk van A.P. Gaap?
In het achterkantstripje van 7-2012 zegt hij dat "Liefdesleven van den goudvink" door A.P. Gaap zijn favoriete boek is.

Ik heb de naam inderdaad van dat stripje. ;)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Dagoduck » do jun 09, 2016 8:25 pm

Ik zal binnenkort ook wat tekeningen posten.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » vr jun 10, 2016 11:19 pm

Dagoduck schreef:Ik zal binnenkort ook wat tekeningen posten.


Ik ben benieuwd.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma jul 25, 2016 2:57 pm

Ik laat ook maar weer eens wat zien. :) Kritiek is welkom!

Afbeelding

Eigen kritiek:
Bij de boze Donald met de twijg heeft zijn rechterarm een rare, lelijke houding en het lijkt net alsof de twijg lost achter zijn hand 'zweeft', in plaats van dat Donald hem vast heeft. Weer eens te snel begonnen met inkten...
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » ma jul 25, 2016 7:48 pm

Wauw! Hidde, deze tekeningen zijn super!!! Je inkten is nu erg goed! Je moet werk met Sanoma zodat wij kunnen goed getekent verhalen weer zien!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr jul 29, 2016 6:10 pm

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » za jul 30, 2016 10:12 pm

Nog een paar :)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » do aug 04, 2016 12:27 pm

Weer goed bezig Hidde, mooie tekeningen! Zowel Donald als Katrien en de neefjes zijn goed gelukt. Toch vind ik de snavel van het rechter neefje op je laatste tekening wat misvormd. Toevallig geïnspireerd door een plaatje van Vicar? Die wil dat ook nog wel eens doen. Misschien kun je er zoiets van maken. Nou ziet het er nog niet mooi uit, omdat ik niet zo goed kan tekenen als jij en zeker niet met de muis, maar ik hoop dat je wat aan de tip hebt.

Afbeelding
Afbeelding
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do aug 04, 2016 3:34 pm

Hmm ja je hebt gelijk. Ik dacht al iets aan de snavel te zien. Ik heb hem even snel geprobeerd op de computer te verbeteren.

Afbeelding

Deze is niet geïnspireerd door Vicar trouwens. Heb je een voorbeeld van zo'n snavel van hem? Vicar is namelijk één van de beste Duck-tekenaars ooit in mijn ogen (in zijn beste periode).
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » do aug 04, 2016 8:04 pm

Ziet er beter uit zo ja.
Hidde schreef:
Deze is niet geïnspireerd door Vicar trouwens. Heb je een voorbeeld van zo'n snavel van hem? Vicar is namelijk één van de beste Duck-tekenaars ooit in mijn ogen (in zijn beste periode).


Ben ook fan van Vicar, heb hem ook in mijn top 10 staan. http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=31&t=5&start=195
Soms heeft hij (inderdaad met name in zijn later periode) wat mindere tekeningen. Kan zo niet echt een goed voorbeeld vinden, maar als ik niet wist dat jij het had getekend had ik op Vicar gegokt.
Hier twee tekeningen waarbij de snavels niet super zijn. Rechter neefje op plaatje 1 en linker neefje op plaatje 2.
Afbeelding Afbeelding

Misschien niet de beste voorbeelden, maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron