60 jaar Donald Duck weekblad

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Ui » do maart 08, 2012 11:19 am

Ui schreef:En nu doet hij het weer niet. (snotter)

En nu weer wel. (snif)
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1243018
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor De Zwarte Schim » do maart 08, 2012 1:46 pm

Het 12e en 13e verhaal moeten wel kort op elkaar geplaatst worden dan. Want het 11e verhaal (flevoland) gaat over sinterklaas, dus dat nummer verschijnt in week 48, Daarna komt Overijssel ook nog. Of het nummer van de waddeneilanden moet tussen de nummers doorkomen, want als je elke 4 weken een provincie behandeld kom je op 48 weken uit. Dan moeten de waddeneilanden wel ergens tussenzitten ofniet soms?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor snowmansion » do maart 08, 2012 2:35 pm

Ui schreef:
Het is voor de bejaarden al zo moeilijk om te surfen. De helpdesks zullen worden overspoeld met vragen: "Moet ik nu een nieuwe computer kopen?"
En de kindertjes missen nu, hoe gezellig de oude Oom Thom met zijn leeftijdsgenootjes over vroeger praat. Met als onvermijdelijke vraag: wie las vroeger de Donald Duck? Waarop een oude mevrouw vertelt, dat ze het blad vroeger bij een meisje las dat ze daarom als vriendinnetje aanhield. De besjes zijn behalve oud dus ook nog vals. Je zal je vroegere "vriendin" die je je Donald Ducks uitleende, maar op zo'n manier terugzien, op televisie. (snik)

De oubolligheid droop van de uitzending af. De spruitjeslucht uit de jaren 50 geurde weer ouderwetsch door de Hollandsche huiskamers: het gaat over Donald Duck.
Nou ja, er zullen vast een hoop kindertjes nu een Donald Duck van hun opa en oma krijgen, als die het programma inmiddels niet zijn vergeten. Waarom zou je kinderen rechtstreeks benaderen?


Ach, het wordt uitgezonden op Omroep Max, wat verwacht je dan? :).
Overigens vind ik dat het weekblad zich wel degelijk op kinderen richt. Denk aan de school acties voor de Provinciewedstrijden mbt het jubileum. Reclames op tv etc.

Ui schreef:Het laatste plaatje toont een gezellige ontmoeting van Donald Duck met minister-president Mark Rutte. Oom Donald deed toch niet aan politiek?


Tsja, ik denk dat er voor deze keer een uitzondering wordt gemaakt omdat het natuurlijk Politiek Den Haag moet laten zien. Dat kon natuurlijk ook anders worden gedaan zonder Mark Rutte. Maar als er verder geen politieke lading aan de stripfiguur Mark Rutte wordt gegeven is het niet zo heel erg. Alhoewel Mark Rutte--> VVD--> toch weer reclame voor VVD..

Ui schreef:Ui denkt dat dit een oud filmpje is. (snik) Een oud filmpje voor oude mensen, die het anders misschien niet kunnen volgen. Anders krijg je van die moeilijke vragen, zoals: "Gaat dat tegenwoordig ook op de computer?"


Ui schreef:Die randen worden/werden weggewit.


Bedankt. Het zag er idd een beetje ouderwets uit. Ik dacht dat doen ze toch allemaal wel digitaal? Maar het zal wel een oud filmpje geweest zijn zoals je zegt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Duck » do maart 08, 2012 4:33 pm

Iemand opgevallen dat Thom Roep in het filmpje zegt dat Donald al 38 jaar voor zijn neefjes zorgt. :P
Het moet zijn sinds 1938 ,dus al 74 jaar ,toch ietsie meer ! ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor De Zwarte Schim » do maart 08, 2012 8:14 pm

Wat me wel opvalt is dat Thom Roep er voor zijn leeftijd nog jong uitziet. Voor iemand van 60 doet hij het goed. De Donald Duck over Limburg lijkt me leuk en de voorkant van de themanummers spreekt je aan. Ook bij het themanummer van Limburg, Die heeft een fris uiterlijk etc. Ik ben ook zeer benieuwd naar nr.17, de Donald Duck over Zuid-Holland. Overigens heb ik al eerder schetsen van dit nummer op internet zien verschijnen.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Hidde » do maart 08, 2012 8:21 pm

Op deze stite staat een mooi filmpje over het jubileum. Vooral over het nummer van Friesland: http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... t-op-tour/
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Ui » za maart 10, 2012 10:49 pm

snowmansion schreef:Overigens vind ik dat het weekblad zich wel degelijk op kinderen richt. Denk aan de school acties voor de Provinciewedstrijden mbt het jubileum. Reclames op tv etc.

Schoolacties. Waar? Ui ziet er weinig van. Welke reclames op televisie?
Zijn er kinderprogramma's die aandacht aan Donald Duck Weekblad besteden?

snowmansion schreef:
Ui schreef:Het laatste plaatje toont een gezellige ontmoeting van Donald Duck met minister-president Mark Rutte. Oom Donald deed toch niet aan politiek?


Tsja, ik denk dat er voor deze keer een uitzondering wordt gemaakt omdat het natuurlijk Politiek Den Haag moet laten zien. Dat kon natuurlijk ook anders worden gedaan zonder Mark Rutte. Maar als er verder geen politieke lading aan de stripfiguur Mark Rutte wordt gegeven is het niet zo heel erg. Alhoewel Mark Rutte--> VVD--> toch weer reclame voor VVD..

Het is inderdaad reclame voor een politieke partij. (snik) De politieke lading is vooralsnog, dat Donald hem hartelijk begroet.
Ui denkt dat een groot bedrijf zoals Sanoma, maar wat blij is met zo'n minister-president. Makkelijk mensen ontslaan, economisch denken, makkelijk omgaan met afval. (Statiegeld, daar hebben ondernemers maar last van. Dus dat schaffen we af.) Alle reden voor Donald om zo'n minister-president hartelijk te begroeten.

Maar het was te verwachten. Als Oom Thom zegt dat er geen vervolgverhalen meer zijn, verschijnt er even later een vervolgverhaal. Als Oom Thom zegt dat er geen politiek is, schudt Om Donald even later een minister-president de hand.

Duck schreef:Iemand opgevallen dat Thom Roep in het filmpje zegt dat Donald al 38 jaar voor zijn neefjes zorgt. :P
Het moet zijn sinds 1938 ,dus al 74 jaar ,toch ietsie meer ! ;)

Als je zo oud bent als Oom Thom, is 38 of 74 jaar amper een verschil. Haha! (snotter)

De Zwarte Schim schreef:Wat me wel opvalt is dat Thom Roep er voor zijn leeftijd nog jong uitziet. Voor iemand van 60 doet hij het goed.

Ui zou ook jong ogen en het goed doen, als Ui elke week een Donald Duck Weekblad op maat in de bus kreeg. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma maart 12, 2012 12:21 pm

Politiek: ik denk eigenlijk toch dat het hier anders ligt. Donald Duck bestaat 60 jaar en daarom doen ze speciale dingen, in provincies. In de provincie waar de regeringsstad ligt vonden ze dat ze daar, uit informatief oogpunt, niet omheen konden. Ze hadden dit ook kunnen doen zonder de minister-president te ontmoeten, maar ik denk dat ze hem wel in beeld brengen als diegene die nu nu eenmaal de minister-president is, en die boven de partijen staat.
Je kunt natuurlijk altijd nog hopen dat het kabinet is gevallen voor het verhaal uitkomt, dan klop het lekker niet meer!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Ui » ma maart 12, 2012 2:50 pm

Ridder ter Geit schreef:Politiek: ik denk eigenlijk toch dat het hier anders ligt. Donald Duck bestaat 60 jaar en daarom doen ze speciale dingen, in provincies. In de provincie waar de regeringsstad ligt vonden ze dat ze daar, uit informatief oogpunt, niet omheen konden. Ze hadden dit ook kunnen doen zonder de minister-president te ontmoeten, maar ik denk dat ze hem wel in beeld brengen als diegene die nu nu eenmaal de minister-president is, en die boven de partijen staat.

De minister-president is partijdig. (snik) En toen Donald Duck Weekblad 25, 30, 40 en 50 jaar bestond, werd er ook geen minister-president getoond. Het bedrijfsleven kan zich haast geen fijnere minister-president voorstellen dan Mark Rutte. Alles is voor de bazen.
Stel dat we een minister-president zouden hebben gehad die strijdt tegen de macht van bazen die hun werknemers eerloos behandelen. Zou die het Donald Duck Weekblad gehaald hebben?

Ridder ter Geit schreef:Je kunt natuurlijk altijd nog hopen dat het kabinet is gevallen voor het verhaal uitkomt, dan klop het lekker niet meer!

Dat zou een verdiende straf zijn. Al voegt men dan natuurlijk gewoon het woord "demissionair" in de dialoog. Oom Thom houdt van tekstballonnen, dus dat komt dan mooi uit. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma maart 12, 2012 3:51 pm

als het nummer dan al helemaal klaar ligt is dat natuurlijk niet meer mogelijk. (Of het opnieuw noodrukken kost veel geld)
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor McDuck Menu » ma maart 12, 2012 5:34 pm

Ui schreef:
snowmansion schreef:Btw, klopt het dat de teksten die door de letterstudio gemaakt worden uitgeprint worden en vervolgens ingeplakt? Dat zie in de het filmpje gebeuren.

Ui denkt dat dit een oud filmpje is. (snik) Een oud filmpje voor oude mensen, die het anders misschien niet kunnen volgen. Anders krijg je van die moeilijke vragen, zoals: "Gaat dat tegenwoordig ook op de computer?"

Dat lijkt me inderdaad een oud filmpje. Volgens mij was het werk van Mau Heymans, uit een vroegere periode. Inkleuren gebeurt tegenwoordig ook met de computer, evenals tekstballonnen en dergelijke.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor McDuck Menu » ma maart 12, 2012 5:35 pm

Moet ik die grijnzende kop van Rutte nou ook in de Donald Duck zien? Zucht..
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Duck » ma maart 12, 2012 5:45 pm

McDuck Menu schreef:Moet ik die grijnzende kop van Rutte nou ook in de Donald Duck zien? Zucht..

Tja,het leven kan soms hard zijn.....
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Ridder ter Geit » di maart 13, 2012 3:20 pm

Ui schreef:De minister-president is partijdig. (snik) En toen Donald Duck Weekblad 25, 30, 40 en 50 jaar bestond, werd er ook geen minister-president getoond. Het bedrijfsleven kan zich haast geen fijnere minister-president voorstellen dan Mark Rutte. Alles is voor de bazen.
Stel dat we een minister-president zouden hebben gehad die strijdt tegen de macht van bazen die hun werknemers eerloos behandelen. Zou die het Donald Duck Weekblad gehaald hebben?


Tja, ik denk dus van wel, dat ze hem gewoon politiekloos als persoon even laten zien.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: 60 jaar Donald Duck weekblad

Berichtdoor Duck » di maart 13, 2012 9:16 pm

Vandaag stond er in Dagblad de Limburger iets over Donald Duck die naar Limburg komt in de DD.
Zie hier het artikel, er staan ook onder de afbeelding wat pdf-bestandjes van de volledige 2 pagina's van Goofy geeft les ,en nog wat bladzijdes uit het Limburg verhaal!
http://www.limburger.nl/article/20120313/REGIONIEUWS01/120319898/1030
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten