De meest recente stamboom van de Ducks

Berichtdoor Michiel P » za mei 16, 2009 8:56 pm

Duckfan van Down Under schreef:Maar 594 jaar is kort als
-je een diersoort wilt uitroeien
-je een godsdienst over Ei wilt beginnen
-je van je dorp een metropool wilt maken

- De dodo werd binnen 100 jaar uitgeroeid. In 1598 vestigden de Nederlanders een kolonie op het eiland Mauritius. In 1689 werd de dodo voor het laatst waargenomen.

- Het christendom was binnen 300 jaar een succes. In de vroege keizertijd werden de christenen nog vervolgd door de Romeinen, maar hun aantal bleef niettemin gestaag groeien. Keizer Constantijn de Grote zag in dat hij niet meer om de christenen heen kon en verschafte hen in 313 vrijheid van godsdienst. In 380 verhief keizer Theodosius de Grote het christendom tot staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk.

- In 1624 stichtten de Nederlanders Nieuw Amsterdam. In 1664 werd deze koloniestad omgedoopt in New York. In 1850 had de stad al meer dan een half miljoen inwoners.

- Volgens het verhaal "Migrating Millions" (1956) van Carl Barks is Duckstad binnen 70 jaar uitgegroeid tot een metropool. Dagobert zegt: "I bought this land when there was nothing within fifty miles but a fort on the Tulebug River! / I've built my fortune here and watched the city grow up rich and busy around me!" en "My Money Bin and I have been here for seventy years and we're staying!"

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... ng/01.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 18, 2009 3:44 pm

Ik vind dat Guus het een beetje ingewikkeld maakt wat betreft de relaties van Kwik, Kwek en Kwak. Wat mij veel leuker lijkt is om Kwik, Kwek en Kwak te laten trouwen met Lizzy, Juultje en Babetje. Maar dan wel in Barksvorm. Barksiaans feit dat ze elkaar leuk vinden:
http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... %20Stories)%20561%20-%2011.html
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Guus Geluk » za jul 04, 2009 6:25 pm

Duckfan, dat vind ik saai en dat maakt de familie minder logisch, vanwege incest.
Of wil jij net zoals Gilles Maurice worden, Nee dank je. :rolleyes:
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Guus Geluk » za jul 04, 2009 6:27 pm

Die ideeen van Barks kun je wat mij betreft afschieten. :cool:
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ei » zo jul 05, 2009 2:56 pm

Guus Geluk schreef:Die ideeen van Barks kun je wat mij betreft afschieten. :cool:

Welke ideeën? Dat Oom Dagobert familie is van Donald? :P
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Guus Geluk » zo jul 05, 2009 8:18 pm

Ik bedoel dat de nichtjes met de neefjes trouwen, dat slaat nergens op vanwege incest.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jul 05, 2009 9:45 pm

Ei schreef:
Guus Geluk schreef:Die ideeen van Barks kun je wat mij betreft afschieten. :cool:

Welke ideeën? Dat Oom Dagobert familie is van Donald? :P

Hahahaaaaaaaaaa! :lol: Ik krijg de Eieritus (niet zo gevaarlijk als de Thommeritus, gewoon de slappe lach)! :lol:
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jul 05, 2009 9:46 pm

Guus Geluk schreef:Ik bedoel dat de nichtjes met de neefjes trouwen, dat slaat nergens op vanwege incest.

Hoezo? Het is nooit bewezen dat de zus van de neefjes' vader de nichtjes moeder is! Weer zo'n Rosa-verzinsel dat ik negeer!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Guus Geluk » do jul 09, 2009 10:34 pm

Twee drielingen met elkaar trouwen, denk na en zie dat het niet logisch is.
Als het uberhaupt geen familie is, dan kan maar een nichtje met een neefje trouwen.

Je moet dat niet negeren, want de neefjes noemen Katrien altijd hun tante, want dat zou dan logischerwijs de broer van de vader kunnen zijn, aangezien de moeder Dumbella is en Katrien geen zus is van Donald. Katrien wordt dan weer de tante van de nichtjes genoemd.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 10, 2009 12:27 pm

Ja, maar de neefjes zeggen ook "Oom" Diederik, "Oom" Guus, en "Oom" Dagobert. Ze zeggen ook "Oma", en "Tante" Doortje.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Guus Geluk » vr jul 10, 2009 4:57 pm

Waarom zouden ze die zo noemen dan?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor jan Baksteen » vr jul 10, 2009 5:30 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ja, maar de neefjes zeggen ook "Oom" Diederik, "Oom" Guus, en "Oom" Dagobert. Ze zeggen ook "Oma", en "Tante" Doortje.

Dat ligt soms denk ook wel aan tekenaar die het verhaal maakt.
De ene tekenaar denkt dat Oma Duck de broer is van Dagobert en zorgt ervoor dat de neefjes Tante Doortje tegen haar zegt, en de ander denkt weer dat Oma Duck de moeder is van Donald en daardoor een oma is van de neefjes en zorgt de tekenaar er dan voor dat de neefjes Oma tegen haar zegt.
De laatste optie is natuurlijk goed.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Guus Geluk » vr jul 10, 2009 7:01 pm

Nee, die optie vind jij goed, want tegen een overgrootmoeder kun je ook oma zeggen. Donald zegt overigens ook oma tegen Dora.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Guus Geluk » vr jul 10, 2009 7:05 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ja, maar de neefjes zeggen ook "Oom" Diederik, "Oom" Guus, en "Oom" Dagobert. Ze zeggen ook "Oma", en "Tante" Doortje.

Diederik/Guus zijn kleinzonen van oma Duck, ik kan dan voorstelen dat je die in gemak oom noemt.
Dagobert is de oudoom van Kwik/Kwek/Kwak, die kun je ook in gemak oom noemen.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor mcDuck King » vr jul 10, 2009 8:09 pm

Guus Geluk schreef:Dagobert is de oudoom van Kwik/Kwek/Kwak, die kun je ook in gemak oom noemen.

dat vind ik nou altijd raar klinken. Alsof Kwik, Kwek en Kwak zo oud zijn als Donald en Donald zo oud als Dagobert, of dat Dagobert even jong is als Donald.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron