DD 36-2009

Berichtdoor Redmess » di sep 01, 2009 4:49 pm

Het is toch wel treurig dat HET symbool van Disney een saai karakter heeft...

Deze Mickey deed me overigens onwillekeurig denken aan de Mickey uit de South Park aflevering "the ring". Daar symboliseert hij overigens ook het hele "Disney is evil" thema dat ook elders op McDrake te vinden is.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 01, 2009 4:52 pm

Welke Mickey is 'deze Mickey'? Die van mij of die DuckBoy? Of die uit de Deense verhalen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » di sep 01, 2009 7:01 pm

Rockerduck schreef:Volgens mij valt er het één en ander af te dingen op die vermeende populariteit.

Dat wil zeggen dat eenderde niet uit kinderen bestaat, de beoogde doelgroep, en dat de reden dat die eenderde het blad leest voortkomt uit nostalgie i.pv. kwaliteit.

-De Donald Duck schijnt anders wel het meest gelezen tijdschrift onder mannen te zijn.

-Je hoort vaak genoeg dat de DD voor alle leeftijden is.

-Denk je dat zo'n enorme mensenmassa zich allemaal door nostalgie laat lijden? Een deel misschien, maar ik denk dat een behoorlijk deel van het volwassen lezerspubliek het ook gewoon leest omdat de DD het waard is.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 7:09 pm

Redmess schreef:Het is toch wel treurig dat HET symbool van Disney een saai karakter heeft...

Ik zie Mickey niet als het symbool van Disney. Voor mij is Donald het symbool van disney. Als je aan Disney denkt denk je toch meteen aan Donald en niet die muis?
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » di sep 01, 2009 7:12 pm

Ooit was dat wel anders.

En bij "deze Mickey" denk ik aan die uit dit nummer.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » di sep 01, 2009 7:20 pm

huugduck schreef:
Redmess schreef:Het is toch wel treurig dat HET symbool van Disney een saai karakter heeft...

Ik zie Mickey niet als het symbool van Disney. Voor mij is Donald het symbool van disney. Als je aan Disney denkt denk je toch meteen aan Donald en niet die muis?

Ik denk dat vooral in Europa men Donald meer met Disney associeërt. In Europa leeft nog een hele stripcultuur met de Duck-familie als middelpunt. Elders in de wereld, en met name Amerika, waar een dergelijke stripcultuur ontbreekt, is Mickey hét gezicht van Disney, en Disney in Amerika promoot het bedrijf ook bij uitstek met de muis en niet met de eend.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 7:22 pm

Ooit wel, hoe lang heeft dat geduurd tot dat Donal Duck kwam. Walt Disney heeft zelf toegegeven dat Donald populairder werd dan mickey. Dat kwam door hetzelfde probleem als nu van Mickey, te braaf en te saai. En nu, nu is hij helemaal karakter loos.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DD » di sep 01, 2009 8:02 pm

Ik begrijp jullie volkomen. Zelf vind ik Mickey ook niks maar we moeten wel realistisch blijven. Mickey Mouse is en blijft het symbool van Disney. Daar kunnen we niks aan veranderen. In Disneyfilms en Disneyland en noem maar op kom je het hoofd van Mickey tegen en niet die van Donald. En ook als je in hele arme landen bent die zowat 100% geïssoleerd zijn van de Westerse Wereld, zul je zien dat ze allemaal Mickey Mouse wel kennen. Eerder dan Disney en al helemaal eerder dan Donald. Mickey is gewoon te zien als het evenbeeld van Disney dat net zo populair is als McDonald's en Coca-Cola. Ga naar het meest prehistorische gebied op de wereld, een Coca-Cola logo kom je vast wel tegen ;)

Bij Warner Bros zie je ook dat Bugs Bunny "de Mickey" is. In alle Warner Bros films kom je hem weer tegen. Dan kun je ook moeilijk zeggen dat bijvoorbeeld Daffy Duck populairder is.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 01, 2009 8:19 pm

Over Bugs en Daffy: ik heb ooit een klein idee gehad over een cross-over met Donald en Daffy, omdat ze zoveel op elkaar lijken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » di sep 01, 2009 8:24 pm

Die twee opvliegende eenden in een strip? Dat kan wat worden.

Maar het is toch nog steeds McDonalds, en niet McMickey's. Waarom eigenlijk?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 8:27 pm

Als zelfs Walt Disney het toe geeft de maker van mickey dat donald bekender is dan zou het wel waar zijn. Natuurlijk is hij de gastheer in de disney pretparken. Dat komt omdat hij het eerste bekende figuur was. Door hem kwam het sucses. En dat heeft niks met populariteit te maken, als je een symbool nodig hebt kies je natuurlijk je eerste figuur. ( Mickey was niet het eerste figuur maar Oswald raakte disney kwijt) Maar toch is op dit forum bij de meeste mensen donald populairder.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » di sep 01, 2009 8:42 pm

Nou ja, het is ook voornamelijk het forum over Donald Duck.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » di sep 01, 2009 8:49 pm

Kijk een forum over Donald Duck en niet over Mickey. Ik denk ook dat dat wel per land of wereld deel verschild.
Maar hier lijkt me Donald populairder.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DD » di sep 01, 2009 9:06 pm

Sowieso is Donald geliefder. Dat kun je zien aan het feit dat in de meeste landen het Disneyblad onder naam van Donald staat en niet Mickey of Disney.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di sep 01, 2009 10:37 pm

Donalds strips zijn populairder. Er zijn wel zeer populaire oude Mickey-strips, maar dankzij Carl Barks is Donalds striphistorie het meest legendarisch.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron