Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » ma jan 07, 2013 3:10 pm

Duck schreef:
Liampie schreef:Mooie tekeningen.
Ik had nog wel de vraag over die animatie's op één van de vorige pagina's.
Hoe maken jullie die?
(Het was een animatie van 'n Mickeyhoofd die in de lucht sprong, overigens erg goede bewegingen gebruikt)

Die animatie heb ik gemaakt! :)
Eigenlijk gewoon veel tekeningen (in deze animatie zitten 13 tekeningen) maken ,wel zorgen dat deze goed in elkaar overlopen. Dan scan je die tekeningen in. En dan maak je er een GIF animatie van . Dit kan je maken in Photoshop (mij lukt dat maar niet :/ ) of gewoon op Google "gif animation maker" (of iets dat er op lijkt) intypen en een site zoeken waar je dat makkelijk kan doen. Ik weet helaas niet meer welke site ik heb gebruikt. :/ Je hoeft vaak alleen maar de plaatjes in de goede volgorde te uploaden en dan maakt de site er een animatie van! :)
Nog een tip : schrijf in de hoek van elke tekening de hoevelste tekening het is, dan weet je in welke volgorde de plaatjes moeten. :)


Heel erg bedankt, ga ermee aan de slag.
Het resultaat zal ik jullie waarschijnlijk nog wel een keer laten zien.
Alleen nog geen idee waar de animatie over moet gaan...
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Koen » ma jan 07, 2013 5:02 pm

Liampie schreef:Alleen nog geen idee waar de animatie over moet gaan...

Het hoeft nog nergens over te gaan,begin gewoon met zoiets als Duck doet. Je hoeft niet meteen een hele filmproductie op te zetten! ;)

@Duck: En,ben je al bezig met een nieuwe animatie? :)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duck » ma jan 07, 2013 7:46 pm

Koen schreef:
@Duck: En,ben je al bezig met een nieuwe animatie? :)

Nee ,nog niet! ;)
Maar ik heb wel al een idee! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma jan 14, 2013 8:46 pm

Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duck » wo jan 30, 2013 4:56 pm

Tekening van Merida van Brave.
Gemaakt met kleurpotloden, maar omdat door de scan de achtergrond echt niet mooi werd (blauw gekleurd met potlood) heb ik de achtergrond nog wat blauwer gemaakt met Photoshop.
Hope you like it! :)
Ik denk dat ik eens wat meer figuren uit Disney films ga tekenen...
Afbeelding
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » wo jan 30, 2013 5:19 pm

Duck schreef:Eens wat uitgeprobeerd (het is m'n eerste keer dat ik een animatie/GIF maak, dus verwacht er niet te veel van):
http://i1358.photobucket.com/albums/q761/BBSki/mickey-mouse-head-bounce.gif

Wauw! Knap! (snif)

Duckfan van Down Under schreef:http://img163.imageshack.us/img163/7606/happynewyear2013w.jpg
Deze tekening is wat vergroot, dit papiertje is eigenlijk maar 9x9 cm, [...]

Mooie schets! Vooral Dagobert. (snif)

Duckfan van Down Under schreef:http://img542.imageshack.us/img542/6480/duckburg.jpg
En dit is zo'n art-deco poster, zoals die vroeger in reisbureau's hingen van St. Tropez en zo. Ik heb het Italiaanse geldpakhuis gepakt vanwege de kleur. En het standbeeld van Cornelis Prul heb ik uit mijn hoofd gedaan, dus dat klopt niet helemaal.

Mooie kleuren!

Hidde schreef:Dit is een plaatje met een aantal tekeningen die ik in de vakantie en de afgelopen week heb gemaakt. Ik heb geoefend op een aantal houdingen, hierbij heb ik plaatjes van Carl Barks als voorbeeld genomen.

http://i1239.photobucket.com/albums/ff506/hidde15maart/Duck%20tekeningen/sketchdumpcarlbarks.png

Mooi tekenwerk, maar blijf je wel denken aan de verhoudingen? De linkerarm (voor ons rechts) van de boos lopende Donald (onder die met de bijtende schildpad) is bijvoorbeeld iets te lang. Probeer de juiste verhoudingen reeds tijdens het opzetten te zien en je tekenniveau is meteen een flink stuk hoger. (snif)
Aan de rechterarm (voor ons links) ziet Ui ook wat vreemds. Misschien is het de mouw, die wat te kort is?

Duck schreef:Tekening van Merida van Brave.
Gemaakt met kleurpotloden, maar omdat door de scan de achtergrond echt niet mooi werd (blauw gekleurd met potlood) heb ik de achtergrond nog wat blauwer gemaakt met Photoshop. [...]
http://i1358.photobucket.com/albums/q761/BBSki/001.jpg

Mooie kleuren! Ook vindt Ui de ogen heel goed gedaan. Dat lichtpuntje in de pupillen maakt ze levensecht. Het kapsel kan beter. De haren ogen wel als haren, maar lijken niet aan het hoofd vast te zitten; alsof haar kapsel om haar hoofd heen ligt in plaats eraan vast te zitten.

Misschien is dit het origineel?
http://mystylebell.com/wp-content/uploads/2012/06/Merida-Brave.jpg
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor MatroosDuck » ma feb 04, 2013 8:56 pm

Ik las in het topic 'Oma Duck' dat een paar mensen hadden bedacht dat Gijs Gans vroeger een atleet zou zijn en nu, doordat hij door Oma is verwend, een luie dikzak is geworden. Dit vond ik wel leuk en dus heb ik deze tekening gemaakt. Verwacht niet te veel, binnen 5 minuutjes in elkaar geflansd.

Afbeelding
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Koen » di feb 05, 2013 4:18 pm

Haha,leuk! Alleen de rechterarm van Gijs (voor ons links) is nogal eh... misvormd. De lijnen zijn ook niet echt strak,dit zou wel komen doordat het op de computer is getekend. De tekst ''Van Atleet Tot Altijd-Eet vind ik trouwens erg leuk. :)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor MatroosDuck » di feb 05, 2013 4:32 pm

Koen schreef:Haha,leuk! Alleen de rechterarm van Gijs (voor ons links) is nogal eh... misvormd. De lijnen zijn ook niet echt strak,dit zou wel komen doordat het op de computer is getekend. De tekst ''Van Atleet Tot Altijd-Eet vind ik trouwens erg leuk. :)


Ik kan normaal veel beter, alleen dit heb ik snel in elkaar geflansd :P
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Koen » di feb 05, 2013 4:36 pm

Ik ben dan wel benieuwd hoe je normaal tekent! Zou je een keer een tekening willen plaatsen?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » do feb 07, 2013 2:26 am

MatroosDuck schreef:Ik las in het topic 'Oma Duck' dat een paar mensen hadden bedacht dat Gijs Gans vroeger een atleet zou zijn en nu, doordat hij door Oma is verwend, een luie dikzak is geworden. Dit vond ik wel leuk en dus heb ik deze tekening gemaakt. Verwacht niet te veel, binnen 5 minuutjes in elkaar geflansd.

Ik geloof niet dat Gijs Gans was ooit een atleet, als dat zou heel veel tegenover zijn natuur. Als een atleet, man moet vereist discipline en toewijding om hard werk. Gijs heeft geen van deze twee kwaliteiten. Bovendien, een serieuze atleet vereist om te eten alleen gezond voedsel met mate. Gijs had nooit kunnen weerhouden zichzelf van eten als een varken.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » do feb 07, 2013 2:30 am

Koen schreef:Haha,leuk! Alleen de rechterarm van Gijs (voor ons links) is nogal eh... misvormd. De lijnen zijn ook niet echt strak,dit zou wel komen doordat het op de computer is getekend. De tekst ''Van Atleet Tot Altijd-Eet vind ik trouwens erg leuk. :)

Met dat misvormde arm, zou Gijs hebben gespeeld in de "Special Olympics"!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor MatroosDuck » do feb 07, 2013 9:07 am

Hahaha! Geniaal :)
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » vr feb 22, 2013 11:57 am

Zouden jullie misschien wat schetsen kunnen laten zien, waaraan duidelijk te zien is hoe jullie beginnen met het tekenen van een scene. Ik vind het namelijk nog erg lastig om Donald in het geheel aftebeelden. Zijn hoofd heb ik inmiddels miljarden keren getekend (ook nog niet perfect) maar beter als de poses.
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » wo feb 27, 2013 10:16 am

Hier een nieuwe tekening, nagetekend van een verhaal van Don Rosa:

Afbeelding
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron