Waarmee teken je

Berichtdoor huugduck » wo apr 08, 2009 8:05 pm

Ik vroeg me af waar jullie mee tekenen (Als jullie tekenen). Ik teken met hard potlood en trek het over met zacht potlood.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor H@gar » do apr 09, 2009 12:09 pm

Dat kun je beter andersom doen.....
Zacht potlood vlekt makkelijk, en gumt makkelijk uit.
Je kan de schets met zacht potlood maken, om dan met hard potlood de lijnen definitief te maken. Daarna het zachte potlood weggummen, en je hebt een mooie afgewerkte tekening. Wel met lichte lijntjes...
Beter is dus om het harde potlood helemaal te vergeten, en de tekening met een inktpen of fineliner over te trekken. :)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor huugduck » do apr 09, 2009 12:11 pm

Bedankt voor de tip bij mijn volgende tekening ga ik het zo proberen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr apr 24, 2009 5:23 pm

Ik doe het als volgt.
Eerst doe ik het met een pen-potlood tekenen/schetsen.
Daarna gebruik ik een balpen( met inkt) om het over te trekken.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » vr apr 24, 2009 7:58 pm

Ik gebruik een vulpotlood en een vulgum. Ik kleur (bijna) nooit wat in, want dan moet ik stift gebruiken en dan gaat het altijd mis. Dus ik raad je aan om geen stift te gebruiken als je iets wilt inkleuren. O ja, ligt het nou aan mij of gaat een groene stift maar een paar seconden goed? Dan wordt het wazig.
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr apr 24, 2009 8:40 pm

Het ligt aan jouw stift.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duck » vr aug 26, 2011 9:24 am

Ik schets altijd met HB potlood,als ik hem op mijn lichtbak (niet een supermoderne,maar ik ben toch blij dat ik er een heb)overtrek dan maak ik de lijntje met HB potlood wat dikker,leg de tekening op de lichtbak,dan leg ik er een ander blaadje overheen,en plak een klein stuk van de hoekjes heeeel voorzichtig vats met plakand,en dan inkt ik het mmet oost-Indische inkt en een penseel.

Als ik geen lichtbak gebruik trek ik gewonn de grijspotloodlijntjes over met oost-Indische inkt en penseel,en gum er daarna overheen zodat de grijspotlood lijntjes weggaan.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Robb_K » vr aug 26, 2011 11:14 am

Ik schets altijd met speciaal HB "niet-foto blauw" potlood. Dan trek ik gewoon de blauwpotloodlijntjes over met oost-Indische inkt en/of fineliner en penseel, en gum er daarna overheen zodat de blauwpotlood lijntjes weggaan.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rataplan » za sep 24, 2011 10:23 am

ik wilde eens even weten of iemand mij hier een beetje op weg zou kunnen helpen met het tekenen op een tablet want dat wil helemaal niet lukken :(
ik heb sinds kort zo'n Wacom tablet maar eigenlijk ligt het ding daar maar te liggen want ik kan er helemaal niet mee uit de weg vind ik ook zonde eigenlijk. dus iemand suggesties?
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm

Berichtdoor Hidde » za sep 24, 2011 12:51 pm

Sorry, maar ik kan je niet helpen. Ik heb geen (Wacom) tablet.

Ik schets altijd met potlood (HB of H). Ik heb (helaas) geen lichtbak dus gebruik meestal het raam als ik moet overtrekken. Soms doe ik dat niet en gum ik de schets een beetje uit zodat je het nog wel kan zien. Daarna trek ik hem dan weer over en druk wat harder op mijn potlood. Als ik tevreden ben over mijn tekening ga ik 'm inkten. Dat doe ik met kroontjespen en ''drawing ink.''
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duck » zo dec 11, 2011 10:00 pm

Rataplan schreef:ik wilde eens even weten of iemand mij hier een beetje op weg zou kunnen helpen met het tekenen op een tablet want dat wil helemaal niet lukken :(
ik heb sinds kort zo'n Wacom tablet maar eigenlijk ligt het ding daar maar te liggen want ik kan er helemaal niet mee uit de weg vind ik ook zonde eigenlijk. dus iemand suggesties?

Ik heb sinds een week ook een tablet,en de beste manier om er mee om te leren gaan is gewoon proberen,...proberen,......en nog eens proberen en natuurlijke oefeenen.
Ik ben gewoon direct wat domme poppetjes enz. gaan tekenen op paint en daarna me aan een ECHTE tekening gewaagd(het resultaat is te zien bij "toon je tekening").
Succes! =) En veel plezier!=)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Waarmee teken je

Berichtdoor Hidde » do feb 23, 2012 10:14 pm

Ik heb (zoals beloofd) foto's gemaakt van (een paar van) mijn penselen:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... ing048.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... ing050.jpg

Hiermee inkt ik. :wink:
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Waarmee teken je

Berichtdoor Hidde » ma jul 16, 2012 3:21 pm

Ik was wel eens toe aan een nieuwe kroontjespen want mijn oude begint kuren te krijgen, dus gisteren heb ik via Ebay maar gelijk 10 echte 'Barks' pennetjes gekocht! :D R. Esterbrook #356 Art & Drafting Pen Nibs.

Ze moeten helemaal vanuit Amerika komen dus het duurt nog wel even voordat ik ze binnen heb.

Op deze site staan nog een mooi stukjes over kroontjespennen waaronder de Esterbrook #356 ('Barks' pennetje) en de Brause 66ef (huidige pennetje die ik gebruik). http://www.nijomu.com/?p=293 http://www.nijomu.com/?p=1216
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron