DD 2007-08

Berichtdoor Luigi » za feb 17, 2007 5:01 pm

Wie snapt de achterkant?
Ik dacht dat Sieb Sik, de grijsaard, eerst een masker van Clarabella op heeft had gedaan en daarover heen die sneeuwman, om Karel te laten schrikken. Clarabella zelf is het in elk geval niet op het laatste plaatje: kijk maar naar de wimpers. Maar ik vind het ver doorgedacht.....
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor ferdi » za feb 17, 2007 5:13 pm

Karel heeft geen zin om naar het feest te gaan en vraagt Sieb voor hem te gaan. Uiteindelijk heeft Clara dat door, doordat Sieb de hele tijd "Hmm..." zegt. Daarna komt Clara later die avond thuis met het kostuum van Sieb Karel aan. Daarom schrikt Karel dus. Hij denkt dat Sieb in zijn kostuum terugkomt, maar het is dus Clara die het door had.
ferdi
 

Berichtdoor Luigi » za feb 17, 2007 6:31 pm

Luigi schreef:Clarabella zelf is het in elk geval niet op het laatste plaatje: kijk maar naar de wimpers. Maar ik vind het ver doorgedacht.....
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Henrieke » za feb 17, 2007 7:33 pm

Luigi schreef:
Luigi schreef:Clarabella zelf is het in elk geval niet op het laatste plaatje: kijk maar naar de wimpers. Maar ik vind het ver doorgedacht.....


Zal wel een tekenfoutje zijn? (er is me niets opgevallen aan de wimpers, kijk zo wel even)

Mooi Duckje! Leuke verhalen, alleen dat verhaal met Mikmak/Magica was... apart. Dagobert had wat weg van de Dago uit 'Scrooge McDuck and Money'.
Dat Broer Konijn verhaal was geweldig! Erg mooie expressies, vooral bij Rein. En Brer Frog (Broer Pad?) zie je niet vaak in de strips.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luigi » za feb 17, 2007 11:35 pm

Bij de wimpers bedoel ik dat de 'Clarabella' op het laatste plaatje er geen heeft en de Clarabella op het feest ze wel heeft =).

Het begin van het eerste Donald Duck verhaal deed me denken aan het openingsverhaal van DD 1972-04. Uit mijn hoofd, dus ik weet niet of het exaxt klopt. Dat verhaal begon ook over de prijsstijgingen in de supermarkt. Ik dacht echt dat het weer zo'n nagemaakt plot was, maar die eieren gaf het een leuke, maar niet onvoorspelbare wending.

Broer Konijn was erg leuk ja.

Het tekenwerk van Mikmak/Magica vond ik inderdaad ook apart. Ik vond het niet mooi, maar afschuwelijk vond ik het nou ook weer niet. Alleen het scenario was een tikkeltje kinderachtig. Toen ze dat kasteel binnengingen had ik al het vermoeden dat een suffe nies het zou verpesten voor die twee :P.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » zo feb 18, 2007 8:06 am

Broer Konijn vond ik ook erg leuk.Ook omdat Broer Pad meespeelde.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Lucas » zo feb 18, 2007 1:25 pm

Dat Mikmak verhaal, is dat niet zo'n studio verhaal uit de jaren 60?

Ik ben haast nooit kritisch over al de die verhalen, alleen deze was nu echt wel flauw. Dagobert die eigenlijk geen schrik heeft van Magica, dat kant toch niet, vond het scenario slecht en tekennigen maar ook maar stom!
Lucas
 

Berichtdoor Luuuuk » di feb 20, 2007 12:27 am

Luigi schreef:Clarabella zelf is het in elk geval niet op het laatste plaatje: kijk maar naar de wimpers. Maar ik vind het ver doorgedacht.....

De grap is juist dat Clarabella het Carnavalspak aan heeft van Sieb Sik, en Karel denkt dat het Sieb Sik is.

De steenrijke eend schreef:Broer Konijn vond ik ook erg leuk.Ook omdat Broer Pad meespeelde.

Heb je al eerder een verhaal met hem gelezen dan??
Is hij dit???

Lucas schreef:Dat Mikmak verhaal, is dat niet zo'n studio verhaal uit de jaren 60?

Volgens mij wel, toen stonden er in het DD weekblad altijd verhalen van dat ze samen in een kasteel wonen.

Lucas schreef:Ik ben haast nooit kritisch over al de die verhalen, alleen deze was nu echt wel flauw. Dagobert die eigenlijk geen schrik heeft van Magica, dat kant toch niet, vond het scenario slecht en tekennigen maar ook maar stom!

Ik vind het ook maar een dom verhaal, het einde is ook zo voorspelbaar.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 20, 2007 11:25 am

Het is een van die Magica en Mikmak samen in een kasteel verhalen waar Daniel het weleens over had.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Henrieke » di feb 20, 2007 11:34 am

Luuuuk schreef:
De steenrijke eend schreef:Broer Konijn vond ik ook erg leuk.Ook omdat Broer Pad meespeelde.

Heb je al eerder een verhaal met hem gelezen dan??
Is hij dit???

Inderdaad, maar hij is vooral dit:
Afbeelding

Na Brer Rabbit, Fox, en Bear het belangrijkste getekende karakter uit de film. Toon schildpad komt er trouwens ook in voor, maar die heeft echt een minirolletje. Net als een aantal andere figuren...
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luuuuk » di feb 20, 2007 2:17 pm

Ik wil die film ook nog een keer gaan kijken.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 20, 2007 2:46 pm

Ik vond vooral de twee Nederlandse korte verhalen ERG goed.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Luuuuk » di feb 20, 2007 5:19 pm

Die van die televisie vond ik een beetje flauw... :P
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 20, 2007 10:03 pm

Ik vond die juist erg goed gevonden!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Luigi » wo feb 21, 2007 5:16 am

Luuuuk schreef:
Luigi schreef:Clarabella zelf is het in elk geval niet op het laatste plaatje: kijk maar naar de wimpers. Maar ik vind het ver doorgedacht.....

De grap is juist dat Clarabella het Carnavalspak aan heeft van Sieb Sik, en Karel denkt dat het Sieb Sik is.

Dan zal dat met die wimpers wel geweest zijn dat ze zich toen opgemaakt had. Hè, een grap is niet grappig meer als hij uitgelegd moet worden :P.

Dat verhaal over die tv vond ik ook erg goed gevonden.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten