Disney Quiz

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 16, 2009 6:30 pm

Een Disney Quiz voor alle McDrake-leden! Niet spieken op Internet graag!

Alvast de titels:

0 goed: Huh? Maak die test maar opnieuw! Pfft!
1-4 goed: Wat doe jij hier op McDrake? Scheer je weg, en gauw!
5-8 goed: Hm, van de meesten verwacht ik wel meer. Ga nog maar eens een keer Donald Duck 18-1988 doorlezen!
9-12 goed: Dit lijkt er al meer op! Vragen van de recente tijd of het verre verleden weet jij niet. Jammer!
13-16 goed: Booya! Dat zit goed bij jou! Het is niet zo erg dat je niet zo'n supergeheugen hebt.
17-19 goed: Heel goed! Zo doorgaan!
20 goed: WOW! Jij komt zomaar in onze EREGALERIJ VAN DUCK-KENNERS.

En wie ben je?

00 goed: Heinz Doofenshmirtz.
01 goed: Dick Durfal.
02 goed: Diederik Duck.
03 goed: Ron Stoppable.
04 goed: Donald Duck.
05 goed: Todd Durfal.
06 goed: Buford van Stom.
07 goed: Phineas Flynn.
08 goed: Carl Fredericksen.
09 goed: Kwek Duck.
10 goed: Kwik Duck.
11 goed: Kwak Duck.
12 goed: Candace Flynn.
13 goed: Isabella Garcia-Shapiro.
14 goed: Ferb Fletcher.
15 goed: Baljeet Patel.
16 goed: Dagobert Duck.
17 goed: Kim Possible.
18 goed: Otto van Drakenstein.
19 goed: James Possible.
20 goed: Mickey Mouse.

De vragen:

01. In welk jaar maakte Boris Boef zijn debuut?
02. Wat was de eerste Mickey Mouse-cartoon? (strikvraag)
03. Voor Pluto Mickey's hond werd, had hij eerst een baantje. Wat was dat baantje?
04. Daarna werd hij eerst nog iemand anders' hond. Wiens?
05. In welk jaar kwam de eerste tekenfilm in kleur uit?
06. Het hoeveelste optreden van Donald Duck was het toen Mickey Mouse voor het eerst in kleur verscheen?
07. Hoe oud is de classics-serie?
08. In welke tekenfilm was Donald een nazi? (strikvraag)
09. Maak de zin af: We're merrily, merrily, merrily, merrily, on our way to...
10. Hoelang duurde het nadat Mickey's laatste tekenfilm voor er weer een nieuwe kwam?
11. In welk jaar maakte Otto van Drakenstein zijn tv-debuut?
12. Wie speelde Ebenezer Scrooge in "Mickey's Christmas Carol"?
13. Wie speelde een dubbelrol in "De Prins en de Bedelknaap"?
14. Wie is Aladdin's aardsvijand?
15. Komt er een "Wilhelm Scream" voor in "A Goofy Movie"?
16. Hoeveel tijd zit er tussen "Fantasia" en "Fantasia 2000"?
17. In welk jaar kwam het eerste bericht op McDrake? (strikvraag)
18. Hoe heet het hondje in de tekenfilm "Bolt"?
19. Hoe heet de 78-jarige balonnenverkoper in "Up"?
20. Staat er een "Cars 2" gepland?

Ik kom binnenkort met de antwoorden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 16, 2009 7:55 pm

Ze staan allemaal in chronologische volgorde, dus als ik een extra vraag er bij doe over 1991, wordt dat niet 21 maar 13A. En komt er weer een tussen 13 en 13 A, dan wordt dat 13AA.
Vraag 17B: Hoe heet Doofenshmirtz' bedrijf?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » di feb 17, 2009 2:22 am

Duckfan van Down Under schreef:De vragen:

01. In welk jaar maakte Boris Boef zijn debuut?

1928, in de tekenfilm 'Gallopin' Gaucho'. (In de Alice-cartoon 'Alice solves the puzzle' speelde een beer mee die ten onrechte is opgevoerd als voorloper van Boris.)

02. Wat was de eerste Mickey Mouse-cartoon? (strikvraag)

Plane Crazy.

03. Voor Pluto Mickey's hond werd, had hij eerst een baantje. Wat was dat baantje?

In 'The chain gang' waren twee voorlopers van Pluto te zien, die gevangenen bewaakten, waaronder Mickey.

04. Daarna werd hij eerst nog iemand anders' hond. Wiens?

Minnie Mouse.

05. In welk jaar kwam de eerste tekenfilm in kleur uit?

1932: 'Flowers and trees'.

06. Het hoeveelste optreden van Donald Duck was het toen Mickey Mouse voor het eerst in kleur verscheen?

Vierde (na 'Wise little hen', 'Orphan's benefit', 'Dog catchers')

07. Hoe oud is de classics-serie?

Wat bedoel je hiermee? Wanneer de 'Disney Classic' canon is opgericht? Of wanneer de eerste Classic is uitgebracht?

08. In welke tekenfilm was Donald een nazi? (strikvraag)

Der Fuehrer's Face (1943)

09. Maak de zin af: We're merrily, merrily, merrily, merrily, on our way to...

nowhere in particular!

10. Hoelang duurde het nadat Mickey's laatste tekenfilm voor er weer een nieuwe kwam?

Zonder te spieken, gok ik 30 jaar (werd 'Mickey's Christmas Carol' niet uitgebracht in 1983?)

11. In welk jaar maakte Otto van Drakenstein zijn tv-debuut?

1961

12. Wie speelde Ebenezer Scrooge in "Mickey's Christmas Carol"?

Dagobert Duck (Scrooge McDuck); stem van Alan Young

13. Wie speelde een dubbelrol in "De Prins en de Bedelknaap"?

Mickey Mouse; stem van Wayne Allwine

14. Wie is Aladdin's aartsvijand?

Jafar

15. Komt er een "Wilhelm Scream" voor in "A Goofy Movie"?

Volgens mij wel.

16. Hoeveel tijd zit er tussen "Fantasia" en "Fantasia 2000"?

59 jaar ('Fantasia 2000' ging in premiere op 31 december 1999)

17. In welk jaar kwam het eerste bericht op McDrake? (strikvraag)

Geen idee; maar ik vind dit geen echte Disney-vraag.

18. Hoe heet het hondje in de tekenfilm "Bolt"?

Eh... Bolt?

19. Hoe heet de 78-jarige balonnenverkoper in "Up"?

Geen idee; die film is niet eens uit.

20. Staat er een "Cars 2" gepland?

Volgens mij niet.

Duckfan van Down Under schreef:Ik kom binnenkort met de antwoorden.

Graag; en dan ook graag een uitleg wat de helft van de personages zijn, die staan onder "En wie ben je?" :p
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 17, 2009 4:29 pm

Rockerduck, je hebt de hele zaak verpest! Je had je antwoord per mail naar mij moeten sturen! Anders zou iedereen het zo van Internet kunnen lezen! Ik maak wel 20 nieuwe vragen, dan kun je je antwoord toch op Internet lezen. Je score was trouwens goed. Over de personages: vraag welke en ik zal beantwoorden!
Vraag 01: Fout! Boris kwam al voor in Alice Comedies. Antwoord: 1925.
Vraag 02: Goed! Antwoord: Plane Crazy.
Vraag 03: Goed! Antwoord: gevangenishond.
Vraag 04: Goed! Antwoord: Minnie Mouse.
Vraag 05: Goed! Antwoord: 1932.
Vraag 06: Goed! Antwoord: derde. Ik wist niet dat de "Dognapper" voor "The Band Concert" kwam.
Vraag 07: Fout! Gewoon de eerste Classic. Antwoord: 72 jaar.
Vraag 08: Fout! Da's niet waar. Antwoord: in geen enkele, maar in "Der Fuerher's Face" DROOMT Donald dat hij een nazi is.
Vraag 09: Goed! Antwoord: nowhere in particular.
Vraag 10: Goed! Antwoord: 30 jaar.
Vraag 11: Goed! Antwoord: 1961.
Vraag 12: Goed! Antwoord: Dagobert Duck.
Vraag 13: Goed! Antwoord: Mickey Mouse.
Vraag 14: Goed! Antwoord: Jafar.
Vraag 15: Goed! Antwoord: ja. http://www.youtube.com/watch?v=DcJcR2E5oNY
Vraag 16: Goed! Antwoord: 60 jaar. Dit wist ik zelfs niet.
Vraag 17: Fout! Hoezo? McDrake Disney is toch ook Disney? Antwoord: 2006.
Vraag 17B: NIET BEANTWOORD. Antwoord: Doofenshmirtz Evil Incorporated.
Vraag 18: Goed! Antwoord: Bolt.
TOEKOMSTVRAGEN
Vraag 19: Fout! Antwoord: Carl Fredericksen.
Vraag 20: Fout! Antwoord: ja, voor 2012.
Jij bent een Ferb Fletcher: deze 9-jarige uit Phineas and Ferb is heel handig met gereedschap. Hij is Brits en niet zo spraakzaam.
Ik ben een Otto van Drakenstein: deze gestoorde professor met zijn Australisch accent heeft al meer dan 999 diploma's aan de muur hangen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di feb 17, 2009 4:45 pm

Rockerduck schreef:(In de Alice-cartoon 'Alice solves the puzzle' speelde een beer mee die ten onrechte is opgevoerd als voorloper van Boris.)

Vind je dat onterecht? De beer heet Bootleg Pete. Net als Boris is hij de slechterik en heeft hij een houten poot (en een ooglap). Genoeg overeenkomsten om er een voorloper in te zien, maar hij lijkt niet voldoende op Boris om te beweren dat hij Boris is. Een subtiel verschil.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=iHFTvJKl5PM

Don Markstein's Toonopedia: http://www.toonopedia.com/pete.htm

Duckfan van Down Under schreef:08. In welke tekenfilm was Donald een nazi? (strikvraag)

Niet in Der Fuehrer's Face, want daarin droomt Donald dat hij in nazi-Duitsland leeft.

20. Staat er een "Cars 2" gepland?

Helaas wel. Het is mij een raadsel waarom uitgerekend de saaiste Pixar-film een vervolg moet krijgen. Het is een film over auto's... en ze gaan rijden! Hoeveel variaties kun je daarop bedenken?

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de film in de tweede helft allengs verteerbaarder wordt, maar het begin vond ik een ramp. Het begint met race-auto's... en ze gaan racen! De autorace is precies zo spannend als een echte autorace. Er zijn auto's en er is er één de snelste. :rolleyes: Later in de film worden er twee auto's verliefd op elkaar en dan gaan ze hard achter elkaar aan rijden, want dat vinden auto's het leukst om te doen! Je moet er niet aan denken wat een kettingbotsing voor auto's betekent. :O
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Michiel P » di feb 17, 2009 5:07 pm

Duckfan van Down Under schreef:Rockerduck, je hebt de hele zaak verpest! Je had je antwoord per mail naar mij moeten sturen!

Dan had je dat er even bij moeten zetten, slimmerik!

Duckfan van Down Under schreef:Ik maak wel 20 nieuwe vragen, dan kun je je antwoord toch op Internet lezen.

Moet je doen, want het is wél een leuk initiatief van je. O, en laat eens wat van je tekeningen zien, want daar zit je al de hele tijd interessant over te doen.

Duckfan van Down Under schreef:Over de personages: vraag welke en ik zal beantwoorden!

Als je eens begint bij de personages die niet Duck, Van Drakenstein of Mouse heten. Nou ja, Kim Possible en Ron Stoppable kennen we ook wel.

Duckfan van Down Under schreef:Ik ben een Otto van Drakenstein: deze gestoorde professor met zijn Australisch accent heeft al meer dan 999 diploma's aan de muur hangen.

Dus je wist twee van je eigen vragen niet? En hoe kom je erbij dat Otto van Drakenstein een Australisch accent heeft? :O En waarom staat Otto niet bovenaan? Otto heeft een verbluffende feitenkennis (en daar gaat het hier om, niet om intelligentie). Daar kan Mickey Mouse niet tegenop.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 17, 2009 7:34 pm

OK. Welk nieveau moeten de vragen zijn? Heel makkelijk, makkelijk, normaal, moeilijk of heel moeilijk?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za feb 21, 2009 2:38 am

Duckfan van Down Under schreef:Rockerduck, je hebt de hele zaak verpest! Je had je antwoord per mail naar mij moeten sturen! Anders zou iedereen het zo van Internet kunnen lezen!

Tja, dat stond ook niet in je bericht.

Duckfan van Down Under schreef:Vraag 01: Fout! Boris kwam al voor in Alice Comedies. Antwoord: 1925.

Nee.

Duckfan van Down Under schreef:Vraag 07: Fout! Gewoon de eerste Classic. Antwoord: 72 jaar.

De term 'Classic' is pas vele jaren later bedacht. Daarom was je vraag onduidelijk.

Duckfan van Down Under schreef:Vraag 08: Fout! Da's niet waar. Antwoord: in geen enkele, maar in "Der Fuerher's Face" DROOMT Donald dat hij een nazi is.

Tja, en in Alice in Wonderland droomt Alice alleen maar dat ze in Wonderland is. Als we zo gaan beginnen...

Duckfan van Down Under schreef:Vraag 17B: NIET BEANTWOORD. Antwoord: Doofenshmirtz Evil Incorporated.

Huh? Er is helemaal geen vraag 17B.

Duckfan van Down Under schreef:Ik ben een Otto van Drakenstein: deze gestoorde professor met zijn Australisch accent heeft al meer dan 999 diploma's aan de muur hangen.

Ludwig von Drake (Otto von Drakenstein) komt uit Austria, Oostenrijk dus. Daar praat men Duits.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » za feb 21, 2009 1:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Een Disney Quiz voor alle McDrake-leden! Niet spieken op Internet graag!
1-4 goed: Wat doe jij hier op McDrake? Scheer je weg, en gauw!.

Dat maken de leden zelf wel uit, snotjong!!

Duckfan van Down Under schreef:00 goed: Heinz Doofenshmirtz.

Heinz tomato ketchup kan niet doof zijn, want dat is ie al en ketchup is rood, een smurf is blauw. :P

Ik zie ook dat je een aardig nickelodeonfan bent.

Duckfan van Down Under schreef:De vragen:

Hoe kan ik die vragen nou weten? 20 jaar Donald Ducks uitmesten. Kom op zeg, ik heb wel iets beters te doen.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ei » za feb 21, 2009 3:15 pm

Duckfan van Down Under schreef:Rockerduck, je hebt de hele zaak verpest!

Tss! Rockerduck, durf je wel? Duckfan van Down Under, dit heb je nou met volwassenen. Ze zitten de hele dag achter de geraniums te loeren, wachtend tot ze spelende kinderen kunnen dwarsbomen. Ze pakken je bal af. Ze verraden je verstopplaats als je verstoppertje speelt. Dat zijn de enige pleziertjes die een volwassene nog heeft.

Michiel P schreef:["Cars 2"] Het is mij een raadsel waarom uitgerekend de saaiste Pixar-film een vervolg moet krijgen. Het is een film over auto's... en ze gaan rijden! Hoeveel variaties kun je daarop bedenken?

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de film in de tweede helft allengs verteerbaarder wordt, maar het begin vond ik een ramp. Het begint met race-auto's... en ze gaan racen! De autorace is precies zo spannend als een echte autorace. Er zijn auto's en er is er één de snelste. :rolleyes: Later in de film worden er twee auto's verliefd op elkaar en dan gaan ze hard achter elkaar aan rijden, want dat vinden auto's het leukst om te doen! Je moet er niet aan denken wat een kettingbotsing voor auto's betekent. :O

:lol:
Heerlijk, dat sarcasme. Ei zit te genieten. Michel P moet cabaretier worden!

Michiel P schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik ben een Otto van Drakenstein: deze gestoorde professor met zijn Australisch accent heeft al meer dan 999 diploma's aan de muur hangen.

Dus je wist twee van je eigen vragen niet? En hoe kom je erbij dat Otto van Drakenstein een Australisch accent heeft? :O

Misschien omdat het woord Austria (Oostenrijk) op Australië lijkt? ;)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 03, 2009 8:35 pm

Vraag 1: Maak de vers af. "The movies are grey, the TV is black, the horses are running, please bring me some .... ."
Vraag 2: Uit welk jaar komt mijn oudste Donald Duck? Hint: Je laatste Disney aankoop.
Vraag 3: Waar is het levensverhaal van Dagobert Duck niet op gebaseerd?
A: The Magic Hourglass (Barks 1950)
B: Citizien Kane (Amerikaanse film 1941)
C: Only a Poor Old Man (Barks 1952)
Vraag 4: Heeft Rockerduck al 2000 berichten op 1 mei?

Kijk op Internet zoveel als je wilt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » wo mei 06, 2009 9:17 pm

Duckfan van Down Under schreef:Vraag 3: Waar is het levensverhaal van Dagobert Duck niet op gebaseerd?

A: The Magic Hourglass (Barks 1950)
B: Citizien Kane (Amerikaanse film 1941)
C: Only a Poor Old Man (Barks 1952)

Antwoord B. Don Rosa verwijst in Hoofdstuk 12 wel naar "Citizen Kane", maar hij heeft het Levensverhaal niet op die film gebaseerd. De levens van Dagobert en Charles Foster Kane lijken helemaal niet op elkaar.

Don Rosa gebruikte talloze elementen uit "Only a Poor Old Man", die ik hier niet ga opsommen. Uit "The Magic Hourglass" gebruikt hij niet de magische zandloper of de zwarte markt in Marokko, maar wel het gegeven dat Dagobert de overtocht naar Amerika maakte als scheepsjongen op een schip vol vee.

Bron: http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... 16-04.html

Wie Dagoberts avonturen niet geloofwaardig vindt, moet op Wikipedia maar eens de biografie van Charles Lightoller lezen. Deze man werkte op zeilschepen in de Indische Oceaan, was goudzoeker tijdens de Klondike goldrush, werkte als cowboy en maakte een overtocht naar Engeland door te werken op een vrachtschip vol vee. Uiteindelijk werd hij tweede officier aan boord van de Titanic en overleefde de schipbreuk! Je zou zeggen dat hij Dagobert meerdere malen moet hebben ontmoet.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Lightoller
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » do mei 07, 2009 1:52 am

Michiel P schreef:Antwoord B. Don Rosa verwijst in Hoofdstuk 12 wel naar "Citizen Kane", maar hij heeft het Levensverhaal niet op die film gebaseerd. De levens van Dagobert en Charles Foster Kane lijken helemaal niet op elkaar.

Sterker nog: de eerste drie bladzijden van Hoofdstuk 12 zijn zelfs een rechtstreekse imitatie van de eerste scènes van Citizen Kane. Vergelijk bladzijde 1 maar met de openingsscène:
http://www.youtube.com/watch?v=LZOzk7T9 ... re=related

En bladzijde 2 en 3 met de tv-documentaire 'Ken uw stad' is een kopie van 'News on the march', dat meteen na de openingsscène komt:
http://www.youtube.com/watch?v=dXycP1_uu_4

Michiel P schreef:Wie Dagoberts avonturen niet geloofwaardig vindt, moet op Wikipedia maar eens de biografie van Charles Lightoller lezen.

Mooi gevonden, Michiel. Ongetwijfeld kende Rosa de levensgeschiedenis van deze man. Hij heeft er duidelijk zijn Dagobert op geïnspireerd.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » do mei 07, 2009 10:52 pm

Michiel P schreef:Antwoord B. Don Rosa verwijst in Hoofdstuk 12 wel naar "Citizen Kane", maar hij heeft het Levensverhaal niet op die film gebaseerd. De levens van Dagobert en Charles Foster Kane lijken helemaal niet op elkaar.

Fout! Het goede antwoord is Antwoord D: "Flour Follies" (Carl Barks, 1954). Dat is het verhaal over Miss Penny Wise.

Bij nader inzien is antwoord B toch niet het goede antwoord. Er zijn wel degelijk overeenkomsten tussen de levens van Dagobert Duck en Charles Foster Kane. Zoals Rockerduck opmerkt is "Ken uw stad" een kopie van "News on the March" uit "Citizen Kane". Dat geldt niet alleen voor de plaatjes, maar ook voor de inhoud. Dagobert sluit al zijn fabrieken en trekt zich terug op zijn landgoed. Dat komt niet uit een Barksverhaal, maar is rechtstreeks gekopieerd van "Citizen Kane".

(In "Sjakie en de chocoladefabriek" sluit Willy Wonka zijn fabriek en verdwijnt daarna spoorloos, totdat de fabriek opeens op mysterieuze wijze weer tot leven komt. Ik zou hebben gezworen dat er in "Willy Wonka and the Chocolate Factory" (1971) ook zo'n "News on the March"-achtige sequentie zat, maar daar heb ik me blijkbaar in vergist.)

Rockerduck schreef:Ongetwijfeld kende Rosa de levensgeschiedenis van deze man. Hij heeft er duidelijk zijn Dagobert op geïnspireerd.

Het is niet onmogelijk dat Don Rosa van Charles Lightoller gehoord heeft. De man is tenslotte geïnteresseerd in geschiedenis en zal vast het een en ander over de Titanic hebben gelezen, al was het maar voor zijn Levensverhaal. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij het Levensverhaal op Lightoller heeft gebaseerd.

Ga maar na, Dagoberts werkzaamheden als goudzoeker, cowboy en op het vrachtschip met vee zijn allemaal afkomstig uit Barksverhalen. Dat heeft Rosa alvast niet op Lightoller gebaseerd. Uit de overeenkomsten met Lightoller blijkt alleen dat Carl Barks' losse opmerkingen over Dagoberts verleden inhoudelijk geloofwaardig zijn.

Mensen werkten écht op een 'cattle ship' om zo hun overtocht te verdienen. Ik had daar nog nooit van gehoord. Maar Barks vertelde geen onzin en Rosa heeft dat goed opgepikt. (Merk op dat er bij Barks alleen staat dat Dagobert op dat schip werkte, niet dat hij daar zijn overtocht mee betaalde.)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Michiel P » do mei 07, 2009 11:26 pm

1. Behalve de reeds genoemde eerste drie bladzijden zit er in Hoofdstuk 12 van het Levensverhaal nóg een verwijzing naar "Citizen Kane". Welke?

2. Er zijn nog minstens vier andere verhalen waarin Don Rosa naar "Citizen Kane" verwijst. Welke verhalen zijn dat en waaruit bestaan de verwijzingen?

3. Eén van Dagoberts trofeeën is niet afkomstig uit een verhaal van Carl Barks, maar uit een beroemde film.
a. Welke trofee?
b. Uit welke film?
c. In welke verhalen van Don Rosa komt deze trofee voor?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron