DD 2011-35

Berichtdoor Hidde » za sep 10, 2011 6:45 pm

Gerben vertelde trouwens dat hij deze voorplaat twee jaar geleden al had getekend.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ui » za sep 10, 2011 7:01 pm

snowmansion schreef:Alleen Donald als papperazzi journalist, waar komt me dat nou bekend van voor? Volgens is mij is dat al tig x gebruikt (maar wat niet:)). Iemand inducks link van het zelfde type verhaal?

Een Barks-voorbeeld: 'Lost Beneath the Sea'
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++46-01
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Redmess » za okt 29, 2011 2:03 pm

Mooie voorplaat, komt me toch bekend voor. Is deze al eerder gebruikt of ergens op gebaseerd? De brievenbusstrip geeft heel kort en krachtig weer wat er mis is met de relatie van Donald en Katrien. :D

Het hoofdverhaal is best leuk, maar is inderdaad al eens gedaan, ik geloof in "De beste verhalen" reeks. Het verhaal zit goed in elkaar en is best leuk. Wel vreemd hoe makkelijk die stelten ineens uit elkaar vallen op het eind. En waar is Katrien als Donald ineens met een beroemdheid op de foto staat?

Het Willie Wortel verhaal is niet echt bijzonder. Wat de klant onder "goedgelijkend" verstaat, weet ik niet, maar die lelijke koekblikken van Willie zijn blijkbaar goed genoeg. Word het niet eens tijd dat tekenaars wat modernere robots tekenen? Er zijn genoeg voorbeelden van realistische robots, zowel in strips als in werkelijkheid. En er zijn prima manieren om aan te geven dat het om een robot gaat zonder die cliches van roestvrij stalen koppen en antennes. En een uitvinding van Willie die het doet, en blijft doen, zonder mankementen? Stop de persen!

Het laatste verhaal is wel aardig, zelfs al is het alweer een huis, tuin en keuken verhaal. Wel vreemd dat Donald niet kan zien of er gestofzuigd is of niet. Het gaat blijkbaar niet goed met Donalds ogen... En Donald heeft er geen problemen mee meel op te zuigen. Het verhaal suggereert dat het het stof is dat de cake smerig maakt, maar zelfs zonder stof zou ik die cake niet graag eten...

De achterkant is vooral erg bizar, vooral omdat het zo kort is. Dit was misschien wel een leuk verhaal idee geweest. Maar dan met modernere robots, niet met (alweer!) die koekblikken.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten