Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » wo jul 16, 2014 6:59 pm

Afbeelding

Mijn eerste echte digitale tekening! Gemaakt met Sketchbook Pro (een heel fijn programma!) en een Wacom Intuos Pen & Touch (voor mijn verjaardag gekregen).
http://lansiko.deviantart.com/art/She-s-my-Girlfriend-468262717
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » za jul 19, 2014 1:44 pm

Afbeelding

Deze heb ik een paar dagen geleden ook gemaakt. http://lansiko.deviantart.com/art/The-Student-468940260
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » zo jul 20, 2014 7:52 pm

De ideeën blijven maar komen! Hier een 'crossover' van de Zwarte Schim en de film van The Phantom of the Opera!

Afbeelding
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » wo jul 30, 2014 7:38 am

Ik heb het programma Sketchbook Pro nu definitief gekocht en krijg er steeds meer handigheid in!
Hier een tekening van 'Mickey Mouse joins the Foreign Legion'.

Afbeelding
http://lansiko.deviantart.com/art/In-the-Foreign-Legion-471630581
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » za aug 09, 2014 4:49 pm

Erg mooie tekeningen, lansiko! :) Vooral de laatste vind ik heel erg knap gemaakt. Ik zie al een behoorlijke vooruitgang!

Ralph schreef:[link naar afbeelding verwijderd]

Dat is zeker niet slecht geïnkt! Het leren inkten is een kwestie van geduld. Als je het regelmatig doet zie je dat je er steeds handiger in wordt. Als je maar blijft denken aan de juiste techniek; de lijn dikker maakt in de bochten en de voorwerpen die verder weg staan minder dik inkten dan de voorwerpen en figuren die dichtbij 'de kijker' staan.

Ralph schreef:(let alsjeblieft niet op de inkleuring; Paint en Photobucket blijken geen perfecte combinatie ;) )

Een tip: sla je tekening op als een .PNG-bestand. Bij het verkleinen van een afbeelding behoudt .png veel scherpere lijnen dan een jpg.-bestand. Ook blijven de kleuren mooier en heb je dus geen goed zichtbaar kwaliteitsverlies.

Ralph schreef:En achteraf had ik de bakkebaard aan de rechterkant beter wat lager kunnen plaatsen.

Ik denk dat de Bakkebaarden op de juiste plaats staan. Nu ik er zo over nadenk, hoe kan een kind al bakkebaarden hebben? :P

Een tekening van mij:

Afbeelding
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... g~original
Laatst bijgewerkt door admin op ma nov 22, 2021 2:30 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: link op verzoek verwijderd, omwille van privacy
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » zo aug 10, 2014 1:25 am

Wauw! Hidde, je tekening van Scrooge schoppen Donald is geweldig! De plaatsen van de lichaams en de overdracht van gewicht is perfect. Zelfs menige van de zogenaamde "professionele" kunstenaars (ComicUp) niet krijgen dat recht. Je bent al beter, dan velen van hen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ralph » zo aug 10, 2014 1:33 pm

Bedankt voor de tips, Hidde! Is het met een .PNG bestand ook makkelijker om de achtergrond (het witte papier) te verwijderen o.i.d? Als ik dat nu probeer, wordt een deel van de tekening zelf ook verwijderd.

Ik begin al helemaal zin te krijgen om een tekening te maken. Het enige wat ik nu nog mis is een idee WAT te tekenen :p
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » zo aug 10, 2014 2:35 pm

Dat is weer een mooie tekening, Hidde! Ga je ook weer eens proberen een strip te tekenen?

Hidde schreef:Nu ik er zo over nadenk, hoe kan een kind al bakkebaarden hebben? :P

Ik had ook al lang voordat ik een baard had bakkebaarden. Natuurlijk is de kind-Dagobert uit "The invisible intruder" enkel een miniatuur-Dagobert, met komisch effect.

Ralph schreef:Ik begin al helemaal zin te krijgen om een tekening te maken. Het enige wat ik nu nog mis is een idee WAT te tekenen :P

Je kan altijd in het Weekblad of een pocket makkelijk lelijk getekende plaatjes vinden. Je kan dan bedenken hoe jij zo'n plaatje op een betere manier kan indelen en welke houdingen en gelaatsuitdrukkingen je aan de figuren zou geven. Je kan natuurlijk ook werken vanuit een scenario, zoals er tegenwoordig veel op internet te vinden zijn. Hoofden tekenen is een goede oefening, figuren tekenen een betere, meerdere figuren met elkaar in contact nog een betere, maar een compleet plaatje tekenen is de beste.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » zo aug 10, 2014 5:44 pm

Hidde schreef:Erg mooie tekeningen, lansiko! :) Vooral de laatste vind ik heel erg knap gemaakt. Ik zie al een behoorlijke vooruitgang!


Dank je, Hidde! :D Ik merk zelf ook dat het steeds beter en makkelijker gaat. Ik hoop nog eens andere figuren te leren tekenen, zoals Donald en Goofy.
Als iemand verbeterpunten ziet, gewoon zeggen! ;)
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » za aug 16, 2014 9:05 am

Afbeelding

The Brave Little Tailor is één van mijn favorieten, en dit bedacht ik toen ik dat filmpje weer eens had gekeken!

http://lansiko.deviantart.com/art/Do-You-Wanna-Fix-My-Dress-475808388
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » zo aug 17, 2014 3:39 pm

Hallo iedereen! Het spijt me dat ik opeens verdwenen was en niets meer van mij hebt laten horen. Dit is zo gegaan, omdat ik ben afgeweken van het tekenen van Disney figuren (alhoewel ik het zo nu en dan nog wel eens graag probeer). Ik ben een beetje op zoek gegaan (en tevens nog steeds op zoek) naar mijn eigen stijl en maak voornamelijk cartoons. Ook heb ik een Wacom (Intuos Pro) tablet aangeschaft en ben ik mij sinds een korte tijd gaan verdiepen in andere dingen zoals karikaturen en 'digital paintings'.
Toch ben ik nu weer even terug op dit forum, vanwege mijn laatste tekening. Ik heb namelijk geprobeerd om ons grote voorbeeld, Carl Barks, te karikaturiseren en hem grappig maar toch ook herkenbaar neer te zetten. Alhoewel ik niet zeker weet of dit de juiste plek is om hem te delen, heb ik er toch voor gekozen om het wel te doen gezien het feit ik enorm nieuwsgierig ben naar jullie reactie's en commentaar.

(P.S. De laatste tijd heb ik echter wel op het forum gekeken en ik moet zeggen dat ik schitterende tekeningen langs heb zien komen! Ga zo door!)

Afbeelding
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ridder ter Geit » do aug 21, 2014 8:25 am

Heel mooi!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » do aug 21, 2014 3:14 pm

Ridder ter Geit schreef:Heel mooi!

Dankjewel! Leuk om te horen :D
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » zo aug 31, 2014 1:19 pm

Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » wo sep 03, 2014 3:56 pm

Dat is weer een erg mooie tekening! Maar natuurlijk heb ik nog wat opbouwende kritiek. ;) Ik denk dat het hoofd iets te klein is vergeleken het lichaam. Ook zijn de oren denk ik iets te hoog op het hoofd geplaatst, vergelijk ze maar eens met je profielfoto. Ze lijken mij ook wat aan de kleine kant.

Oom Paspasu schreef:Dat is weer een mooie tekening, Hidde! Ga je ook weer eens proberen een strip te tekenen?

Als ik een leuk idee of een scenario had dan zou ik er weer graag eentje willen tekenen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten