DD 27-2009

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 26, 2009 1:42 pm

Eigenlijk vond ik de meeste verhalen weer 'vlak' en niet zo heel veel aan. Over het gebrek aan mensen op de achtergrond gesproken; moet je deze Donald Duck eens zien!
Het openingsverhaal had een beetje humor, maar ook dit bleef nogal 'vlak'.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 4:22 pm

Het eerste verhaal vond ik niet heel verkeerd en soms zelfs grappig. het Booswichten club verhaal was niet echt orgineel maarja dat zijn ze ook niet echt vaak. Verder vond ik de Reddertjes een plezierige verassing. Ik had nog nooit een strip van ze gelezen maar alleen als kleuter de films gezien. Van het verhaal waar Donald terug in de tijd gaat klopt helemaal niets. Ten eerste, sinds waneer is Willie Donald's Buurman. En ten tweede dat hele familie wapen was ook een beetje vaag. Het was slecht getekent en het plot rammelde aan alle kanten. Ik vond het Goofy verhaal echt zo'n dertien in een dozijn verhaal. Goofy gaat naar het strand, heeft nergens rust, gaat terug naar huis en dan moet hij weer met Puk en Max naar het strand. Hoe vroeg was goofy er de eerste keer dan niet 6 uur s' ochtends? Hij kan toch nooit een dag op het strand ijn terug komen en dan nog een keer heen gaan (dan heeft het voor Puk en Max qwa tijd toch geen zijn meer!). Het laatste verhaal was wel weer leuk. Goed getekend en een oaar grappige momentjes erin. Tot slot, al twee week geen Mau meer op de achterkant. Eerst Bas en nu een voor mij onbekende tekenaar. Die onbekende kon trouwens totaal geen verhoudingen teken. Donald poten zijn op het laatste plaatje veel te groot voor zijn Lijf. Het was weer eens een matige Donald Duck...... waneer komen die lange avonturen verhalen die Ferdi me belooft had!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 26, 2009 6:59 pm

:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 26, 2009 9:17 pm

De Reddertjes? Dat zijn toch figuren uit de jaren '70? Die al jááááren niet meer in het blad hebben gestaan?

Hoeveel mensen kennen Bernard en Bianca? Hoeveel mensen kennen Otto en Diederik?

Nja, in ieder geval hoop ik dat de schrijvers een beetje moeite hebben gedaan de personages in-character te houden. Dat bleek in de tweede film namelijk nogal moeilijk...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 27, 2009 12:10 am

Het is slechts een kort gag-verhaal over hun vliegangst, betreffende het vliegen met die albatros.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » za jun 27, 2009 12:33 am

Ridder ter Geit schreef:Het is slechts een kort gag-verhaal over hun vliegangst, betreffende het vliegen met die albatros.

"Hun"? Als in: meervoud? Bianca heeft nooit last gehad van vliegangst. Alleen Bernard.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » za jun 27, 2009 8:19 am

Rockerduck schreef:
Ridder ter Geit schreef:Het is slechts een kort gag-verhaal over hun vliegangst, betreffende het vliegen met die albatros.

"Hun"? Als in: meervoud? Bianca heeft nooit last gehad van vliegangst. Alleen Bernard.

Dus dan heeft dfe schrijver toch niet zijn best gedaan.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 27, 2009 10:47 am

In eerste instantie springt zelfs Bernhard vrijwillig aan boord en wil Bianca niet mee!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » za jun 27, 2009 11:37 am

Weer een verpest verhaal, zonder het caracter van personages.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » za jun 27, 2009 4:29 pm

Weer een saaie Duck als vanouds. Geen pulpverhalen van topkwaliteit helaas, maar gewoon slechte goede verhalen en goede slechte verhalen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 27, 2009 6:06 pm

Caspar schreef:Weer een saaie Duck als vanouds. Geen pulpverhalen van topkwaliteit helaas, maar gewoon slechte goede verhalen en goede slechte verhalen.

Precies, jammer dat dat zo is.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Redmess » zo jun 28, 2009 1:33 pm

De verhalen waren niet echt slecht... maar ook niet echt leuk. Het eerste verhaal leek nogal uitgerekt met die hele zoektocht naar Guus.
Het verhaal met Willie was nogal vaag. Waar komt dat "familiewapen" vandaan? Wie bewaart er nu een kleedje met twee modderpoten als familiewapen? Waarom is Willie hier zo boosaardig? Het probleem met de draak is niet opgelost, en die Doedel is helemaal niet uitgewerkt.
Dat laatste verhaal met de neefjes was wel iets leuker, dat was een mooier openingsverhaal geweest. Maar de snoek is nog niet gevangen, en dat zou juist leuk zijn op het einde.
En over de achterkant: moet ik nu echt geloven dat drie jongens met een volle spaarpot niets leuks weten om het aan uit te geven?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » wo jul 01, 2009 2:41 pm

Rockerduck schreef:De Reddertjes? Dat zijn toch figuren uit de jaren '70? Die al jááááren niet meer in het blad hebben gestaan?

Hoeveel mensen kennen Bernard en Bianca? Hoeveel mensen kennen Otto en Diederik?

Iedereen kent de De Reddertjes natuurlijk van bioscoop, VHS en DVD. De DVD ligt in de winkel voor het grijpen.

Tjonge! Eigenlijk best makkelijk en leuk, dat smoesjes verzinnen om lezers af te wimpelen! Rockerduck bevindt zich namelijk allang op een dwaalspoor. Dagobert Duck en Guus Geluk verschenen van de ene dag op de andere, alsof ze er altijd al geweest waren. Dat was een kracht van Barks. Otto van Drakenstein en Diederik Duck zouden zonder problemen uit de lucht kunnen vallen. Maar de redactie heeft een "persoonlijke mening", die alles overstijgt. De Nederlandse redactie heeft er gewoon geen zin in. Dat is de enige reden. Daarom verzinnen ze een smoesje, dat een personage eerst ge(her)ïntroduceerd zou moeten worden. Men had ook kunnen vertellen dat groen uit de mode is, en dat Otto en Diederik dus vanwege de kleur van hun kleding verboden zijn. En dan zou Rockerduck de redactie gaan uitleggen dat er ook andere kleuren zijn. Alsof zij dat niet weten. Er wordt een spelletje gespeeld met serieuze lezers zoals Rockerduck. Het heet "Kluitje in het riet".

Rockerduck schreef:
Ridder ter Geit schreef:[De Reddertjes] Het is slechts een kort gag-verhaal over hun vliegangst, betreffende het vliegen met die albatros.

"Hun"? Als in: meervoud? Bianca heeft nooit last gehad van vliegangst. Alleen Bernard.

Is dat helemaal nieuw, die vliegangst van Bianca? Kan er misschien iets gebeurd zijn in sequel-film 'De Reddertjes in Kangoeroeland', dat deze omkering kan verklaren?
Maar goed. Wat denkt Rockerduck dat zou gebeuren als Otto van Drakenstein en Diederik Duck terugkomen in Donald Duck Weekblad. Zouden die wel in-character blijven?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » do jul 02, 2009 12:02 am

Als ik het zo lees hier de laatste tijd ben ik blij dat ik een paar jaar geleden mijn abonnement heb opgezegd. Als nou al De Reddertjes moeten komen om het zakie te redden... Zouden de ideëen gewoon opraken na zoveel jaar uitpoepen van; wekelijkse verhalen, DD Extra, DD Extra-extra, Pockets, Dubbeldikke pockets, Big Fun pockets, Mini pockets, Vakantie albums, Sinterklaas album, Kerst album, Winter album, niet Grappige album reeks, 50-reeks albums, Beste verhalen albums, Dago albums enz. enz, kortom elke maand wel meerdere albums. De Donald Duck redactie is killing themselfs door overproduktie. Waar is de tijd gebleven dat je reikhalzend uitkeek naar een nieuw DD album dat niet zo vaak verscheen met goede verhalen en daarom dubbel zo leuk was... Nee, er moet zoveel mogelijk in zo'n kort mogelijke tijd uitgepoept worden. De mensen kopen toch wel.... Brrrrrr.... Het wordt tijd dat de crisis ook eens op de DD redactie toeslaat en er flink gesneden wordt in de produktie en er minder maar wel beter materiaal komt.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ega Bevan » do jul 02, 2009 11:30 am

Al dat geklaag! En overdrijving. Om te beweren dat de Reddertjes nodig zijn om het weekblad te redden is wel wat overdreven, lijkt mij. En daarnaast: Het kan wel zijn dat, als er minder uitgaven zijn, de kwaliteit beter is, (nooit gemerkt overigens), maar dan is het nu waarschijnlijk zo dat naast de goede verhalen óók nog de slechtere in Nederland worden gedrukt. Want als je veel verhalen moet publiceren kun je niet alleen de allerbeste eruitfilteren, maar moet je ook de wat minder goede publiceren. Wat is daar op tegen? Dat levert juist een veel grotere keuze op aan verhalen. Er zijn talloze disney-verhalen die nooit in Nederland verschenen zijn. Jammer. Als we het aantal uitgaven in Nederland zouden beperken, zouden het er nog talloos veel meer zijn.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten