DD 2007-04

Berichtdoor Robb_K » zo jan 21, 2007 10:39 pm

V.R. Aagje schreef:
Robb_K schreef:Ik ben langloper en winter trekker (bergloper). En mijn eigen tijd in de diep sneeuw en ijs was de inspiratie voor deze verhaal.

Hoe is het verhaal gemaakt door een Amerikaan en een Nederlander? Per post?
Kun je iets vertellen over de samenwerking? Gaan jullie samen meer verhalen maken?

Yes, I know that my Dutch is not so very understandable. Still, I don't like to break the rules of the forum. You could have suggested we transfer your question to McDrake International.

My family came from Den Haag and Antwerpen. I spent a little time in The Netherlands from 1972-87. Then, I lived in Den Haag for 7 years, and since, stay in The Netherlands for a few months each year.

I have several friends there, including Frank. We work together in the early stages of story development, and then do more through e-mail (while I work in München and/or Los Angeles). We meet again (in The Netherlands) to finalise the story. We have written several stories together, others of which will soon be listed in INDUCKS/COA. Currently, there are 3 with H-numbers assigned, and another couple almost ready.

I work the same way with Jan Gulbransson, in München, and while I'm in Los Angeles.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 21, 2007 11:00 pm

Robb_K schreef:
V.R. Aagje schreef:
Robb_K schreef:Ik ben langloper en winter trekker (bergloper). En mijn eigen tijd in de diep sneeuw en ijs was de inspiratie voor deze verhaal.

Hoe is het verhaal gemaakt door een Amerikaan en een Nederlander? Per post?
Kun je iets vertellen over de samenwerking? Gaan jullie samen meer verhalen maken?

Yes, I know that my Dutch is not so very understandable. Still, I don't like to break the rules of the forum. You could have suggested we transfer your question to McDrake International.

Van bv. Barks kunnen ook Engelse uitspraken getoond worden. Wat mij betreft kunnen Engelstaligen hier in het Engels schrijven, als ze het Nederlands kunnen begrijpen.

McDrake International is vooral voor mensen die alleen Engels kennen als gemeenschappelijke taal. Zo zijn de knoppen daar in het Engels. (Mijn persoonlijke beperkingen liggen bij Nederlands, Engels en een klein beetje Duits. Meer kan ik niet volgen.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » di jan 23, 2007 6:54 pm

Ik heb voor het eerst in lange tijd weer het Weekblad gekocht, omdat Robert heeft meegewerkt aan het openingsverhaal. Ik ga beoordelen zoals ik altijd doe.

Het verhaal van de Jonge Woudlopers vond ik wel aardig, maar het plot is naar mijn smaak te dun voor een stripverhaal. Een tekenfilm zou een beter medium zijn. Daarin zouden de grappen beter uitkomen. Jammer dat het getekend is door ComicUp. Ik vind de tekeningen niet zo goed. De eindgrap is erg leuk.

De 101 dalmatiërs had van mij niet gehoeven. Ten eerste heb ik het gevoel dat ik een stuk van het verhaal mis; alsof ik er middenin val, met die boeven al lang en breed op zolder. Ten tweede is het leuke van die dalmatiërs nou net dat het er 101 zijn en geen vier. Ook hebben ze in Cruella de Vill de beste Disney-schurk, dus waarom kiezen voor twee slappe boeven? Dit verhaal had in feite ook met Rakker gekund. Slecht gebruik van karakters. Ten derde zijn de schrijvers/tekenaars lui. De Dalmatiërs wonen in Londen, waar de agenten er heel anders bijlopen dan we in dit verhaal zien.

Pux en Max was wel geinig, maar niet briljant. En slappe tekeningen natuurlijk. Zelfde geldt voor Mickey Mouse, al zijn de tekeningen daar beter.

Duckstadkrant is slaapverwekkend en gruwelijk getekend.

Laatste verhaal is idioot. Ik viel in slaap.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor duckduck » di jan 23, 2007 11:09 pm

Zit er een keer geen Vicar in in de Donald Duck. Vind Rockerduck het weer niet goed. Laatse verhaal is toch juist dat nieuwe talent waar je zo vaak over hebt? Nieuwe tekenaars?
duckduck
 

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 24, 2007 1:12 am

duckduck schreef:Zit er een keer geen Vicar in in de Donald Duck. Vind Rockerduck het weer niet goed. Laatse verhaal is toch juist dat nieuwe talent waar je zo vaak over hebt? Nieuwe tekenaars?

Het laatste verhaal; is dat talent? Onder talent versta ik heel wat meer. Dit is middelmatig. Bovendien is het geenszins nieuw: volgens mij is het tekenwerk van Manrique, die vaker in de DD/DDExtra heeft gestaan. Enne: "anders dan Vicar" is niet persé goed.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » wo jan 24, 2007 6:54 am

Rockerduck schreef:Het verhaal van de Jonge Woudlopers vond ik wel aardig. Jammer dat het getekend is door ComicUp. Ik vind de tekeningen niet zo goed.

Inderdaad! Voor mij, het uiteindelig tekeningen zijn een teleurstelling (niet genoeg expressie en bijzonderheid). Ik vind de uiteindelig tekenen van Jan Gulbransson, Bas Heymans, Sander Gulien, Michel Nadorp en Santiago Barreira mijn verhalen (voor Oberon/G.P./Sanoma) veel leuker. Maar, voor dit verhaal, ik was heel gelukkig met tekenaars voor mijn verhalen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb-k » wo jan 24, 2007 10:26 pm

De tekenaar met ComicUp is Secuderas.
Robb-k
 

Berichtdoor Luigi » do jan 25, 2007 9:22 pm

Nog nooit van gehoord....
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Robb_K » za jan 27, 2007 6:52 pm

Luigi schreef:Nog nooit van gehoord....

Geen verrassing! Deze moet zijn eerst Disney verhaal.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten