Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » do feb 28, 2013 9:06 pm

Hidde schreef:Sorry voor dubbelpost.

Ik heb een remake gemaakt van deze plaat:
http://coa.inducks.org/hr.php?html=1&im ... 2a_001.jpg

Mijn versie:
Afbeelding
(Link: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... and_GG.png)


Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang je ongeveer aan deze tekening hebt gewerkt?
En hoelang doe je dan over een tekening (van bijv. Donald) die je zelf terplekke verzind?
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » do feb 28, 2013 9:09 pm

Afbeelding
(Dit is een foto, niet een door mij gemaakte tekening.)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Koen » do feb 28, 2013 9:13 pm

@OomPaspasu: Kan jij de Ducks eigenlijk wel tekenen? Gewoon,ik ben een beetje nieuwsgierig. ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » do feb 28, 2013 10:21 pm

Voor iedereen die er interesse in heeft. Ik ben nu ook te vinden op DeviantART, onder de naam Jokarliam. Kunnen jullie misschien een account aan maken of vertellen wat jullie gebruikersnaam is??
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do feb 28, 2013 11:17 pm

Koen schreef:Prachtig! Echt! Volgens mij ben je niet de enige die een remake van die tekening heeft gemaakt,het was ook een keer de voorkant van de DD.


Dat is niet waar. De plaat die ik heb nagemaakt is juist een remake van die tekening op de voorkant van de DD. Kijk maar naar de datums.

Liampie schreef:Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang je ongeveer aan deze tekening hebt gewerkt?
En hoelang doe je dan over een tekening (van bijv. Donald) die je zelf terplekke verzind?


In totaal heb ik denk ik net iets meer dan een uur aan de tekening gewerkt. Vooral het inkten en kleuren kost het meeste tijd. Deze tekening is niet heel groot dus kost minder tijd. Over een tekening die ik terplekke verzin doe ik even lang over.

Liampie schreef:Voor iedereen die er interesse in heeft. Ik ben nu ook te vinden op DeviantART, onder de naam Jokarliam. Kunnen jullie misschien een account aan maken of vertellen wat jullie gebruikersnaam is??


Leuk! :) Mijn gebruikersnaam is Hidde99.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » do feb 28, 2013 11:31 pm

Hidde schreef:
Koen schreef:Prachtig! Echt! Volgens mij ben je niet de enige die een remake van die tekening heeft gemaakt,het was ook een keer de voorkant van de DD.


Dat is niet waar. De plaat die ik heb nagemaakt is juist een remake van die tekening op de voorkant van de DD. Kijk maar naar de datums.

Liampie schreef:Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang je ongeveer aan deze tekening hebt gewerkt?
En hoelang doe je dan over een tekening (van bijv. Donald) die je zelf terplekke verzind?


In totaal heb ik denk ik net iets meer dan een uur aan de tekening gewerkt. Vooral het inkten en kleuren kost het meeste tijd. Deze tekening is niet heel groot dus kost minder tijd. Over een tekening die ik terplekke verzin doe ik even lang over.

Liampie schreef:Voor iedereen die er interesse in heeft. Ik ben nu ook te vinden op DeviantART, onder de naam Jokarliam. Kunnen jullie misschien een account aan maken of vertellen wat jullie gebruikersnaam is??


Leuk! :) Mijn gebruikersnaam is Hidde99.


Bedankt voor de info.
Ik heb je account al bezocht, echt goed die tekeningen!!
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » do feb 28, 2013 11:35 pm

Ik heb trouwens je profielfoto op DeviantART gezien, Hidde.
Ik vroeg me af hoe je aan dat ''tekenblok'' bent gekomen? Hoe duur was ie (als je hem hebt gekocht)? En wat zijn de afmetingen?
Het lijkt mij namelijk ook wel handig om zoiets te hebben, maar wat zijn er nou echt de voordelen mee vergeleken met het tekenen op een plat bureau?
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duck » vr maart 01, 2013 12:03 am

Ik ben SkiBB-Duck op Deviantart! :)
http://skibb-duck.deviantart.com/
Ik post trouwens ook best veel niet-Disney tekeningen!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » vr maart 01, 2013 10:33 am

Duck schreef:Ik ben SkiBB-Duck op Deviantart! :)
http://skibb-duck.deviantart.com/
Ik post trouwens ook best veel niet-Disney tekeningen!


Oké, zal meteen ff kijken..
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr maart 01, 2013 3:56 pm

Koen schreef:@OomPaspasu: Kan jij de Ducks eigenlijk wel tekenen? Gewoon, ik ben een beetje nieuwsgierig. ;)

En hoe! Ik teken de Ducks bijna even goed als - niemand minder dan - Donald Duck himself, in dit verhaal.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Koen » vr maart 01, 2013 4:14 pm

Oom Paspasu schreef:
Koen schreef:@OomPaspasu: Kan jij de Ducks eigenlijk wel tekenen? Gewoon, ik ben een beetje nieuwsgierig. ;)

En hoe! Ik teken de Ducks bijna even goed als - niemand minder dan - Donald Duck himself, in dit verhaal.


:lol:
@Liampie: Ik vind die laatste tekeningen die je in dit topic hebt geplaatst een stuk mooier dan de tekening op pagina 155. Heeft dit te maken met vooruitgang of was die van pagina 155 gewoon niet zo'n goede tekening?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » vr maart 01, 2013 6:20 pm

Koen schreef:
Oom Paspasu schreef:
Koen schreef:@OomPaspasu: Kan jij de Ducks eigenlijk wel tekenen? Gewoon, ik ben een beetje nieuwsgierig. ;)

En hoe! Ik teken de Ducks bijna even goed als - niemand minder dan - Donald Duck himself, in dit verhaal.


:lol:
@Liampie: Ik vind die laatste tekeningen die je in dit topic hebt geplaatst een stuk mooier dan de tekening op pagina 155. Heeft dit te maken met vooruitgang of was die van pagina 155 gewoon niet zo'n goede tekening?


Dankjewel. Dit heeft zeker te maken met vooruitgangen. Bij de tekening op pagina 155 maakte ik nog geen gebruik van cirkels en hulplijnen. Dat doe ik nu gelukkig wel iedere keer, dus als ik nateken ook. Ik ben blij dat het je opvalt, want dat betekent dat mijn techniek zich verbeterd. Dat vind ik trouwens zelf ook. Ik hoop zo snel mogelijk weer iets te kunnen uploaden...
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » vr maart 01, 2013 8:43 pm

Heb alle model sheets die ik kon vinden van Donald, Goffy, Pluto, Mickey, Dagobert en Kwik, Kwek en Kwak uitgeprint. Probeer eerst Donald goed te tekenen. Alleen die snavel vind ik echt lastig. Iemand een idee om me een beetje te helpen hoe ik die snavel nou van verschillende posities en emoties kan tekenen?? ::?: :( :O
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr maart 01, 2013 8:58 pm

Liampie schreef:Ik heb trouwens je profielfoto op DeviantART gezien, Hidde.
Ik vroeg me af hoe je aan dat ''tekenblok'' bent gekomen? Hoe duur was ie (als je hem hebt gekocht)? En wat zijn de afmetingen?
Het lijkt mij namelijk ook wel handig om zoiets te hebben, maar wat zijn er nou echt de voordelen mee vergeleken met het tekenen op een plat bureau?


Zo'n ding noem je een lichtbak. Een lichtbak is bedoeld om mee over te trekken. Ik heb hem trouwens niet gekocht, maar zelf in elkaar gezet. ;) Zie: viewtopic.php?f=7&t=6&start=2220#p52916

Het materiaal kostte in totaal net iets minder dan 40 euro.

Het voordeel is dat je nu niet het raam hoeft te gebruiken om over te trekken. Het voordeel van een schuine rand is dat je minder hoeft te buigen en dat is beter voor je rug. :P

Je had trouwens niet naar mijn DA pagina hoeven zoeken, want die staat onder elk bericht van mij. ;)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » vr maart 01, 2013 9:10 pm

Hidde schreef:
Liampie schreef:Ik heb trouwens je profielfoto op DeviantART gezien, Hidde.
Ik vroeg me af hoe je aan dat ''tekenblok'' bent gekomen? Hoe duur was ie (als je hem hebt gekocht)? En wat zijn de afmetingen?
Het lijkt mij namelijk ook wel handig om zoiets te hebben, maar wat zijn er nou echt de voordelen mee vergeleken met het tekenen op een plat bureau?


Zo'n ding noem je een lichtbak. Een lichtbak is bedoeld om mee over te trekken. Ik heb hem trouwens niet gekocht, maar zelf in elkaar gezet. ;) Zie: viewtopic.php?f=7&t=6&start=2220#p52916

Het materiaal kostte in totaal net iets minder dan 40 euro.

Het voordeel is dat je nu niet het raam hoeft te gebruiken om over te trekken. Het voordeel van een schuine rand is dat je minder hoeft te buigen en dat is beter voor je rug. :P

Je had trouwens niet naar mijn DA pagina hoeven zoeken, want die staat onder elk bericht van mij. ;)


Oké, bedankt voor de info. Ik ga kijken of het me ook lukt om zo'n ding te fixen. Ik had wel eens gehoord van een lichtbak hoor! :P
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten