Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo maart 15, 2009 8:58 pm

Ik heb vaak ideeen voor een verhaal gehad, maar heb ze nooit echt afgemaakt. Misschien iets voor iemand die zelf een verhaal wil tekenen? Natuurlijk kunnen jullie hier ook met ideeen komen, als het maar niet van die enorme DCML-mails zijn van Daniel73.

Het Portret van Oom Dagobert:
Donald moet een portret voor Oom Dagobert halen, maar de kunstenaar denkt dat hij er een van zichzelf wil. Na een hele hoop rampen lijkt het schliderij precies op Dagobert. Al 2 pagina's gemaakt.

The Curious Case of Scrooge McDuck:
Door een vloek van Zwarte Magica wordt Dagobert steeds jonger. Binnen 8,5 dag zou Dagobert een baby zijn. Zwarte Magica keert de vloek om als hij haar het Geluksdubbeltje geeft. Magica zorgt dat er geen vliegtuigen meer naar Italie gaan en nu moeten ze heel Amerika en half Europa in 8 dagen doorkruisen. Aan het einde van het verhaal is Dagobert weer een baby en net op tijd wordt hij weer de oude (letterlijk). (dit is niet een verhaal voor publicatie in de Donald Duck, vooral door de feiten dat Dagobert 85 jaar is (Rosa, in 1952) en dat Duckstad in Amerika ligt (het smoesje dat Duckstad in Nederland ligt)) Al 4 pagina's gemaakt.

"Geen Titel"
Phineas and Ferb met Donald Duck-personages, met Kwik, Kwek en Kwak als Phineas en Ferb, Lizzy, Juultje en Babetje als Candace, Katrien als "mam", Donald als "pap", Loebas als Perry, Goofy "Goofenshmirtz" als Doofenshmirtz, Tobber als Majoor Monogram, enz. Al 0 pagina's gemaakt.

Modelsheet van Barl Carks en Ron Dosa:
Gemaakt.

The Life and Times of Barl Carks:
12 tekeningen over Barl Carks door de jaren heen. Tekening 8.

Barl Carks: een vriend van de Neefjes:
Een levensverhaal van Barl Carks, mijn personage. Rosa-achtig: het komt in Rosa-tijden voor. Geboren in 1940. Al 0 pagina's.

Wat Nu? :
Een tekening over de neefjes, Barl Carks en Ron Dosa nu. Rosa-achtig: ook in Rosa-tijden. Neefjes nu 67, Ron 68, Donald 89, Barl 69. Nog niet gemaakt.

Later meer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Goudglans » zo maart 15, 2009 10:03 pm

Kan je dan ook laten zien wat je al hebt? Ik denk dat je dan de nodig hulp kan krijgen van de meer ervaren tekenaars op dit forum, en het is dan meteen een stuk duidelijker welke kant je op gaat. Verder klinkt het veel belovend, en ik ben benieuwd.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma maart 16, 2009 9:36 am

Waarom zorgt Zwarte Magica eigenlijk dat er geen vliegtuigen naar Italie gaan, als ze wil dat ze haar het geluksdubbeltje geven?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 16, 2009 10:18 pm

Hij heeft haar al zo vaak dwars gezeten, en nu pakt zij hem terug. Anders zit er toch ook geen avontuur in?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » za mei 18, 2013 10:19 pm

Heeft er iemand een leuk idee voor een verhaal? Het liefst niet al te lang (liefst 1 tot 3 pagina's). Het maakt niet welke personages de er in voorkomen. Ik heb heel veel zin om een strip te tekenen, maar ik weet geen verhaal te verzinnen...
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 21, 2013 3:16 pm

Uit: viewtopic.php?p=34781#p34781
DordrechtDuck schreef:
Ui schreef:
DordrechtDuck schreef:Twee klaplopers bellen aan bij de vrek Dagobert Duck, zegt de een tegen de ander.......

"Balen! De bel werkt alleen als je een euro in deze muntautomaat doet!"

Met zulke leuke uitspraken heb je gelijk een plot liggen voor een stripje van 3 of 4 plaatjes. Supergrappig toch? Plaatje 1: 2 klaplopers keren hun beker om met hun hand eronder maar er komt niets meer uit.
Plaatje 2: Ze wandelen naar de voordeur van het geldpakhuis.
Plaatje 3: Ze schrikken zich rot omdat er een muntautomaat zit die de bel bediend.

Wat dacht je hiervan?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » di mei 21, 2013 3:59 pm

Ik had eigenlijk volledige pagina's in gedachte, maar ik wil het wel doen. Alleen, hoe teken je klaplopers?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Koen » di mei 21, 2013 4:09 pm

Net zo iemand als Guus Geluk. Zie Van Dale: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... er&lang=nn

Er staat: Nietsnut, profiteur. Laat je fantasie dus de vrije loop gaan. :)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 21, 2013 6:06 pm

In dit geval worden er bedelaars mee bedoeld.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » di mei 21, 2013 6:13 pm

Ik wacht nog even tot iemand misschien een leuker idee heeft, het liefst van minimaal 1 volle pagina, waarin minimaal 1 Disney-figuur in voorkomt. Als niemand dat heeft zal ik dit stripje wellicht maken. Als ik eerlijk mag zijn, ben ik niet erg enthousiast over het idee, maar ik wil jullie niet nog een keer teleurstellen!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » di mei 21, 2013 6:45 pm

Hidde schreef:Ik wacht nog even tot iemand misschien een leuker idee heeft,

Tijdens dat wachten kun je dan mooi dit stripje uitwerken. Echt wel! (snif)

De manier hoe Dordrechtduck het opgegooide balletje heeft uitgewerkt is sterk genoeg om een officiële strip te worden:
Plaatje 1: Twee klaplopers keren hun beker om met hun hand eronder maar er komt niets meer uit.
Plaatje 2: Ze wandelen naar de voordeur van het geldpakhuis.
Plaatje 3: Ze schrikken zich rot omdat er een muntautomaat zit die de bel bedient.


Klaplopers zijn bij Barks onder meer te vinden in korte Dagobertverhalen van 1 pagina:
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++386-03 (koffie voor zwerver)
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US++++4-04 (geldzakken voor zwerver)

Hidde schreef:Als niemand dat heeft zal ik dit stripje wellicht maken. Als ik eerlijk mag zijn, ben ik niet erg enthousiast over het idee, maar ik wil jullie niet nog een keer teleurstellen!

Wil je alleen tekenen als hobby? Of kun je ook in opdracht werken? Stel dat dit stripje een scenario is dat je wordt opgestuurd door een redactie, ga je dan aan de slag of toon je dan ook een gebrek aan enthousiasme?

Zie maar dat het je lukt, deze drie plaatjes. Dan is de volgende stap een hele pagina.
Plaatje 1, bijvoorbeeld, waarin de regel "show, not tell" keurig is toegepast, zie dat maar goed te tekenen. Een omgekeerde beker in een hand die is omgedraaid, en een andere hand onder die beker, dat is een pittige oefening. Zie maar, dat je het kan.

Altijd moet Ui weer streng zijn. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » di mei 21, 2013 6:53 pm

Problemen... eh... uitdagingen:
- Hoe te tonen, dat er geen geld uit de beker komt?
- Hoe toch een Disney-personage tonen?

Misschien kan een wegvliegend muntje getoond worden, in een gedachtenballon?

Misschien kunnen Disney-personages Jantje Fatsoen en Sluw de Kater worden gebruikt, van Pinokkio?
http://coa.inducks.org/character.php?c=Foulfellow
http://coa.inducks.org/character.php?c=Gideon
En Dagobert kan misschien te zien zijn op een naambord op het geldpakhuis. Met wat geld erbij getekend als versiering.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 21, 2013 8:32 pm

Ui schreef:Misschien kan een wegvliegend muntje getoond worden, in een gedachtenballon?

Dat past meer bij de gedachte aan het kwijtraken van geld. Ik denk dat het schudden van de omgedraaide beker boven een lege hand, in combinatie met een zielige blik al genoeg zegt. Mocht je toch zo'n gedachtenballon willen, dan kan daar beter een wegvliegende maaltijd (of een krat bier, of een spuit) worden getoond.
Ui schreef:Plaatje 2: Ze wandelen naar de voordeur van het geldpakhuis.

Ik zou in dit plaatje de ene klaploper, eventueel met een oplichtend lampje boven zijn hoofd, naar het geldpakhuis laten wijzen, terwijl de ander kijkt met uitpuilende ogen, een wilde grijns en kwijl druipend door zijn baard.
Ui schreef:En Dagobert kan misschien te zien zijn op een naambord op het geldpakhuis. Met wat geld erbij getekend als versiering.

Misschien een gemeen kijkende Dagobert op een bordje met eronder "Hier waak ik!" Dat brengt echter wel tekst in het stripje dat zo mooi tekstloos was en bovendien leidt het af van de grap met de deurbel.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » di mei 21, 2013 10:50 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Misschien kan een wegvliegend muntje getoond worden, in een gedachtenballon?

Dat past meer bij de gedachte aan het kwijtraken van geld. Ik denk dat het schudden van de omgedraaide beker boven een lege hand, in combinatie met een zielige blik al genoeg zegt.

Een wegvliegend muntje past inderdaad bij de gedachte aan het kwijtraken van geld. Maar hoe anders een onbereikbaar muntje te tonen?

Oom Paspasu schreef:Mocht je toch zo'n gedachtenballon willen, dan kan daar beter een wegvliegende maaltijd [...] worden getoond.

Visueel zou dit lijken alsof ze verwachten dat het kopje een maaltijd zou bevatten. Er moet een verband worden gelegd tussen een verwacht muntje en de muntautomaat.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Plaatje 2: Ze wandelen naar de voordeur van het geldpakhuis.

Ik zou in dit plaatje de ene klaploper, eventueel met een oplichtend lampje boven zijn hoofd, naar het geldpakhuis laten wijzen, terwijl de ander kijkt met uitpuilende ogen, een wilde grijns en kwijl druipend door zijn baard.

Visueel zou dit lijken alsof de bedelaar een restaurant ziet in het geldpakhuis.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:En Dagobert kan misschien te zien zijn op een naambord op het geldpakhuis. Met wat geld erbij getekend als versiering.

Misschien een gemeen kijkende Dagobert op een bordje met eronder "Hier waak ik!" Dat brengt echter wel tekst in het stripje dat zo mooi tekstloos was en bovendien leidt het af van de grap met de deurbel.

Zo'n bordje zou onderweg te zien kunnen zijn, als ze naar het pakhuis lopen. In het laatste plaatje zou het afleiden en gaat het vooral om het visueel tonen van de eigenaar en zijn rijkdom, zonder dat hij er in eigen persoon te zien is. Dus een bord waarop een afbeelding is te zien van het hoofd van Dagobert met wat munten eromheen.
De strip hoeft niet tekstloos te zijn. Volgens Roepiaans beleid moet er tekst zijn, en zou alleen het vermelden van een muntje al volstaan. "Tell, don't show." (snik)

Om toch het begeren van een muntje te tonen, in het kader van "show, don't tell", zou in het 1e plaatje een derde bedelaar wel muntjes in zijn kopje kunnen hebben.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » wo mei 22, 2013 1:07 am

Ui schreef:Een wegvliegend muntje past inderdaad bij de gedachte aan het kwijtraken van geld. Maar hoe anders een onbereikbaar muntje te tonen? (...) Er moet een verband worden gelegd tussen een verwacht muntje en de muntautomaat.

Je hebt gelijk, het stripje draait om een muntje, niet om wat ze met het geld willen doen. Een muntje dat zij niet hebben en waar Dagobert er heel veel van heeft, maar om hem om een muntje te kunnen vragen, blijken ze eerst een muntje nodig te hebben. Ik weet niet hoe je dat het beste uit kunt beelden, ik vind jouw suggesties het ook nog niet helemaal, maar misschien valt bij iemand nog het kwartje. :P
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron