Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?

Berichtdoor Luuuuk » do maart 01, 2007 6:02 pm

Zoals de topictitel al meld is de vraag:
Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?

Ikzelf was een keer ziek en toen bracht mijn moeder een DD mee, en ik wou gelijk een abbonnement.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor coolojw » do maart 01, 2007 6:19 pm

ik kreeg er 1 van mijn moeder toen ik net kon lezen en ze zei:Ik heb hier vroeger ook abbonement op gehad misschien iet voor jou
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Luuuuk » do maart 01, 2007 6:37 pm

Ik zat toen in groep drie. :P
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » do maart 01, 2007 7:35 pm

Mijn vader las vroeger altijd de Duck bij familie. Mijn moeder kocht wel eens een nummer in de winkel. Vandaar dat ik nummers uit 1959 heb. Sinds 1995 zijn we lid. En lees ik de Duck dus al vanaf ik dat kon.

Als je al een aantal jaren lid ben zie je de kwaliteit veranderen. In 1997 is de Donald Duck opeens minder leuk. In 1998 komen de "computer-ballonnetjes" wat ook niet al te fraai oogt. Maar 2003 begint weer beter, meer Nederlandse verhalen (wel veel Comicup). 2005 begint goed, maar veranderd al snel in Vicar nummers. Dat is tot nu toe ook zo, maar zal toch wel weer veranderen? Mau Heymans heb ik al een poosje niet gezien in het blad. Binnenkort zullen er wel wat langere verhalen verschijnen.

Ik lees alleen de verhalen die ik leuk vind opnieuw. Vandaar dat ik met het ene jaar langer bezig ben dan een ander.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Caspar » do maart 01, 2007 8:28 pm

Vroeger hadden we op school een hele stapel. Eerst dacht ik dat het niets was, maar daarna ging ik het toch proberen, en het bleek heel leuk. Later kreeg ik ook Duckies van familie en vrienden, en algauw een abbonement.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luigi » do maart 01, 2007 8:28 pm

In 1999 kocht mijn moeder wat losse nummers. Ik was niet direct verkocht. Bij de Sinterklaasviering van het gezin in 2001 kreeg ik Pocket 53: ik was toen wel gelijk verkocht. Voor mijn verjaardag in juli 2002 kreeg ik een abonnement en vanaf toen ging ik sparen.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 02, 2007 4:36 am

Ik had eerst als dreumes een abonnement op Disneyland en de Disney Boekenclub (helaas beide ter ziele gegaan volgens mij) en vervolgens zat ik al zo in de wereld van Disney dat ik Donald Duck leuk ging vinden. Volgens mij was het eerste nummer dat ik in de winkel van mijn ouders kreeg, nummer 8-1993 (met leuke extra postkaarten erin); toen was ik acht.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor De steenrijke eend » vr maart 02, 2007 8:36 am

Mijn eerste DD kreeg ik 5 jaar geleden.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Robb_K » vr maart 02, 2007 12:42 pm

Ik heb gekregen mijn eerst Nederlandse DD in 1954, wanneer mijn familie is op bezoek met mijn oompjes en tantjes in Nederland geweest. Maar, ik heb gehad Amerikanse edities sinds ik was 3 jaren oud (1951) (inclusief van alle Amerikanse Disney stripboeken uit de viertige jaren (van mijn andere (Canadees) neven). Ik heb zelfs gekocht mijn eigen (Amerikanse en Nederlandse DD )wanneer ik was 7 jaren oud (1955).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor mcprul » vr maart 02, 2007 2:38 pm

Rob, weet je nog welke Nederlandse DD je het eerst had? Heb je die nog bewaard?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor DisneyRemc°o° » vr maart 02, 2007 11:31 pm

Ik zou eigenlijk niet weten wanneer het precies begonnen is. De Disneygekte begon al ergens in mijn basisschooltijd. En toen las ik ook al Donald Duck. Ik ben niet al die jaren contstant de Donald Duck blijven lezen. Het was een beetje op en af. Niet dat de Disneygekte minder was, maar ik heb gewoon niet altijd een abonnement gehad. Ik heb ook veel nummers losgekocht. Maar nu heb ik wel weer een abonnement. En die wil ik voorlopig ook behouden.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Hans » za maart 03, 2007 3:54 pm

.... Ik kwam in het cafe tegen en.....

Nee, ik las het eerste boekje via de leesmap ik denk dat het 1981 moet zijn geweest, ik kon de boekjes al wel lezen., toen was ik een jaar of 6.
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Robb_K » za maart 03, 2007 8:31 pm

mcprul schreef:Rob, weet je nog welke Nederlandse DD je het eerst had? Heb je die nog bewaard?

Ik heb nog verschieden DD Weekbladen uit 1955 met verhalen door Endré Lukacs. Maar, niet de boeken met Barks verhalen, als ik heb bewaard ze in Nederland met mijn neven. Dat was omdat ik heb al gekocht deze Barks verhalen in de Amerikanse stripboeken.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Josephine » di apr 03, 2007 3:34 pm

Ik was 7 ofzo en toen had mijn moeder 'm voor me gekocht. Al gauw kreeg ik een abonnement en vind het nu 9 jaar later nog steeds leuk.:)
Wordt lid van mijn forum: Duckstadonline
Josephine
Member
 
Berichten: 15
Geregistreerd: zo maart 25, 2007 3:59 pm

Berichtdoor Super DD Fan » di apr 03, 2007 8:09 pm

Mijn broer verzamelt disney dingen en het weekblad. Allen is hij een oppervlakige lezer, en ik niet.
Super DD Fan
New member
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di apr 03, 2007 7:58 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron