DD 36-2009

Berichtdoor Rockerduck » wo sep 02, 2009 12:37 am

DD schreef:Sowieso is Donald geliefder. Dat kun je zien aan het feit dat in de meeste landen het Disneyblad onder naam van Donald staat en niet Mickey of Disney.

Volgens mij heet het blad alleen in Nederland en de Scandinavische bladen 'Donald Duck'. In Frankrijk heb je 'Le Journal de Mickey'. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland de 'Micky Maus'. En in Rusland en veel Oostblok-landen heb je ook een Mickey-blad (m.u.v. Polen en Tsjechië).

Duckfan van Down Under schreef:Over Bugs en Daffy: ik heb ooit een klein idee gehad over een cross-over met Donald en Daffy, omdat ze zoveel op elkaar lijken.

Redmess schreef:Die twee opvliegende eenden in een strip? Dat kan wat worden.

Bedoelen jullie zoiets?:

http://www.youtube.com/watch?v=6H9f8qUrF6w
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » wo sep 02, 2009 3:15 am

Als je op outducks kijkt kom je best veel landen tegen zoals ook maleisie enzo. Bij Turkije zie je alleen de Miki (Mickey) maar dat blad is uit de jaren 40. Huidig Turkije is dus ook onder Donalds naam. Ik denk dat er uiteindelijk meer een blad voor Donald hebben dan voor Mickey.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 02, 2009 10:57 am

Meer zo: http://www.youtube.com/watch?v=JGFc_w1o ... re=related.
Het leek me leuk omdat ze zoveel op elkaar lijken. Daffy haat Bugs, en Donald kan Mickey niet uitstaan. En het zijn allebei eenden die je moeilijk kunt verstaan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo sep 02, 2009 3:30 pm

Redmess schreef:Deze Mickey deed me overigens onwillekeurig denken aan de Mickey uit de South Park aflevering "the ring". Daar symboliseert hij overigens ook het hele "Disney is evil" thema dat ook elders op McDrake te vinden is.

Wat was dat een leuke aflevering!.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » wo sep 02, 2009 4:31 pm

We zijn nu wel veel te ver off-topic. (Mede door mij.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 02, 2009 4:58 pm

Dus? Dat mag toch wel een keertje. Ga het nou aljeblieft niet verpesten, ik vind dit een heel interesantte discussie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo sep 02, 2009 7:35 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dus? Dat mag toch wel een keertje. Ga het nou aljeblieft niet verpesten, ik vind dit een heel interesantte discussie.

Dan open je maar een ander topic. Stel dat ik nou straks die informatie terug wil vinden, dan is het toch veel handiger als dat onder een daarvoor bestemd topic staat i.p.v. onder 'DD 36-2009'?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » wo sep 02, 2009 7:44 pm

Oke dan maar weer onn topic
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » do sep 03, 2009 4:53 pm

Trouwens, dat Mickey-verhaal komt uit 1989! Waarom komt dit nú pas in de Nederlandse Donald Duck? Ik snap de keuzes van de redactie écht niet. Écht, écht, écht niet!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » do sep 03, 2009 5:06 pm

Over het personage Mickey Mouse en zijn karakter:

Mickey karakterloos
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 210#p17210
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Redmess » do sep 03, 2009 6:10 pm

Wow, dat is inderdaad wel erg oud. Is nieuw materiaal dan zo schaars? Je zou haast denken dat er geen nieuwe strips getekend worden.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor snowmansion » do sep 03, 2009 7:35 pm

Dat bewijst maar weer eens dat de redactie zich weinig aantrekt van wat er ingestopt wordt. Wat maakt het uit? Het wordt toch wel gelezen al dan niet doorgebladerd. Kinderen interesseert het toch geen moer of er nou of de verhoudingen van de tekeningen kloppen er karakters inzitten en of de verhalen een beetje logisch zijn. Oudere lezers weten natuurlijk allang dat de DD een commercieel product puur uitgebuit door te kijken naar de verkoopcijfers. Niet teruggrijpend hoe het ook kan vroeger. Kijk nu naar de brievenbuspost van Oom D. Ik kan me nog goed herinneren dat Oom Donald daar de kinderen opvoedkundig toesprak. Zou dat niet een helpende hand kunnen bieden in de tijd van nu? Als je tegenwoordig kijkt denk je gewoon; dit is ff afraffel werk. Zo van de DD is weer in elkaar gekleurd op de computer; o ja nog ff een inleidinkje schrijven van 3 regels.
Jammer! De verhalen missen inderdaad inhoud en zijn zeer eenzijdig. Maar goed daar wordt dan helaas niet naar gekeken. Terwijl het toch wel kan omdat je dan ook de oudere lezers een plezier doet. Zoals Rockerduck zegt: Een blad moet mij entertainen. Dat doet de Duck nu niet.
Totaal niet. Het is gewoon als een of andere emotieloze wezen het blad doorbladeren tot de eindpagina die weer bedroevend slecht wordt afgesloten. Jammer.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor snowmansion » do sep 03, 2009 7:36 pm

Maar goed is dit is weer beetje oude koeien uit de sloot halen. (Hoe kan je je post edit-en?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Redmess » vr sep 04, 2009 1:05 pm

Die oude koeien zijn anders nog steeds relevant. Het is terecht dat we het daar over hebben.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » za sep 05, 2009 1:57 am

En het is echt niet zo dat er "vroeger" nooit derderangs flutverhaaltjes in stonden. In de 'Gouden Jaren' 1974-1983 heb ik ook menig idioot verhaal gezien over 'De drie goede feeën van Doornroosje ontmoeten Draak Dwarskop', of 'Stampertje en De Zeven Dwergen' en meer van dat soort ongein. Maar dat was volgens mij meer om de allerjongsten te plezieren, terwijl er voor de ouderen wel degelijk veel werd gedaan. Ei heeft wel eens geklaagd dat er zoveel oud materiaal gebracht werd, maar in tegenstelling tot vandaag de dag was dat oude materiaal van topkwaliteit. Men drukt Barks- en Gottfredsonverhalen af die tot dan toe nog niet in Nederland verschenen waren. Men kwam met eerste publicaties van krantenstrips met Joe Carioca en Panchito. Men zocht oude Silly Symphonies uit. Men maakte 'Disney Dozen' met jaren '30 materiaal uit Engeland! En als men verhalen herdrukte, waren dat de beste uit de jaren '50 en niet zomaar het eerste het beste Goofy-verhaaltje.

Zo, ik heb gezegd. (En weer off-topic.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron