Rollenspel 2

Berichtdoor mcDuck King » do mei 21, 2009 9:17 am

Duckfan van Down Under schreef:Jij zou toch alleen Donald doen? Trouwens, ik wilde op de derde pagina eigenlijk beginnen met het verhaal over het Eiland der Klimaten.

Ja, maar jij begon met een nieuw verhaal, en jij speelt ook al 4 personages, dus... :o
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do mei 21, 2009 12:32 pm

mcDuck King schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Jij zou toch alleen Donald doen? Trouwens, ik wilde op de derde pagina eigenlijk beginnen met het verhaal over het Eiland der Klimaten.

Ja, maar jij begon met een nieuw verhaal, en jij speelt ook al 4 personages, dus... :o

Euh... Eigenlijk 5... Maar Ron Dosa zegt niet veel en de neefjes kun je beter noemen als 1 personage. Barl Carks heb ik erbij gekozen omdat het mijn creatie is en verder niemand iets weet over zijn persoonlijkheid.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » do mei 21, 2009 12:48 pm

Nou, dan ben jij Ron Dosa en Barl Carks, dan ben ik Donald en de neefjes.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 18, 2009 4:12 pm

We beginnen overnieuw. Iedereen doet iets bijdragen per pagina.
Het n ieuwe verhaal lijkt op Rosa's "Dream of a Lifetime", maar nu reizen er 7 eenden (je kunt wel raden wie de eerste 6 zijn) door de geschiendenis. De 7e is Zwarte Magica, die door de jaren heen het Geluksdubbeltje probeert te stelen, aangezien het niet gelukt is in "Of Ducks, Dimes and Destines".

Oom Dagobert in "Het Leven van een Steenrijke Eend"

Splash Panel:
Verteller: "Het was een gewone dag in Duckstad. De herfst is net ingevallen en dat is te merken."
De Ducks lopen door Duckstad in regenjassen.
Kwik: "Vertel nog eens waarom we naar we naar Willie gaan, Oom Donald."

Donald: "Dat krijg je als je schulden hebt bij Dagobert Duck."

Close-up.
Kwik: "?"

Pagina 2.
De Ducks lopen binnen bij Willie.
Donald: "Goeiemorgen Wil-WAK!"

Dagobert ligt op een brancare.
Willie: "Er is iets mis met meneer Duck. Jullie moeten onderzoeken wat er mis is. Daarvoor kunnen jullie deze tijdmachine gebruiken."

Willie: "Het is aangesloten op meneer Ducks DNA. Zo kunnen jullie hem altijd vinden."

Verteller: Op dat zelfde moment, buiten...
Ron: "Vertel nog eens waarom we naar Willie gaan, Barl."

Barl: "Dat krijg je als je je huiswerk goed wilt doen."

*Schrijvers-note: Barl en Ron zijn goed bevriend met Willie, en gaan voor hun huiswerk altijd naar hen toe. Toen ze laatst een stamboom-opdracht voor geschiedenis moesten maken, zaten ze vast in een tijdmachine en reisden dankzij hun DNA steeds naar hun voorvaderen, afstammelingen en Barls 70e verjaardeg volgend jaar. De tijdmachine die nu gebruikt wordt is dezelfde.*

Ron: "?"

De jongens lopen binnen bij Willie.
Barl: "Goeiemorgen Wil-WAK!"

Standpunt: een hoek van de werkplaats. Op het plaatje zie je de brancare, de Ducks met de tijdmachines (leg ik straks uit) en de jongens.

*Weer een schrijversnote: de tijdmachines zijn rookbommetjes, en als je er een gooit en het jaartal schreeuwt reis je naar dat jaar.*
Tot zover.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 18, 2009 5:53 pm

Plaatsten waar ik ze heen wil sturen:
Somber Moeras 1873
Glasgow 1878
Transvaal 1891
Yukon 1898
Duckstad 1904
Afrika 1909
Holland 1911
Titanic 1912
Mexico 1929
Schotland 1939
Bretagne 1944
Duckstad 1947
Vesivius 1961
Duckstad 1999

Iemand nog andere ideeen, of moet er iets weg?
Wat ik dacht:

Somber Moeras 1873: Fergus gaat met z'n zoon naar Somber Moeras om het graf van z'n voorvaderen te verzorgen.
Glasgow 1878: Dagobert poetst schoenen (vervolg op "Lo$0").
Transvaal 1891: Dagobert wordt weer belazert door de vrijgelaten Govert Goudglans (vervolg op "Lo$6")
Yukon 1898: Dagobert wordt weer belazerd door Kitty (vervolg op "Lo$8C").
Duckstad 1904: Dagobert besluit rond de wereld te gaan reizen (vervolg op "Lo$10" en proloog op "Lo$11" en "Lo$10B")
Afrika 1909: Dagobert VS Matumbo versie 2.0 (vervolg op "Lo$11").
Holland 1911: Dagobert verkoopt wind aan de Zuiderzee waar hij de voorvaders van de McDrakers ontmoet, leden van een post-boekenclub (vervolg op "Lo$11").
Titanic 1912: Dagobert en de Titanic (vervolg op "Lo$11").
Mexico 1929: Dagobert besluit naar Duckstad terug te keren, er geen avontuur meer (vervolg op "Lo$11").
Schotland 1939: Een avontuur van Doortje, Hortensia, Snater en Scottie.
Bretagne 1944: D-Day 1944; maar hoe kwam kleuter Barl daar nou terecht?
Duckstad 1947: Dagobert besluit z'n neven voor een diner uit te nodigen (proloog op "Christmas on Bear Mountain" en "Lo$12")
Vesivius 1961: Een proloog op "The Midas Touch".
Duckstad 1999: Het einde van het verhaal van de eeuw.
Het hoeft niet in deze volgorde.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jun 18, 2009 6:50 pm

Nieuw verhaal, vervolg op `De zeven steden van Coliba´:
1.1 Het is een vrolijke dag voor Donald, hij ging namelijk vissen met de neefjes...
1.2 Tring*telefoon* Donald: `Hallo, ahha oom Dagobert. Ik ga vissen.´ Dagobert: `Donald. Wat ga je doen? Helaas, jij moet komen werken, als je komt wordt je loon verdrievoudigt, we gaan weer naar De zeven steden van...´
1.3 Donald: Sorry neefjes, we kunnen niet vissen want ik moet werken van Dagobert. Kwek: `Waarom? Wat voor werk?´ Donald: `Ik moetnaar De zeven steden van... En toen hangde Dagobert op. ´ Kwak: `Ow, De zeven steden van Coliba.´ Donald: `Wat, ow nee!! De stad die instortte.´
1.4 Kwik: `Je moet, Donald. en je krijgt altijd problemen met schatzoeken, met jou. Dus je kunt gewoon gaan.´
1.5 Bij Dagobert: Dagobert: `Je hebt de neefjes meegenomen. Oké, beter...´ Donald: `Ik wil nu vertrekken, dan ben ik van een ingestortte tunnel af, en andere dingen.´
Nou, ik heb het verhaal over de zeven steden van Coliba in groep 5 gelezen, maar ik herriner het nog uit mijn broekzak. Wie wil meedoen met het verhaal, ik ben Donald.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 18, 2009 7:24 pm

Mijn verhaal weer:

Laatste plaatje pagina 2:
Barl: "Kom op, we moeten opschieten!"

Pagina 3:
(laatste plaatje pagina 2, maar nu rennen Barl en Ron naar binnen)
Ron: "Haaaa..."

Veel rook.
Geluid: Poef!
Willie: "Nee!"
Barl: "Gaaaan!"

Ron: "Tsjie!"
Willie: "Nee!"
Kwik Kwek Kwak: "Ja!"

Meer rook.
Donald: "Kuch! Kuch!"
Kwak: "Uche, uche."

Nog steeds rook.
Barl: "Mijn ogen! Wie? W-uch!-at? Wa-gah-ar?"

Langzaam verdwijnt de rook.

Nog minder rook.
Geluid: Baf!
Donald: "Auw! Willie! Je moet niet zoveel bomen in je werkplaats zetten!"

Pagina 4:
Splash Panel.
Matumbo staat met Bombie voor Donald.
Donald: "WAK!"
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Jacobse » do jun 18, 2009 8:34 pm

1.2 Dagobert: "Donald, we gaan weer naar de Zeven Steden van..."

1.3 Donald: "Waar heeft u het over? Welke zeven steden? O wacht, hij heeft zomaar opgehangen! Wat een botterik! Nou, dan ga ik toch lekker vissen?"

1.4 Neefjes: "U moet toch zeker niet werken van Oom Dagobert?"
Donald: "Hij neuzelde iets over zeven steden, maar ik ga hem mooi niet helpen!"

1.5 Kwik: "Toch niet de Zeven Steden van Coliba?"
Kwek: "Nee, zo heetten ze niet. Volgens mij waren het de Zeven Steden van Pepsi-Cola."
Kwak: "Dat zoeken we op in het Woudlopershandboek!"

1.6 Kwak: "Het gaat om de Zeven Steden van Cibola! Volgens de legende waren de straten van deze steden met goud geplaveid! De steden zouden zich bevinden in Nieuw Mexico!"
Kwik: "Denkt u dat Oom Dagobert weet waar hij ze kan vinden?"

http://en.wikipedia.org/wiki/Quivira_and_C%C3%ADbola

1.7 Donald: "Jullie lopen te hard van stapel, jongens! Oom Dagobert heeft helemaal niets gezegd, want hij verbrak ineens de verbinding!"
Kwek: "Dat is vreemd! Er zal toch niets met hem aan de hand zijn?"
Kwik en Kwak: "We moeten hem gaan opzoeken, Oom Donald!"

2.1 Donald en de neefjes arriveren bij Dagobert. Die doet alsof er niets aan de hand is.

Dagobert: "Leuk dat jullie er zijn, jongens! We kunnen meteen vertrekken!"

2.2 Donald: "Ho eens even, we weten nog steeds niet wat er aan de hand is! Waar wilt u ons mee naar toe nemen? En waarom gooide u zomaar de hoorn op de haak?"

Dagobert: "Eh, wat? Dat is eh... om telefoonkosten te besparen! Maar er is niets aan de hand, hoor. We gaan terug naar de Zeven Steden van Coca-Cola!"

2.3 Kwik: "U bedoelt de Zeven Steden van Coliba!"
Kwek: "Nee, de Zeven Steden van Cilo-Watt!"
Kwak: "Zucht! Volgens het Handboek zijn het de Zeven Steden van Cibola!"

2.4 Donald: "Bent u wel helemaal in orde? U weet toch dat de Zeven Steden maar een legende zijn? Hoe komt u er dan bij dat we die Steden ooit bezocht hebben? Dat zou ik me dan wel herinneren!"

2.5 Kwek: "Oom Donald heeft gelijk! Die Zeven Steden van Colibri hebben we nog nooit gezien!"

2.6 Dagobert: "Waar hebben jullie het over? Ik herinner me heel duidelijk een reusachtig afgodsbeeld van smaragd. En dat we haast verpletterd werden door een rollende stenen kogel. De steden zijn nu volledig ingestort, maar ik wil ze gaan opgraven! Wij zijn de enigen die ze weten te vinden!"

2.7 Kwik: "Een rollende stenen kogel? Volgens mij heeft u te vaak naar die film over Indiana Jones gekeken!"

2.8 Dagobert: "Ik wil zo snel mogelijk vertrekken, dan kunnen we meteen aan de slag met die ingestortte tunnel!"

mcDuck King schreef:Nou, ik heb het verhaal over de zeven steden van Coliba in groep 5 gelezen, maar ik herinner het nog uit mijn broekzak.

Je herinnert het je nog uit je broekzak? Dan had je daar zeker die miniboekjes uit DD 2000-13/14 in gestopt! Maar je bent vergeten dat de Ducks en de Zware Jongens aan het einde van dat verhaal hun geheugen verliezen. Ze kunnen zich niets meer van het avontuur herinneren! (Daarom is Dagobert in "The Last Lord of Eldorado" ook niet geïnteresseerd in een schatkaart van de Zeven Steden. Hij gelooft niet dat ze bestaan.)

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... nails.html

Ik heb bedacht dat Dagobert in dit vervolgverhaal zijn geheugen weer terugheeft, omdat hij een klap op zijn hoofd heeft gekregen. Daarom gedraagt hij zich ook een beetje raar. Donald en de neefjes snappen dit nog niet helemaal. Wat kan er aan de hand zijn? Zitten de Zware Jongens er misschien achter? Waarom gooide Dagobert de hoorn op de haak? Verbergt Dagobert iets voor zijn neven? Lees het allemaal in het spannende vervolg!

Maar waarom negeer je eigenlijk het vervolgverhaal van Duckfan van Down Under? We kunnen niet twee rollenspelen door elkaar hebben lopen, hoor! Dit topic moet opgesplitst worden.
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 19, 2009 7:34 am

Jacobse schreef:
mcDuck King schreef:Nou, ik heb het verhaal over de zeven steden van Coliba in groep 5 gelezen, maar ik herinner het nog uit mijn broekzak.

Je herinnert het je nog uit je broekzak? Dan had je daar zeker die miniboekjes uit DD 2000-13/14 in gestopt! Maar je bent vergeten dat de Ducks en de Zware Jongens aan het einde van dat verhaal hun geheugen verliezen. Ze kunnen zich niets meer van het avontuur herinneren! (Daarom is Dagobert in "The Last Lord of Eldorado" ook niet geïnteresseerd in een schatkaart van de Zeven Steden. Hij gelooft niet dat ze bestaan.)

Ik herriner hem heel goed, mar dat was maar een begin van het vervolg, ik weet nog dat de Zware Jongens een standbeeld pakten en dat alles instortte. Ik weet ook dat de Zware Jongens verkleed waren als ridders, en dat ze Donald, Dagobert en Kwiik, Kwek en Kwak in een kamertje stopten en dat ze met stenen het kamertje dichtmaakten, en volgens mij waren Dagobert, Donald, Kwik, Kwek en Kwak heel dorstig toen ze opzoek waren naar De zeven steden van Coliba, maar dat is maar een onzekere herrinering. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jun 20, 2009 6:06 pm

We gaan weer verder op pagina 4, plaatje 2.

Close-up.
Kwik, Kwek en Kwak: "Waar zijn de rookbommen?!"

Inboorling: "Bedoel je deze snoepjes? Hap!"

Neefjes kijken toe.
Geluid: Poef!

Kwik: "Wacht eens even!"

Kwik pakt snoepjes.
Kwik: "Poef? Poefbommen? Natuurlijk! Zwarte Magica!"
Kwek: "...heeft al een tijd niet meer aangevallen!"
Kwak: "...en Oom Dagobert is gewoon lui!"

KKK kijken elkaar kwaad aan voor het afmaken van elkaars zin.
Barl: "... en daarom moeten we naar 1961!"
Geluid: Poef!

Pagina 5.

Rook.
Geluid: Poef!

Kwik: "Wacht!"
Kwek: "We zijn de Zware Jongens vergeten!"
Kwak: "Die vallen nog steeds aan!"

Donald: "Wat dachten jullie van Ooms jeugd? Weet je nog met de schat van de Tempeliers?"

Close-up.
Donald: "Euh... iets van 1873! Toch?"
Geluid: "Poef!"

Splash Panel van Somber Moeras. Je ziet verderop twee silhouetten: een kleine en een grote. De kleine is Fergus. De grote is de groep van 6 tijdreizigers.
Geluid in de verte: Poef!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Rollenspel 2

Berichtdoor Dagoduck » di dec 08, 2015 8:02 pm

Ik ben Douglas McDuck.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Vorige

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron