Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?

Berichtdoor Ei » do feb 26, 2009 1:25 am

Voor handelen zijn aparte subfora. (bv. 'Gezocht', 'Ruilen' en 'Te koop'.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Beppie Duck » do feb 26, 2009 4:32 pm

Ja, sorry hoor. Weet nog niet goed hoe het werkt. 't Is zo'n gigantische site.
Ik heb al wel hele leuke dingen gezien. En ik heb geen handel!!!
Beppie Duck
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma feb 23, 2009 10:47 pm

Berichtdoor Redmess » di maart 24, 2009 8:20 pm

Weert is Down Under? :D
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo maart 25, 2009 4:52 pm

Soort van.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 7:07 pm

tja, hoe ben ik er in aanraking gekomen.
Ik had in 2006 een keer een nr. Was niet gelijk verkocht, maar mijn zus wou heel graag een abonnement!
Een lange tijd later in 2007 eind/2008 begin had ik allemaal pockets gezien, en kocht een herdruk.
De vriendschap begon te groeien en in de zomervakantie begon ik een aantal te kopen.
En toen ik mijn 1e 7 1/2 kocht was ik overtuigd( Ik heb zelfs mijn eigen stripverhaal gemaakt.)
En nu koop ik het vooraaddig!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 7:08 pm

mcDuck King schreef:tja, hoe ben ik er in aanraking gekomen.
Ik had in 2006 een keer een nr. Was niet gelijk verkocht, maar mijn zus wou heel graag een abonnement!
Een lange tijd later in 2007 eind/2008 begin had ik allemaal pockets gezien, en kocht een herdruk.
De vriendschap begon te groeien en in de zomervakantie begon ik een aantal te kopen.
En toen ik mijn 1e 7 1/2 kocht was ik overtuigd( Ik heb zelfs mijn eigen stripverhaal gemaakt.)
En nu koop ik het vooraaddig!

excuses voor de dubbelpost ik bedoel: En tot en met nu koop ik voorraaddig.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor jan Baksteen » zo apr 12, 2009 7:35 pm

Ongeveer 12 jaar terug toen ik nog totaal niet van het bestaan van Donald Duck af wist.
Me ouders gingen weleens ergens heen, dus toen moest er op kleine drétje opgepast worden.
En mijn oudere buurmeisje die vaak bleef oppassen als me ouders weg waren liet me kennis maken met Donald Duck en bracht dan elke keer als ze kwam wat Duckies. Later toen er niet opgepast hoefde te worden ging ik ze nog later bij de buren ophalen en nadat we verhuisd zijn heb ik het weekblad nog steeds van andere die een abonnement hadden gratis kunnen krijgen, maar andere soorten Donald Ducks heb ik zelf betaald.
Dus zo ben ik in aanraking gekomen met Donald Duck, me er toen ook in gaan intreseren en natuurlijk héél véél bij elkaar zien te sparen. Maar dat lukt wel aardig.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor DuckBoy » do mei 28, 2009 8:30 pm

Ik kreeg in 1997 een abbonoment en heb sinds dien een collectie van ongeveer 250 donald duck strips gespaard. Ook heb ik sinds 2006 een abonnoment op dd extra
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Gearloose » wo jun 17, 2009 10:16 am

Volgens mij was de eerste keer dat ik Donald Ducks las ergens halverwege de jaren '90 (1994 of zo), toen zat ik nog op de basisschool. Ik was toen een tijdje misdienaar in een kerk, en ze hadden daar een stapel Ducks liggen, en ik en mijn broer mochten er altijd wel eentje lenen om thuis te lezen. Ik denk dat dat de wortel heeft gevormd voor wat later een Donald Duck manie zou vormen bij mij. Daarna heb ik een paar losse nummers gehad van de DD van 1996, 1997 en 1998, en halverwege '98 kreeg ik een abonnement van mijn ouders, en ik weet nog dat het oorspronkelijk maar voor een jaar zou zijn, maar uiteindelijk heb ik het toch 6 jaar mogen hebben, tot halverwege 2004.
Gearloose
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di jun 16, 2009 2:18 am
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor donald duck fan » vr okt 30, 2009 6:06 pm

ik kreeg mijn eerste Donald Ducks toen ik in groep 3 zat. Ik vond ze toen zo leuk dat ik meteen lid ben geworden en ze ben gaan verzamelen. En ook al ben ik nu al 17, ik vind Donald Duck nog steeds leuk.
donald duck fan
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr okt 30, 2009 5:59 pm

Berichtdoor Mr. Happy » za okt 31, 2009 1:23 pm

Mijn oom en tante hebben eens een doos vol Donald Duck's meegenomen op een verjaardag. Ik had er tot dan toe nog nooit van gehoord maar was wel direct verslaafd. Al die exemplaren zijn inmiddels vervangen, want die doos Ducks zijn allemaal kapot gelezen.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Midas_Wolf » do jan 07, 2010 4:33 pm

Toen ik werd geboren was ie er al, m'n zus had bij haar geboorte een abonnement op de Donald Duck van m'n vader gekregen die eindelijk een goed excuus had om ook het blad in huis te hebben, gezien het van mijn oma niet mocht omdat het geen Katholiek blad was en het niet scheen te mogen kunnen dat er allemaal ongetrouwde stripfiguren in het blad voorkwamen en dat zou tegen de regels van het Katholieke geloof zijn. Maar goed, in die tijd ging m'n vader bij een vriendje de Ducks lezen die ze van zijn ouders wel lezen mocht...
De jaren ertussen weet ik eigenlijk niets vanaf, als ie gewoon lid had mogen worden, was ie dat nu nog geweest...
Maar goed, er zijn een paar tussen jaren geweest dat bij ons niemand lid was, maar we kregen zo'n vreselijke heimwee dat we niet zonder konden en maar weer heel erg snel lid zijn geworden.
Voordat ik s'avonds lekker in m'n warme bedje lig,
gaat er niets boven een Lekkere Vette Malse Big!!!
Midas_Wolf
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo jan 06, 2010 5:35 pm
Woonplaats: Het Wolven Bos

Berichtdoor Ei » wo jan 13, 2010 3:01 am

2009-06-17 10:16:27, Gearloose schreef:Volgens mij was de eerste keer dat ik Donald Ducks las ergens halverwege de jaren '90 (1994 of zo), toen zat ik nog op de basisschool. Ik was toen een tijdje misdienaar in een kerk, en ze hadden daar een stapel Ducks liggen, en ik en mijn broer mochten er altijd wel eentje lenen om thuis te lezen.

2010-01-07 15:33:21, Midas_Wolf schreef:Toen ik werd geboren was ie er al, m'n zus had bij haar geboorte een abonnement op de Donald Duck van m'n vader gekregen die eindelijk een goed excuus had om ook het blad in huis te hebben, gezien het van mijn oma niet mocht omdat het geen Katholiek blad was en het niet scheen te mogen kunnen dat er allemaal ongetrouwde stripfiguren in het blad voorkwamen en dat zou tegen de regels van het Katholieke geloof zijn.

Interessant. Twee totaal verschillende ervaringen met het Katholieke geloof. :) Misschien komt dit door verschillende tijdvakken?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 13, 2010 9:25 am

Volgens mij zijn er binnen het katholieke geloof ook enorme verschillen in strengheid. Ik ken genoeg verhalen van enerzijds katholieken die zich nergens aan hoeven te houden en anderzijds katholieken die zo streng zijn dat hun kinderen geen relatie met niet-katholieken mogen beginnen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jan 13, 2010 5:39 pm

Midas_Wolf schreef:Toen ik werd geboren was ie er al, ...

Toen ik werd geboren, was ie er ook al... al bijna 45 jaar!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron