Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do nov 07, 2013 7:47 pm

Ui schreef:Hoe kun je iemand wijzen op verbeteringen van fouten,
zonder daarbij automatisch te wijzen op die fouten?

Dat kan zo goed als niet, maar dat bedoelde ik ook niet. Ik vond punten als 'de benen zijn vreemd' of 'het basismodel is niet goed ingevuld' onduidelijk. Ik ben het heel vaak met je punten eens, maar soms begrijp ik ze niet helemaal, of zie ik het zelf niet. Ik zie bijvoorbeeld niet dat zijn knopen raar op zijn jasje zitten.

Ui schreef:Een advies om, zeker als beginneling, eenzelfde tekening meerdere malen uit te tekenen, daar is blijkbaar geen ambitie voor.

Ik heb toch niet gezegd dat ik het niet ga verbeteren? :) Ik wilde verduidelijking van de kritiek, want ik snapte een paar punten niet.

Ui schreef:Als je het commentaar van Ui ervaart als "afkrakend", zou dat dan niet kunnen komen omdat je aan de lopende band tekenwerk uploadt dat voor verbetering vatbaar is?

Je moet me niet overschatten. Ik maak voorlopig geen tekeningen die geen fouten of verbeterpunten bevatten, zo goed teken ik nog lang niet, maar daarvoor ben ik aan het oefenen. :)

Ui schreef:Prima. Maar ga dan niet dreinen over commentaar. (huil huil)

Sorry als dat zo overkomt. Ik dwing jullie niet om commentaar te geven. Je hoeft geen commentaar te geven, alleen als je dat zelf wilt. Maar ik heb wel liever commentaar, dan een applaus.

Ui schreef:Welk goed advies? Ui zit je toch af te kraken? (huil huil)

Dan heb je mijn bericht verkeerd begrepen. Of ik ben niet duidelijk geweest.

Ui schreef:Gesteld dat je een goed, professioneel tekenaar wilt worden,
anders dan bovenal een hobbytekenaar. Wat ook goed is.

Wel, ik zou het leuk vinden om meer te doen dan alleen hobbytekenaar. Dit hoeft niet per se tekenen voor de Donald Duck te zijn.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Jordy » do nov 07, 2013 10:20 pm

Kon ik maar zo mooi tekenen.. Echt pracht werk Hidde!!
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » do nov 07, 2013 10:35 pm

Oom Paspasu schreef:Ondanks mijn harde woorden, vind ik je heus wel goed kunnen tekenen. Ik zie ook dat je in de loop der tijd vooruitgang boekt. Zoiets gaat niet vanzelf en door die vooruitgang laat je zien dat jou de voor het vele oefenen benodigde doorzettingsvermogen niet ontbreekt. We zien graag dat je je nog verder ontwikkelt, dat je niet verslapt, maar doorzettingsvermogen toont door je doorzettingsvermogen door te zetten.

Ui dramt vooral op de basiskennis.
Aanleren is minder moeilijk dan afleren.

Vandaar het wijzen naar anatomie en perspectief.
Want daar staat of valt alles mee, als men Vincent van Gogh niet meerekent. Haha! (snif)

Hidde kan goed tekenen. Maar zonder basisvaardigheden zoals anatomie en perspectief, oogt het resultaat altijd wat misvormd.
Ui wil dat misvormde eruit hebben.

Voor zover Ui wat te willen heeft. (snotter)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:[Voorkant Noord-Holland] Leunt het pakje tegen Donald's snavelvoorkant, of staat het op zichzelf?

Donald drukt zijn snavel, bij gebrek aan een kin, bovenop de stapel, om deze te stabiliseren.

En waar drukt de snavel dan op? Op de bovenkant van de strik, die er zelfs niet door kreukt?

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Hoe het precies moet zou jij als zijnde tekenaar, zelf als eerste moeten kunnen vertellen.

"Als tekenaar", of "tekenaar zijnde".

"Als tekenaar zijnde", mag dat niet?

Hidde schreef:
Ui schreef:Een advies om, zeker als beginneling, eenzelfde tekening meerdere malen uit te tekenen, daar is blijkbaar geen ambitie voor.

Ik heb toch niet gezegd dat ik het niet ga verbeteren? :)

Je hebt ook niet gezegd dat je het wel gaat verbeteren! (snotter)

Het geven van commentaar en ideeën is voor Ui een vermoeiend proces.
Als blijkt dat men er weinig of niets mee doet, of zelfs spreekt van "afkraken", dan loont dat proces de moeite niet.

Een oordeel is pas fijn om te geven als men iets met dat oordeel doet.
Als men een oordeel ziet als iets voor een vólgende tekening, kan zo'n oordeel zichzelf niet echt bewijzen als zijnde een goed oordeel. Het wordt dan een beetje gezwets in de ruimte.

Hidde schreef:Je moet me niet overschatten. Ik maak voorlopig geen tekeningen die geen fouten of verbeterpunten bevatten, zo goed teken ik nog lang niet, maar daarvoor ben ik aan het oefenen. :)

En Ui probeert het oefenen te steunen door te wijzen op zwakke plekken.
Anatomie en perspectief, daar ben je wat zwak in.

Steeds een andere tekening maken en nooit een tekening echt helemaal voltooien, dat is geen goede oefening. Je oefent je tekenvaardigheden dan vooral de vernieling in. Want je oefent dan op een verkeerde werkhouding, en zie die maar eens af te leren.

Hidde schreef:Je hoeft geen commentaar te geven, alleen als je dat zelf wilt.

UI wil graag commentaar geven, maar dan moet de wil om structureel te oefenen aanzwezig zijn. Anders heeft commentaar geen zin en neemt de wil om nog verder commentaar te geven, vanzelf af.

Hidde schreef:
Ui schreef:Gesteld dat je een goed, professioneel tekenaar wilt worden,
anders dan bovenal een hobbytekenaar. Wat ook goed is.

Wel, ik zou het leuk vinden om meer te doen dan alleen hobbytekenaar. Dit hoeft niet per se tekenen voor de Donald Duck te zijn.

Dat wordt dus (structureel) oefenen, oefenen en oefenen.

Veel mensen hebben talent. Maar zonder concentratievermogen en zonder doorzettingsvermogen heeft men er vaak maar weinig aan.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr nov 08, 2013 1:56 am

Ui schreef:"Als tekenaar zijnde", mag dat niet?

Nee.
"Als" is een van de ingewikkeldste woorden in het Nederlands. Officieel is het een voegwoord dat een bijzin inluidt. "Als de smurf smurft, …" Het kan tijd, voorwaarde en vergelijking uitdrukken. Als "als" een vergelijkende bijzin uitdrukt, wordt alles behalve de nieuwe informatie gewoonlijk daaruit weggelaten (ellips): "De smurf smurft evenveel als jij (smurft)." Veel mensen zeggen echter "de smurf smurft evenveel als jou", waarbij "als" wordt gebruikt als voorzetsel, die daarbij een accusatief krijgt. Dit wordt normaal niet als goed Nederlands gezien.
In het geval van "als tekenaar" kan je echter niet van een bijzin spreken waarbij het onderwerp en koppelwerkwoord weggelaten zijn. "Als tekenaar" betekent namelijk niet hetzelfde als "als je een tekenaar bent", maar eerder iets als "aangezien je een tekenaar bent". In dit geval is "als" dus werkelijk een voorzetsel. Het drukt hier ook geen vergelijking uit.
"Jij, als tekenaar zijnde" is niet per se fout Nederlands, maar het betekent niet hetzelfde als "jij, als tekenaar" of als "jij, tekenaar zijnde". "Zijnde" is bijvoeglijk bij "jij". Als we dit omzetten naar een bijzin, krijgen we "jij, die als tekenaar bent", dat wil zeggen, "jij, die, aangezien je een tekenaar bent, bent". Traho ergo sum?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr nov 08, 2013 2:54 am

Oom Paspasu schreef:"als" wordt gebruikt als voorzetsel, die daarbij een accusatief krijgt

Dit moet "dat daarbij een accusatief krijgt" zijn, want "voorzetsel" is onzijdig.

Het zeer interessante gebruik van "als" dat ik hierboven heb beschreven en ook terugkeert in de door mij in dit bericht geciteerde zin, blijkt ook gewoon in het woordenboek te staan.

Van Dale schreef:(2) als (voorzetsel)
in de hoedanigheid van: ik raad je dit aan als vriend; als voorzitter

bron: vandale.nl

Zo leren we elke nacht iets nieuws.

Hidde schreef:Ik zie bijvoorbeeld niet dat zijn knopen raar op zijn jasje zitten.

Normaal zitten de knopen halverwege de strik en de onderkant van zijn jasje.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do dec 26, 2013 1:06 pm

Een beetje laat, maar toch...

Prettige feestdagen! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al deze tekeningen zijn gemaakt voor een Portugees fanmagazine over Disneystrips.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » vr dec 27, 2013 9:24 am

Zeer net, Hidde!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Jordy » do jan 02, 2014 1:42 pm

Wanneer komen er tekeningen van jou in het weekblad? ;)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » do jan 02, 2014 3:04 pm

Waar is dat Portugese fanmagazine te koop?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo jan 05, 2014 6:57 pm

De eerste tekening:

Afbeelding

Deze tekening was de Kerstkaart op hun Facebookpagina.
https://www.facebook.com/clubeamigosdisney?fref=ts

Hiervoor hebben ze de versie gebruikt met Kersthulst:
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... hholly.png

Oom Paspasu schreef:Waar is dat Portugese fanmagazine te koop?

Je kunt de uitgave hier bekijken:
http://issuu.com/nunomoc/docs/a_patada_ ... embro_2013
Je moet wel Portugees kunnen als je het wilt lezen. :P

In het blad is overigens ook een herkleurde versie van het Woudlopersverhaal geplaatst (vanaf blz. 27). Er staat helaas geen verwijzing naar Kwuk Duck. Ik wist niet dat ze ook de makers erbij zouden zetten en ze dachten dat ik het verhaal geschreven had.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » zo jan 05, 2014 10:07 pm

Zojuist heb ik op DeviantArt mijn eerst Deviation gezet. Mijn eigen tekening, ingekleurd met GIMP. Mijn profiel: http://lansiko.deviantart.com/ Ik hoop dat jullie het leuk vinden! :D
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Cray » ma jan 06, 2014 12:21 am

Heel erg mooi met de hand geschtes en ingescand?
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » ma jan 06, 2014 6:30 pm

Cray schreef:Heel erg mooi met de hand geschtes en ingescand?


Inderdaad!
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor lansiko » ma feb 17, 2014 9:37 pm

Ik heb even jullie mening nodig.

Ik ben bezig geweest om uit alle Mickey Mouse shorts de liefste/meest romantische scènes te halen.
Denken jullie dat het een leuk idee is om elke week een scène op DeviantArt te zetten?
(Het zijn er 49, dus als ik dat doe bijna een jaar).
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor tometo » ma feb 17, 2014 10:41 pm

Klinkt echt heel erg leuk. Probeer in ieder geval zo veel mogelijk te variëren, dan verveelt het jou niet en wordt het niet saai voor anderen om te volgen. Maar klinkt leuk, succes ermee! :)
~Bezoek mijn website http://creart.webklik.nl als je graag tekent! :)
Avatar gebruiker
tometo
DD-ADDICT *-*
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: zo dec 08, 2013 10:54 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten

cron