Hoe ben je met Donald Duck in aanraking gekomen?

Berichtdoor Donald Duck » vr aug 24, 2007 7:07 pm

Wij hadden toendertijd in groep 6 een leerkracht die een stapel in de klas had liggen, ik weet nog goed dat toen enkele leerlingen de bladen stiekum onder de tafel lazen onder de les, eerst leek het mij maar een saai blad maar al snel vond ik ze ook schitterend, en toen kocht ik mijn eerste partij van meer dan 250 Duckjes en dat werden er al snel meer.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » za dec 22, 2007 2:08 pm

Rockerduck schreef:Disneyland en de Disney Boekenclub

Beide bestaan nog. Alleen heet Disneyland tegenwoordig Winnie de Pooh.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » za dec 22, 2007 2:11 pm

Als ik zo al die reacties lees vrees ik toch dat ik één van de oudere lezertjes ben...
Mijn eerste aanraking met Donald Duck weekblad was eind jaren 60/begin jaren 70.
In die tijd kregen wij het blad van oma. Heb ze toe al bewaard.
Mijn eigen abonnement heb ik genomen eind 1974, nummer 50. Sindsdien heb ik altijd een abonnement gehad. Heb ze ook nog allemaal, en inmiddels meer want ik heb alle Duck’s.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor DD » ma maart 17, 2008 1:19 am

Mijn broer had Donald Duck als uitvinder uit bibliotheek gehaald. Ik las het en was sirect verkocht :P Ik zat in groep vier:p Mijn eerste donald duck was de paasnummer van 1995 (nr. 15)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » ma maart 17, 2008 1:19 am

DD schreef:Mijn broer had Donald Duck als uitvinder uit de bibliotheek gehaald. Ik las het en was direct verkocht :P Ik zat in groep vier:p Mijn eerste donald duck was de paasnummer van 1995 (nr. 15)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » ma maart 17, 2008 1:20 am

Mijn broer had Donald Duck als uitvinder uit de bibliotheek gehaald. Ik las het en was direct verkocht :P Ik zat in groep vier:p Mijn eerste donald duck was de paasnummer van 1995 (nr. 15)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » ma maart 17, 2008 1:20 am

How, dat zijn 2 berichten teveel:P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 10, 2008 5:21 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik begon ongeveer 6 jaar geleden met verzamelen van Donald Ducks. Mijn buurmeisje kreeg ze van iemand en die kreeg ze van iemand en die kreeg ze van iemand die lid was (geloof ik, het kan ook zo zijn dat die ze weer van iemand kreeg die lid was). Mijn buurmeisje (tegenwoordig buurVROUW) gaf ze aan mij. Een tijd later (2 jaar) vroeg ik eens of ze nog oudere had. Die had ze! Toen ben ik gaan verzamelen,
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » ma nov 10, 2008 5:33 pm

Zo, Duckfan Down Under, woon Jij in Australië, Vlaanderen, of Zeeland of Hades?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 10, 2008 9:45 pm

Wat is dit nou weer voor een vraag?
1. Nee, ik woon niet in Australië, dat is teveel Down Under.
2. Nee, ik woon niet in Vlaanderen, ik ben geen Belg, Vlaming. Maar je zit wel in de buurt.
3. Nee, ik woon niet in Zeeland, blubblubblubblub.
4. Nee, ik woon niet in Hades... waar ligt dit ergens?
5. Ja, hier woon ik! Down Under is gewoon een 48.000 inwoners tellende stad genaamd Weert. Down Under staat gewoon voor Limburg, omdat ik vind dat er veel Duckfans zijn in de Randstad en het hoge noorden.

Vraagje: waar woon jij dan?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma nov 10, 2008 10:14 pm

Duckfan van Down Under schreef:4. Nee, ik woon niet in Hades... waar ligt dit ergens?

Met Hades wordt ook wel de onderwereld bedoeld, zowel in de Romeinse mythologie en als in de Griekse mythologie.

De onderwereld had als gruwelijkste gedeelte Tartaros, hierin werden de schimmen of geesten van de doden naartoe gestuurd als ze slecht geleefd hadden. Voorbeelden hiervan zijn Sisyphos en Tantalos, die toen ze stierven, voor eeuwig kwellingen moesten doorstaan.

Een lieflijker gedeelte van de onderwereld was het Elysion. Dit was de plek waar iedereen die een goed leven geleid had van vrijheid en vrede kon genieten. Volgens de verhalen komt Aeneas hier zijn vader Anchises tegen.

Het derde en laatste gedeelte van de onderwereld was een plek zonder naam en zonder hoop of vrees. Hier werden allen heengestuurd die een normaal doorsnee leven hadden geleid. Als je hier terecht kwam, mocht je als vleermuis voor de rest van de eeuwigheid rondvliegen en rondlopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hades
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » di nov 11, 2008 2:38 am

Duckfan van Down Under schreef:Wat is dit nou weer voor een vraag?
1. Nee, ik woon niet in Australië, dat is teveel Down Under.
2. Nee, ik woon niet in Vlaanderen, ik ben geen Belg, Vlaming. Maar je zit wel in de buurt.
3. Nee, ik woon niet in Zeeland, blubblubblubblub.
4. Nee, ik woon niet in Hades... waar ligt dit ergens?
5. Ja, hier woon ik! Down Under is gewoon een 48.000 inwoners tellende stad genaamd Weert. Down Under staat gewoon voor Limburg, omdat ik vind dat er veel Duckfans zijn in de Randstad en het hoge noorden.

Vraagje: waar woon jij dan?

Zo! Een Limburger! Ja, ik weet wel waar Weert is. Ik ga door Weert elke jaar op de weg naar Maastricht, en een bezoek met mijn neef in Luik.

Hier is een DD album gedrukt in Limburgse taal:

Afbeelding
By Rob_K

Ik ben nu huisloos! Ik woon delen van elke jaar in Nederland, Duitsland, Denemarken en VSA. Ik heb een woning in Muenchen, Duitsland waar ik werk in een tekenfilm en stripboek studio, met Jan Gulbransson 3-5 maanden. Ik heb een woning in Los Angeles, waar ik heb gewerkt met tekenfilm studios (5-8 maanden), ik logeer met vrienden in Denemarken (1-3 maanden), als ik werk met Deense Disney (Egmont), en ik heb gewoond in een woning in Den Haag (Archipelbuurt) 9 jaren, maar ik heb gangbaar geen huis in Nederland. Ik logeer met vrienden (1-3 maanden).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di nov 11, 2008 9:13 pm

Dea hob ich ouch!
(Die heb ik ook!)
Adres: Stadhouderslaan 46 Weert-Zuid.
En nog iets: ik ben naast Donald Duck ook gek van USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit is wel even schrikken zeg!
Mijn leraar gym heeft ook meegedaan aan de NYC Marathon, ik vroeg hem te kijken voor een DD boekje (WDCaS, US) maar in heel New York was niks te vinden!
Schandalig!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » di nov 11, 2008 10:36 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik ben naast Donald Duck ook gek van USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit is wel even schrikken zeg!
Mijn leraar gym heeft ook meegedaan aan de NYC Marathon, ik vroeg hem te kijken voor een DD boekje (WDCaS, US) maar in heel New York was niks te vinden!
Schandalig!

Dat is geen verrassing! Er zijn maar 5.000 "Walt Disney's Comics & Stories" en "Uncle Scrooge" Disney stripboeken per maand verkocht, en misschien 1.000 van die gaan naar mensen die in andere landen wonen (VSA heeft meer dan 300 millioen mensen)! Bijna niemand in VSA kent Disney stripboeken.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo nov 30, 2008 4:02 pm

Huh. Wacht eens even WAT zeg je me nou?
Da's 300 000 000 gedeeld door 4 000, da's 1 op de 75 000 Amerikanen, dat is weinig!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten