DD 2007-05

Berichtdoor Luuuuk » zo jan 28, 2007 10:05 pm

Heb je trouwens je gevraagde scan al gezien??? Op de Vorige Pagina?
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jan 28, 2007 11:47 pm

De Donald Duck geeft meer afwisseling en dat is nu net waar wij al die tijd om vroegen, dus HOERA!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 29, 2007 12:47 am

Ridder ter Geit schreef:De Donald Duck geeft meer afwisseling en dat is nu net waar wij al die tijd om vroegen, dus HOERA!

Helemaal niet.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » ma jan 29, 2007 12:49 am

Luuuuk schreef:het begin plaatje lijkt in ieder geval wel op deze:
http://outducks.org/webusers/webusers/2007/01/us_wh_00b8_01_001.jpg

Inderdaad! Het hele pagina lijkt (bijna precies) het origineel (van Riley Thomson). Ik denk de ComicUp tekenaar heeft geinkt over (met lichttafel) licht foto's van die origineel pagina's.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Caspar » ma jan 29, 2007 8:43 am

Rockerduck schreef:
Ridder ter Geit schreef:De Donald Duck geeft meer afwisseling en dat is nu net waar wij al die tijd om vroegen, dus HOERA!

Helemaal niet.

De oude Amerikaanse verhalen zijn weg. Dat is toch een vooruitgang?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 29, 2007 10:10 pm

Het is gewoon een remake van een oud Amerikaans verhaal. En Mickey Mouse is ook een oud Amerikaans verhaal. Het is wel mooi allemaal, dat wel hoor, en een hele afwisseling van de gebruikelijke Vicar en Murry. Maar het is éénmalig, let op mijn woorden.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 29, 2007 11:00 pm

Ik doelde op deze specifieke Donald Duck, sowieso. We moeten inderdaad nog maar zien wat er komen gaat. Maar het Mickeyverhaal gaat in ieder geval nog verder.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 31, 2007 12:51 am

Ik moest voordat ik de trein insprong snel-snel de Duck meegrissen, dus ik kon 'm niet inkijken voordat ik 'm kocht. Ik had die ComicUp-remake in m'n hoofd en heb 'm daarom maar meegenomen. Maar nu heb ik spijt.

Het 'Klondike'-verhaal is helaas veel te kort. Ook zie ik weinig tot niets terug van die visuele schoonheid of 'lust voor het oog' waar andere forummers het over hadden. Te veel handelingen waren niet in beeld, maar werden alleen verteld, wat onduidelijkheid in de hand werkte. Verder is het verhaal erg mager en vrij voorspelbaar. Op het laatste plaatje hebben Dagobert en Donald per ongeluk elkaars' tekst.

De brievenbus is nog steeds een zooitje. Wouter zei dat de brief van Oom Donald terug is, maar wat ik zie, is een kattenbelletje; een krabbeltje. Het heeft niet eens de vorm van een brief. De Brief van de Week is niet meer te onderscheiden van de andere brieven. Het heeft allemaal niet de sfeer en uitstraling van de Brievenbussen uit de jaren '80 en '90. Toen had je het gevoel alsof je de Duck letterlijk 'binnenkwam'. Nu staar je naar een bende. En wat heeft dat pak Grutjes te betekenen? "Nu in de reclame"? "Kijk op donaldduck.nl voor meer aanbiedingen"? Fictieve reclame? Is dit voor de groep met IQ-Bonnie St. Claire?

Het eerste verhaal... weer Vicar! Tot zover de afwisseling, Wouter. Daar blijkt dus niks van waar. Maar dit is werkelijk het allerslechtste verhaal dat ik ooit van Egmont gezien heb. Die nieuwe 'raket' van Dagobert en spreuk van Magica kan ik nog geloven, maar waar komt dat plotselinge gevoel van Dagobert vandaan op pagina 8? Opeens voelt Dagobert dat Magica zijn dubbeltje steelt? Dit is schrijversniveau van likmevestje. Om nog maar te zwijgen van een lavasteen die gewoon op Donald's hoofd terugstuitert.

Wie heeft de eerste pagina van het Mickey-verhaal getekend? Een totaal andere tekenstijl dan de rest van de pagina's, dat zie ik meteen.

Toen ik Nemo zag, wist ik het zeker: Donald Duck Weekblad is dood. Wat een bedroevend slecht tekenwerk. Mijn zesjarig neefje kan beter tekenen. Waarom moet dit in ons blad? Zijn alle goede strips op? Plaats desnoods een Simba: die zijn tenminste nog fatsoenlijk getekend. En die 'grap': wat belegen. Dit soort geintjes schreef ik serieus toen ik zelf klein was.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo jan 31, 2007 11:28 am

Het is al zo vaak gezegd: Donald Duck is dood. Steek je geld in het completeren van oude jaargangen en trek ergens een grens. Bij popgroepen hoef je toch ook niet alle platen te kopen omdat ze vroeger goed waren? Het feest is voorbij.

Rockerduck schreef:De brievenbus is nog steeds een zooitje. Wouter zei dat de brief van Oom Donald terug is, maar wat ik zie, is een kattenbelletje; een krabbeltje. Het heeft niet eens de vorm van een brief. De Brief van de Week is niet meer te onderscheiden van de andere brieven. Het heeft allemaal niet de sfeer en uitstraling van de Brievenbussen uit de jaren '80 en '90. Toen had je het gevoel alsof je de Duck letterlijk 'binnenkwam'. Nu staar je naar een bende.

Mensen met een gedegen opleiding zijn duur. Vroeger wist men dat het maken van een blad vakmanschap was. Zo'n blad maakte je niet zomaar. Tegenwoordig wekt de computer de indruk dat iedereen zijn eigen blaadje kan samenstellen, wat zodoende dus gebeurt. Donald Duck weekblad vertoont fouten die wijzen op een gebrek aan inzicht en kennis. Alsof er een stagaire bezig is. De drukte die het blad uitstraalt doet denken aan drukte in Rosa-verhalen. De ene drukte moet de andere drukte in balans krijgen, met als eindresultaat een zootje.
In de esthetica zijn een aantal basisregels die het voor kenners eenvoudig maken om in een oogopslag gebreken te herkennen in produkties zoals bv. Donald Duck. Dan kan zo'n blaadje pijn aan de ogen doen.

Bij Barks, die wel goed bekend was met esthetica, raak je niet uitgepraat over de schoonheid van zijn werk. Hoe zou dat toch komen? Zo'n persoon wordt dan door de luilakken en onwetenden een "genie" genoemd. Maar je kunt evengoed stellen dat Barks maar een sukkelaar was, omdat hij wel leergierig was en cursussen volgde. Barks was een van de brave jongetjes in de klas. Waarvan andere klasgenoten maar wat graag het huiswerk overschrijven, zonder de inhoud ervan te snappen.

Rockerduck schreef:En wat heeft dat pak Grutjes te betekenen? "Nu in de reclame"? "Kijk op donaldduck.nl voor meer aanbiedingen"? Fictieve reclame? Is dit voor de groep met IQ-Bonnie St. Claire?

Wil je ophouden Bonnie St. Claire zo te beledigen? De verwijzingen naar Donaldduck.nl zijn gewoon ordinaire reclame voor Sanoma- en Disney-produkten. De site http://www.donaldduck.nl is een commerciële site in de negatieve zin des woords. Welke ouder stuurt daar zijn kinderen naartoe? Zo moet je er lid zijn van Donald Duck om op speciale, ingewijde plaatsen te komen. Speciale plaatsen waar geen onafhankelijke buitenstaanders kunnen komen.
Sinds de gedragingen die in het openbaar via McDuck te zien waren van een aantal redactieleden en auteurs, zou ik er geen kind naartoe durven sturen. Thom Roep is met zijn achteloze woordgebruik over "kankerpitten" en "kut met peren" al jaren de weg kwijt in zijn vlooiencircus. Dat is andere koek dan een stel vervelende misdragende lezers, zo'n hoofdredacteur die zich misdraagt. Stuur daar je kinderen maar naartoe. Het kan toch geen kwaad, het is toch maar Donald Duck?
Heeft Thom Roep zelf kinderen? En Jos Beekman? Om te werken in een crèche heb je professionele kennis van zaken nodig. Ik vraag mij af hoe Roep & Co. buiten het zicht van de openbare wereld, daar op hun site met kinderen omgaan. Wie gaat dat controleren?

Thom Roep die op je kinderen past in zijn eigen digitale clubje.... brrrr. De grote Thom Roep die via een krant laat weten dat sexuele intimidatie van 15- en 16-jarigen door een Duckmedewerker, buiten zijn redactionele verantwoording valt. Ei krijgt er een misselijk gevoel bij.

Donald Duck is Donald Duck allang niet meer. Je denkt dat je een lieve kinderwereld ziet, maar het zijn volwassenen die steeds ordinairder geld verdienen over de rug van je kroost. Desnoods ten kóste van je kroost. Geld verdienen gaat voor.
Misschien zouden ouders eens twee keer na moeten denken voordat ze hun kinderen snoepjes laten aannemen van vreemden.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 31, 2007 6:28 pm

Donald Duck weekblad is dood.De meeste McDrakers zullen dat nu wel weten.Thom Roep kan wel emigreren naar Alaska.De rest van de redactie kan ook ophoepelen.Vroeger was het leven mooi en goed.Als het weekblad vroeger binnen kwam ging ik gelijk lezen.Nu kijk ik of er geen Vicar in staat en kijk hoe belachelijk de achterkant is.Donald Duck is dood.Nu voorgoed.....
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Luuuuk » wo jan 31, 2007 6:53 pm

Nou, ik ben er blij mee dat het weekblad er is en ik vindt een beetje dat jullie zaniken, de wereld is niet vergaan ofzo!!!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luuuuk » wo jan 31, 2007 6:57 pm

De steenrijke eend schreef:Donald Duck weekblad is dood.

Gecondoleerd
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luigi » wo jan 31, 2007 8:36 pm

Donald Duck is inderdaad dood. Dit is niet meer 'voor ieder wat wils'. Dit is gewoon een infantiel kinderblad.
Ik filter alles wat niet met Duck of Mouse te maken is eruit, op Konijn en Midas na. Vicar vind ik nog wel leuk, maar het wordt saai, saai, saai. Heb ik al saai gezegd? Altijd hetzelfde Duckje van Vicar, en inderdaad: de slechte scripts.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor duckduck » wo jan 31, 2007 9:44 pm

Vicar staat toch al 20 jaar in het blad? Boze Wolf, Broer Konijn, etc hebben er ook vanaf het begin al ingestaan. Ik snap niet wat er zo veranderdt is.
duckduck
 

Berichtdoor mcprul » zo feb 11, 2007 9:31 pm

Rockerduck schreef:Waarom niet gewoon het originele verhaal geplaatst?

Excuus dat ik de oude topics weer bovenhaal, maar waarschijnlijk is het verhaal beschadigd, of de niet-kleurenversie/orgineel niet meer beschibaar. Dan is het bijna onmogelijk om dit verhaal opnieuw in te kleuren. Als je het dan overtrekt (inkt) dan kan het wel weer.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten