Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » za maart 02, 2013 11:59 pm

Om nog even terug te komen op de lichtbak (sorry Koen), zou je misschien een bouwtekening van die van jouw kunnen maken inclusief de lamp. Hoe kom je trouwens aan zo'n soort lamp????
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » zo maart 03, 2013 12:51 am

Ooooh...nog een paar vragen. Gebruik je hem ook uit om door de Weens op te tekenen, of echt alleen om over te trekken?En als je hem gebruikt, schuift hij dan niet een beetje naar achter/opzij door de schuine afloop?
Sorry voor onduidelijkheid maar deze vragen zijn voor Hidde, tenzij anderen er ook een antwoord op hebben..
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » zo maart 03, 2013 12:58 am

Liampie schreef:De link kom toch daadwerkelijk uit een oud Donald Duck vakantieboek?

De serie "Striptekenen voor iedereen" die eerst in het Mickey Maandblad en later in de Vakantie- en Winterboeken stond, gebruikt onder andere deze "Comic Strip Artist's Kit" van Carson Van Osten.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo maart 03, 2013 9:17 pm

Liampie schreef:Om nog even terug te komen op de lichtbak (sorry Koen), zou je misschien een bouwtekening van die van jouw kunnen maken inclusief de lamp. Hoe kom je trouwens aan zo'n soort lamp????

Ik neem aan dat dit bericht voor mij bedoeld is.

Ik wil best een bouwtekening maken, maar dat heb ik dan pas volgende week af. Dus je moet even wachten. Ik heb alleen in het weekend tijd voor tekenen.

Liampie schreef:Ooooh...nog een paar vragen. Gebruik je hem ook uit om door de Weens op te tekenen, of echt alleen om over te trekken?En als je hem gebruikt, schuift hij dan niet een beetje naar achter/opzij door de schuine afloop?
Sorry voor onduidelijkheid maar deze vragen zijn voor Hidde, tenzij anderen er ook een antwoord op hebben..


Ik gebruik de lichtbak het vaakst om over te trekken. Het schetsen doe ik af en toe op de lichtbak, maar niet altijd. Inkten (met kroontjespen en 'drawing inkt' (lijkt op Oost-Indische inkt)) doe ik nooit op de lichtbak.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat schuiven. Mijn glasplaat schuift niet tijdens het tekenen, het ligt stevig in de lichtbak. Op deze afbeelding kun je goed zien hoe de glasplaat in de lichtbak ligt.
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_0318.jpg
De glasplaat rust op de houten latjes. De glasplaat is precies even groot als de ruimte waarin hij kan liggen, dus hij kan niet bewegen.

De lichtbak zelf verschuift ook niet want ik heb anti-slip plakkers aan de onderkant.


Om nog on-topic te blijven:

Ik heb weer zo'n filmpje gemaakt met tekeningen. Dit keer is 2012 uiteraard aan de beurt:
http://www.youtube.com/watch?v=diE-TCIt4ug
Veel kijkplezier! :) Ik kan in dit filmpje goed zien dat ik weer vooruit ben gegaan.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » zo maart 03, 2013 9:38 pm

Hidde schreef:
Liampie schreef:Om nog even terug te komen op de lichtbak (sorry Koen), zou je misschien een bouwtekening van die van jouw kunnen maken inclusief de lamp. Hoe kom je trouwens aan zo'n soort lamp????

Ik neem aan dat dit bericht voor mij bedoeld is.

Ik wil best een bouwtekening maken, maar dat heb ik dan pas volgende week af. Dus je moet even wachten. Ik heb alleen in het weekend tijd voor tekenen.

Liampie schreef:Ooooh...nog een paar vragen. Gebruik je hem ook uit om door de Weens op te tekenen, of echt alleen om over te trekken?En als je hem gebruikt, schuift hij dan niet een beetje naar achter/opzij door de schuine afloop?
Sorry voor onduidelijkheid maar deze vragen zijn voor Hidde, tenzij anderen er ook een antwoord op hebben..


Ik gebruik de lichtbak het vaakst om over te trekken. Het schetsen doe ik af en toe op de lichtbak, maar niet altijd. Inkten (met kroontjespen en 'drawing inkt' (lijkt op Oost-Indische inkt)) doe ik nooit op de lichtbak.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat schuiven. Mijn glasplaat schuift niet tijdens het tekenen, het ligt stevig in de lichtbak. Op deze afbeelding kun je goed zien hoe de glasplaat in de lichtbak ligt.
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_0318.jpg
De glasplaat rust op de houten latjes. De glasplaat is precies even groot als de ruimte waarin hij kan liggen, dus hij kan niet bewegen.

De lichtbak zelf verschuift ook niet want ik heb anti-slip plakkers aan de onderkant.


Bedankt voor de antwoorden. Ik begrijp nu tenminste alles wat ik wilde weten. Maar de bouwtekeningen kunnen nog even wachten, ik weet namelijk nog niet zeker of ik er een ga maken. Inieder geval bedankt voor de sterke antwoorden! ;)
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » zo maart 03, 2013 10:14 pm

27 feb 2013 09:16 am, Liampie schreef:Hier een nieuwe tekening, nagetekend van een verhaal van Don Rosa:

Afbeelding

"Sorry. This person moved or deleted this image."
Is deze tekening nu al weg? Het bericht is nog geen week oud. Ui heeft amper kans gehad om de tekening te zien. (huil huil)

28 feb 2013 10:55 am, Liampie schreef:Hier nog een tekening van mij, die ik gisteren heb nagemaakt uit een ander Don Rosa verhaal. Ken je die toevallig ook?
De scheur in het papier waar Dagobert uitkomt heb ik zelf bedacht en uitgevogeld. Dagobert zelf is (helaas) nagetekend.

Afbeelding

Hieronder een andere tekeningen. Wel zelfbedacht en getekend, maar niet héél geslaagd vind ik persoonlijk.

Afbeelding

"Sorry. This person moved or deleted this image."
"Sorry. This person moved or deleted this image." (snotter)


De downloadlink geeft, raad eens, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."


De downloadlink geeft, alweer, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."

02 maart 2013 08:49 pm, Koen schreef:[Lichtbakken] Hm...ik wil niet zeuren,maar misschien kan deze "discussie" beter worden voortgezet in een ander topic. :-/

Nee, hoor, men gaat gewoon verder. Waardoor de informatie moeilijk is terug te vinden en ook nog een topic is verstoord. En anders zorgt de admin toch wel voor een oplossing? (snik)

02 maart 2013 08:59 pm, Liampie schreef:ok, ik maak wel een forum aan over lichtbakken :)

En waarom doet gij dat dan niet? Met enkele drukken op de knop bespaar je daar een admin veel tijd mee. En je informatie en vragen zijn vindbaar. Hidde is niet de enige met een lichtbak en hij zal vast in een nieuw topic ook reageren op je vragen.

02 maart 2013 10:08 pm, McDuck Menu schreef:Verdere handige tips:
http://www.scribd.com/doc/5119/Comic-Strip-Artists-Kit

"To download this document you must become a Premium Reader"

02 maart 2013 10:59 pm, Liampie schreef:Om nog even terug te komen op de lichtbak

Waarom, o waarom? Je zou een topic aanmaken. (huil huil)

Verdwenen tekeningen, niet te downloaden tekeningen en off-topic berichten over een lichtbak (die voor geïnteresseerden onvindbaar zijn).
Wat een topic. Wil iemand een tekening maken van een huilende Donald die de veren uit zijn hoofd trekt? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » zo maart 03, 2013 10:36 pm

Ui schreef:
27 feb 2013 09:16 am, Liampie schreef:Hier een nieuwe tekening, nagetekend van een verhaal van Don Rosa:

Afbeelding

"Sorry. This person moved or deleted this image."
Is deze tekening nu al weg? Het bericht is nog geen week oud. Ui heeft amper kans gehad om de tekening te zien. (huil huil)

28 feb 2013 10:55 am, Liampie schreef:Hier nog een tekening van mij, die ik gisteren heb nagemaakt uit een ander Don Rosa verhaal. Ken je die toevallig ook?
De scheur in het papier waar Dagobert uitkomt heb ik zelf bedacht en uitgevogeld. Dagobert zelf is (helaas) nagetekend.

Afbeelding

Hieronder een andere tekeningen. Wel zelfbedacht en getekend, maar niet héél geslaagd vind ik persoonlijk.

Afbeelding


"Sorry. This person moved or deleted this image."
"Sorry. This person moved or deleted this image." (snotter)


De downloadlink geeft, raad eens, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."


De downloadlink geeft, alweer, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."

02 maart 2013 08:49 pm, Koen schreef:[Lichtbakken] Hm...ik wil niet zeuren,maar misschien kan deze "discussie" beter worden voortgezet in een ander topic. :-/

Nee, hoor, men gaat gewoon verder. Waardoor de informatie moeilijk is terug te vinden en ook nog een topic is verstoord. En anders zorgt de admin toch wel voor een oplossing? (snik)

02 maart 2013 08:59 pm, Liampie schreef:ok, ik maak wel een forum aan over lichtbakken :)

En waarom doet gij dat dan niet? Met enkele drukken op de knop bespaar je daar een admin veel tijd mee. En je informatie en vragen zijn vindbaar. Hidde is niet de enige met een lichtbak en hij zal vast in een nieuw topic ook reageren op je vragen.

02 maart 2013 10:08 pm, McDuck Menu schreef:Verdere handige tips:
http://www.scribd.com/doc/5119/Comic-Strip-Artists-Kit

"To download this document you must become a Premium Reader"

02 maart 2013 10:59 pm, Liampie schreef:Om nog even terug te komen op de lichtbak

Waarom, o waarom? Je zou een topic aanmaken. (huil huil)

Verdwenen tekeningen, niet te downloaden tekeningen en off-topic berichten over een lichtbak (die voor geïnteresseerden onvindbaar zijn).
Wat een topic. Wil iemand een tekening maken van een huilende Donald die de veren uit zijn hoofd trekt? (snotter)


Antwoord:

De plaatjes zijn verwijderd omdat ik mijn photobucket account heb omgezet naar een deviantart account
Ik heb geen nieuw forum aangemaakt, omdat ik niet weet hoe dat moet en ik ben nog niet zo lang McDrake.
Dus hopelijk weet je het nu.. :rolleyes:
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma maart 04, 2013 6:01 pm


Ui schreef:

De downloadlink geeft, alweer, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."


Vreemd. Bij mij doen alle linken het namelijk wel en ook op een andere computer waar ik ben uitgelogd. ::?:

Is er niet iets mis met Ui's computer?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » ma maart 04, 2013 6:40 pm

Hidde schreef:

Ui schreef:

De downloadlink geeft, alweer, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."


Vreemd. Bij mij doen alle linken het namelijk wel en ook op een andere computer waar ik ben uitgelogd. ::?:

Is er niet iets mis met Ui's computer?



Dat klopt, de links doen het prima bij mij! :/
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duck » ma maart 04, 2013 6:40 pm

Bij mij doen de linken het ook gewoon.
Misschien heeft Ui iets te veel gehuild op z'n computer en werkt ie nu niet meer goed! ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duck » ma maart 04, 2013 6:43 pm

Ik heb een nieuw topic over lichtbakken aangemaakt : http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=7&t=2693
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » ma maart 04, 2013 8:26 pm

Duck schreef:Ik heb een nieuw topic over lichtbakken aangemaakt : http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=7&t=2693


Super bedankt! ;)
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duck » ma maart 04, 2013 8:58 pm

Liampie schreef:
Duck schreef:Ik heb een nieuw topic over lichtbakken aangemaakt : http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=7&t=2693


Super bedankt! ;)

Graag gedaan! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » di maart 05, 2013 2:49 pm

Liampie schreef:De plaatjes zijn verwijderd omdat ik mijn photobucket account heb omgezet naar een deviantart account

Dan kun je bij Photobucket toch gewoon je plaatjes laten staan? Heb je links naar de nieuwe adressen? Of staan ze niet meer online?

Ui schreef:

De downloadlink geeft, raad eens, de volgende melding:
"Sorry. This person moved or deleted this image."

Hidde schreef:Vreemd. Bij mij doen alle linken het namelijk wel en ook op een andere computer waar ik ben uitgelogd. ::?:

Nu komt Ui de ene keer direct uit op het plaatje op ware grootte, de andere keer op een pagina met een downloadlink die niet werkt. Rara, hoe kan dat?
Misschien begaat Ui de doodzonde om geen daar-gaat-uw-privacy Chrome te gebruiken als browser?

Hidde schreef:Is er niet iets mis met Ui's computer?

Liampie schreef:Dat klopt, de links doen het prima bij mij! :/

Duck schreef:Bij mij doen de linken het ook gewoon.
Misschien heeft Ui iets te veel gehuild op z'n computer en werkt ie nu niet meer goed! ;)

Dan moeten jullie Ui niet steeds zo aan het huilen maken! Voor straf moeten jullie de schade betalen! (huil huil)
Ui heeft het over links naar de plaatjes op ware grootte. Let op, ware grootte. Maar goed, als alleen Ui het probleem heeft, dan is deze discussie erg off-topic hier.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » di maart 05, 2013 3:12 pm

28 feb 2013 06:47 pm, Hidde schreef:Sorry voor dubbelpost.

Hoezo? Omdat veel forums als achterlijke regel hebben, dat men niet mag dubbelposten? Dit, terwijl wijzigingen met een edit-knop niet gemarkeerd worden als nieuwe berichtgeving?
Och, weer off-topic. Allemaal jullie schuld! (snik)


Oftewel, de voorplaat van 'Gigant Poleca' #152, uit Polen.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=pl/GP+152


28 feb 2013 10:17 pm, Hidde schreef:
Koen schreef:Prachtig! Echt! Volgens mij ben je niet de enige die een remake van die tekening heeft gemaakt,het was ook een keer de voorkant van de DD.

Dat is niet waar. De plaat die ik heb nagemaakt is juist een remake van die tekening op de voorkant van de DD. Kijk maar naar de datums.

Nederlandse voorplaat: http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD2010-49
Als jij een remake hebt gemaakt van de Nederlandse versie, waarom lijkt je remake dan veel op de Poolse?

Ui vindt de versie van Hidde de beste van de drie. (snif) Omdat de lezer zich op gelijke hoogte met het tafereel bevindt, en omdat het bankbiljet en de banaan links in beeld liggen. Omdat de Westerse lezer van links naar rechts kijkt, hebben ze een betere nadruk. Op de een of andere manier lijkt het naar rechts lopen, zoals op de Nederlandse versie, alsof er nog een tweede tekening moet komen. Aldus Ui's bevinding.
Hoewel Hidde's versie qua layout sterk lijkt op de Poolse versie, lijkt Guus op de Poolse versie een rol plastic als kuif te hebben. Ook leidt de bananenschil in de titel af van de bananenschil van de tekening.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron