DD 29-2009

Berichtdoor jan Baksteen » vr jul 10, 2009 10:57 am

Zo ben ik weer eens iemand te vroeg. Het is vandaag wel de dag dat ie door de brievenbus kan komen.
Dat moment dat ie komt zal niet lang duren.
Wat zal er aankomende week in de nieuwe Donald Duck komen te staan???
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jul 10, 2009 2:26 pm

Ik heb hem gelezen. Eigenlijk viel hij me mee. Veel van de verhalen hadden toch deze keer wel iets origineels. Dagobert met de bejaarden op schattenjacht, Goofy geeft weer eens les, goudkoorts in het bos, raggende buurmannen en zeehonden uitlaten. Vermakelijk.

Een achtergrondgrapje van Micheal Duckson die met een doekje voor zijn gezicht zingt, zie ik nu pas. Ik denk niet dat ze bij het samenstellen al wisten van de dood van Micheal Jackson. Net als van deze regenachtige zomerweek, waar het stukje in de brievenbus naar refereert.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Redmess » vr jul 10, 2009 3:51 pm

Ik vond het eerste verhaal wel een wat rare start hebben. Was het niet logischer geweest om eerst naar een dokter te gaan? Die had hem dan naar dat rusthuis kunnen sturen. En het einde is niet echt bevredigend. 3 bejaarden en Dagobert zijn wat rijker geworden, de rest zit nog steeds opgesloten in een rusthuis met een betuttelende directie die niets toestaat. Er word wel een probleem beschreven, behoorlijk uitgebreid, maar er is geen oplossing. Dit had een prachtig sociaal commentaar kunnen worden op de stand van de ouderenzorg. Gemiste kans.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 10, 2009 4:05 pm

Ten eerste een reactie op Redmess, de DD is zeker niet bedoeld om te gaan klagen over de ouderen zorg! Over de duck zelf, ik vond het eerste verhaal wel leuk net zoals de andere verhaaltjes. Alleen een opmerking, ik vond het laatse verhaal foei lelijk ingekleurd! Dit gebeurt de laatste keren wel vaker, Jammer...
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jul 10, 2009 4:26 pm

Ik vond dit eigenlijk wel verfrissend als begin. Een beetje vreemd. Dat Dagobert van de dokter moet hebben we al zo vaak gehoord. Dit begin was wel grappig, met typisch Donald gedrag. Het sociale commentaar zat er wel een beetje in, trouwens, maar ik denk dat ze er geen sociaal commentaar van wilden maken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rick Vansloneker » za jul 11, 2009 9:52 am

Het thema dat de ouderen word aangepraat dat ze oud en zwak zijn en betutteld worden vind ik wel geschikt. Dat had nog iets verder kunnen worden uitgediept. Donald's rol is me weer te simpel, hij heeft wel een heel obligaat bord voor z'n snavel, maar zo is hij niet. De echte Donald zou oprecht bezorgd zijn over zijn oom. Dat is deze nep-Donald niet.
Die Schlappen müssen runter!
Rick Vansloneker
Member
 
Berichten: 83
Geregistreerd: do jan 22, 2009 8:42 pm

Berichtdoor Caspar » za jul 11, 2009 12:06 pm

Wat al gezegd is, het eerste verhaal was zeker leuk om te lezen en vooral het middenstuk was erg goed, maar een redelijk zwak einde en een begin dat wat meer had mogen worden uitgewerkt. Kortom, een goed en origineel idee met een gemakkelijke uitwerking, iets waar de Duck wel vaker last van heeft.

Ariel vind ik normaal saai en dit keer eigenlijk ook.

Goofy geeft les vind ik dan weer altijd leuk en deze keer was het ook wel leuk, hoewel ik deze rubriek wel eens beter heb gezien.

Het hele Duckstadse bos met goudkoorts vond ik dan weer een prachtig idee, vooral tegen het einde waarom het hele bos naar de goudmijnen kwam met pikhouwelen enzo. Met een goeie grap op het einde ook.

Het tweede Goofy verhaal heb ik zeker weten al eens eerder gezien in meerdere vormen (onder andere een keer waar Donald auto-reparateur was en elke auto die hij herstelde meteen weer werd gesloopt), maar dit keer slechter uitgewerkt. Bovendien, die eieren moesten WEL heel aankomen anders konden ze niet meer kapot gegooid worden dus Goofy is helemaal niet voor niets zo voorzichtig geweest.

De Oom Dagobert-gag was simpel maar doeltreffend.

Bolderbast kan alleen 's nachts oefenen? Moet hij niet slapen dan? Verder is zo'n 'geluidswedstrijd' natuurlijk ook een afgezaagd en vaak gebruikt idee, daarom is het maar goed dat er een enigszins onuitgewerkte maar toch originele plotwending in zat. Het zou leuker zijn geweest als het verhaal langer was en juist ging over hoe Donald en Bolderbast in die band zaten.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Loebas » za jul 11, 2009 1:49 pm

Ik vond de voorplaat van deze donald duck wel grappig bedacht. Dat Donald daar rustig zit te slapen in de hangmat met Katrien's dagboek.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jul 11, 2009 10:57 pm

Ik vind het niet per see een nep-Donald. Donald had gewoon een bijrol, deze keer, waardoor alleen zijn wat zorgelozere houding naar buiten kwam. Hij greep wel in.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten