Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?

Berichtdoor DordrechtDuck » ma jun 14, 2010 7:48 pm

Ik kreeg een hele doos oude ducks rond mijn 8e. Toen ik die helemaal kapot had gelezen had mijn moeder die doos ineens weggegooid. Omdat ik er zgn niets mee deed. Ik zei dat ik ze wou bewaren om later weer te lezen. Ik las altijd tot in de late uurtjes, net zolang tot het donker was. (het was toen zomer en moest op tijd naar bed) Mijn moeder heeft me nog een jaarabonnement gegeven. maar daarna was het over. Vanaf toen heb ik alleen de DD van de leesmap hier en daar gelezen. Tot vorig jaar, ik wou ze al een tijdje gaan verzamelen, en zag een mooie koop op de rommelmarkt. 30 euro voor suuuuuperveel. In de tijd dat ik met mijn vrouw ging overleggen, had een handelaar ze voor mijn neus weggekaapt. Ik was pisnijdig. Toen op Marktplaats gespeurd, en al snel een prachtige koop gedaan. Nu een jaar verder ben ik al aardig op weg, en dit blijft bij me tot de dood ons scheidt, hihi
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Koky » ma jun 14, 2010 7:52 pm

Ik door de actie: 3 maanden gratis bij haljaar abonement :P
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma jun 14, 2010 8:02 pm

Wij waren al lid voordat ik geboren was. Hoe ik ermee in aanraking ben gekomen, is dus waarschijnlijk omdat de Donald Duck elke week op de mat viel. Ik denk dat ik toen een keer het besluit heb genomen om ze elke week te lezen. Pas in oktober 2008 ontdekte ik Inducks. In 2009 ben ik meer gaan kopen, hoewel ik toen alle pockets al kocht sinds nr. 143, en in 2010 nog meer.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Kwekje » di jun 15, 2010 4:39 am

Ik ben begonnen met een abonnement op het weekblad in 1985.
Toen heb ik ontdekt dat er ook albums waren en had nr. 48 en nr. 49 gekregen.

Ook ging ik pockets (reeks 2) sparen.

Vond ze niet zo fijn lezen met de niet kleur delen.

Nu zijn we decenniën verder en heb ik 2 kamers vol.

Sta al in de top 100 op "Inducks" zag ik daarstrax ;)

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Daniel73 » di jun 15, 2010 1:16 pm

DordrechtDuck schreef:Tot vorig jaar, ik wou ze al een tijdje gaan verzamelen, en zag een mooie koop op de rommelmarkt. 30 euro voor suuuuuperveel. In de tijd dat ik met mijn vrouw ging overleggen, had een handelaar ze voor mijn neus weggekaapt. Ik was pisnijdig.

:lol: Sorry, maar dit komt grappig op me over. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Kwekje » di jun 15, 2010 3:02 pm

Daniel73 schreef:
DordrechtDuck schreef:Tot vorig jaar, ik wou ze al een tijdje gaan verzamelen, en zag een mooie koop op de rommelmarkt. 30 euro voor suuuuuperveel. In de tijd dat ik met mijn vrouw ging overleggen, had een handelaar ze voor mijn neus weggekaapt. Ik was pisnijdig.

:lol: Sorry, maar dit komt grappig op me over. :)

Kan ik me gooed voorstellen Dordrecht Duck dat je pisnijdig was , zou ik ook zijn.

Daniel73, jou begrijp ik ook, hij schrijft het wel grappig :D


@ Dordrecht Duck: "Vrouw" ? Hoe oud ben je dan ?


Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckie Duck » di jun 15, 2010 7:13 pm

Dubbelduck schreef:Wij waren al lid voordat ik geboren was. Hoe ik ermee in aanraking ben gekomen, is dus waarschijnlijk omdat de Donald Duck elke week op de mat viel. Ik denk dat ik toen een keer het besluit heb genomen om ze elke week te lezen. Pas in oktober 2008 ontdekte ik Inducks. In 2009 ben ik meer gaan kopen, hoewel ik toen alle pockets al kocht sinds nr. 143, en in 2010 nog meer.

Hoe oud ben je dan Dubbelduck?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di jun 15, 2010 7:18 pm

Duckie Duck schreef:Hoe oud ben je dan Dubbelduck?

15 jaar
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di jun 15, 2010 9:32 pm

Ik ben 25, toen 23. En ja, heb een vrouw. We hebben geregistreerd partnerschap, was goedkoper dan een samenlevingscontract. En voor de wet staat het gelijk aan trouwen. Maar laten we het niet te moeilijk maken he. Haha, en wat betreft Daniel73, ik kon wel janken echt waar.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Donald Duck » di jun 15, 2010 9:45 pm

Ik ben in 2000 voor het eerst in aanraking met de Donald Duck gekomen. Toen ik in groep 6 van de basisschool zat hadden we een meester die vaak stripbladen meenam, waaronder de Suske en Wiske en de Donald Duck. De Donald Duck's verder door sommigen stiekem onder de tafels gelezen en waren al snel 'verboden lectuur'. Toendertijd las ik deze bladen ook graag en enkele maanden later kon ik op een rommelmarkt voor 25 gulden (nog in 'het gulden-tijdperk') meer dan 400 Duck's kopen. In 'slagerstasjes' (van die goedkope draagtasjes) zeulde ik de Duck's mee naar huis, maar ik was nog geen 50 meter weg, of de tasjes waren al geknapt;)

Toen ik deze weekbladen gelezen had kocht ik al snel meer. In 2002 heb ik een abonnement genomen, en deze heb ik tot op de dag van vandaag toe gehouden (hooguit een half jaar geen Donald Duck, i.v.m. het welkomscadeau)

In een kleine 10 jaar tijd heb ik een hele verzameling Donald Duck's tot stand weten te brengen, waar ik nog steeds met veel plezier in lees en naar kijk;)!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Kwekje » di jun 15, 2010 11:21 pm

DordrechtDuck schreef:Ik ben 25, toen 23. En ja, heb een vrouw. We hebben geregistreerd partnerschap, was goedkoper dan een samenlevingscontract. En voor de wet staat het gelijk aan trouwen. Maar laten we het niet te moeilijk maken he. Haha, en wat betreft Daniel73, ik kon wel janken echt waar.

Weet je Dordrecht Duck, als je voor zo'n kraam staat, en je weet dat het TOP is wat er aangeboden wordt, twijfel nooit en let vooral GOED op andere mensen die vlak naast je staan, want dat zijn de aasgieren hoor, die zeggen gewoon "Voor 25,- neem ik alles" en hebben het geld al in de handen van de verkoper gedrukt, en weg is het.

Ik kom al sinds 1996 op vlooienmarkten en geloof me, ik weet ondertussen wel hoe het werkt ;)

TIP: Ben er vroeg ! Heel vroeg !

Immers; wie het eerst komt het eerst maalt !

Volgende keer hoop ik voor meer succes voor je Dordrecht Duck ! :)

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 16, 2010 4:23 pm

Ik ook nog maar een keer... Ik heb een tijdje de Suske en Wiske gelezen, maar dankzij Ketnet een jaar of 10 terug heb ik de oude Disney-cartoons ontdekt. Er is een tijd geweest dat ik beide heb gelezen, maar vanaf 04-2002 kreeg ik ze van de buren. Die zouden ze anders toch maar wegdoen, en trouwens, hun kregen ze ook weer van andere mensen. Zo liep ik vaak 10 weken achter, en de kwaltiteit was ook niet je van het. Niet te vergeten dat ik vaak nummers miste! Ik stopte ze maar in schoenendozen, die ik opborg in een witte opbergkast/enorme doos. Ik heb daarvoor nog een tijdje allerlei cartoons gekeken, voor ik op de strips overging. Op een van de eerste DVD's (Walt Disney's Treasures Donald Duck) werd een naam vaker genoemd die me later nog lang zou bijblijven... Carl Barks. Ik kocht de Oom Dagobert reeks in de winkel vanaf 73, de pockets vanaf 114 (ik heb met Sinterklaas pockets 111 en 113 gekregen) en de minipockets vanaf 1. Mijn oom wist een stirpwinkel in Utrecht te liggen met veel pockets (Piet Snot) en dat was het begin van een mooie verzamling.
Het abbonement stopte per 27-2008. Gelukkig heb ik daarna veel oude en nieuwe Ducks van andere mensen kunnen krijgen. Ieder jaar komen ze 1 keer langs met het vorige jaar. Na lang zoeken vond ik op een rommelmarkt ook mijn eerste buitenlander, een gekreukte Micky Maus 29-2001. Daar kwam een Disneykrant (B), een stapeltje Uncle Scrooges (US), een flinke stapel LTB's (D) en vanalles nog bij. Ook oudere Micky Maus'es, een Noor, een Italiaan, wat Fransen en andere buitenlander kwamen erbij. Een uiteindelijke lijst met oudste Ducks:
04-2002 (van 2003 tot 2003?, tegenwoordig verkocht, heel slecht)
08-1999 (of zoiets, van 2003? tot 2004?, tegenwoordig verkocht, cover weg)
29-1984 (2004?-2004?, ergens gevonden, nog steeds in mijn bezit)
33-1979 (nog steeds in mijn bezit hoewel ik een nieuwe heb, 2004?-2004?, cover weg)
43-1972 (nog steeds in mijn bezit, juni 2004?)
02-1972 (dubbel, een verkocht, 2005?)
10-1971 (zomer 2008, uit Den Haag (Aelix), nog steeds in mijn bezit)
47-1958 (laatste weekend maart 2009, 1e Breda, heb ik nog)
03-1955 (zomer 2009, vakantie in Groningen, heb ik nog)
04-1954 (laatste weekend aug. 2009, Valkenswaard, losse cover, heb ik nog)
08-1953 (maart 2010, Breda, losse voor- en achterkant)
2009: ik herinner me dat ergens bij mijn oma Mulder en Zn. 3 ligt, 1949.
Zomer 2010: op vakantie in Berlijn koop ik WDC 112.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » vr jun 18, 2010 8:07 pm

Je weet alles nog! Datum plaats, geweldig!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 25, 2010 11:00 pm

DordrechtDuck schreef:Haha, en wat betreft Daniel73, ik kon wel janken echt waar.

Dat kan ik me voorstellen.

Ik lachte niet om jou. Op de een of andere manier zag ik een Donald Duck-verhaal in je relaas. Donald ziet op de rommelmarkt iets moois. Hij gaat aan Katrien vragen of hij het mag kopen. Maar ondertussen gaat Guus ermee vandoor.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Kwekje » za jun 26, 2010 1:31 am

Daniel73 schreef:
DordrechtDuck schreef:Haha, en wat betreft Daniel73, ik kon wel janken echt waar.

Dat kan ik me voorstellen.

Ik lachte niet om jou. Op de een of andere manier zag ik een Donald Duck-verhaal in je relaas. Donald ziet op de rommelmarkt iets moois. Hij gaat aan Katrien vragen of hij het mag kopen. Maar ondertussen gaat Guus ermee vandoor.

:lol:
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron