Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Dubbelduck » do nov 10, 2011 9:33 pm

Het is toch echt een feit: het Donald Duck weekblad is nu ook digitaal verkrijgbaar. Deze zijn bedoeld voor elektronische apparaten zoals de Iphone en de Ipad. Uiteraard is het wel tegen betaling. Deze weekbladen bevatten ook 8 pagina's aan extra strips. Wees niet bang: deze 8 bladzijden zijn uitsluitend verhalen die al eerder, in een geprinte uitgave is verschenen. De extra pagina's staan vermeld op Inducks, zie https://coa.inducks.org/publication.php?c=nl/DI.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » vr nov 11, 2011 7:23 pm

Dubbelduck schreef:Het is toch echt een feit: het Donald Duck weekblad is nu ook digitaal verkrijgbaar.

Hebben ze Ui's idee gestolen? Zonder Ui ervoor te betalen?! Zelfs geen bedankje? (huil huil)

Dubbelduck schreef:De extra pagina's staan vermeld op Inducks, zie https://coa.inducks.org/publication.php?c=nl/DI.

Blijkbaar is nummer 2011-40 het eerste digitale nummer. (snif)

Nu ook de Donald Duck Extra? En misschien straks de Beste Verhalen-reeks en een digitale facsimile van Weekbladen van na 1959? Ja, steel Ui's ideeën maar! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » ma nov 14, 2011 5:25 pm

Nooit!, zal ik een digitale versie preferen boven het oude vertrouwde boekje!

Een DD lezen op je Ipad, dat is verneu*(* ij voor de echte stripliefhebber!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » ma nov 21, 2011 1:32 am

snowmansion schreef:Nooit!, zal ik een digitale versie preferen boven het oude vertrouwde boekje!

Het weekblad is al jaren digitaal. Een pdf-bestand, of zo. Het is verschil is, dat Sanoma het voor je uitprint op pulppapier. Een digitaal stripblad kun je uitprinten op hoogwaardig papier. Op perkament, desnoods.
Tenminste, er is toch wel een printfunctie? (snik)

snowmansion schreef:Een DD lezen op je Ipad, dat is verneu*(* ij voor de echte stripliefhebber!

Een DD lezen vanaf muf, vergeeld papier, is dat echte stripliefhebberij?

Wat Ui tegenstaat, is dat een Ipad geen electronische inkt heeft. Of is die techniek nog niet zover, om strips te tonen?
Een Ipad heeft een lichtgevend scherm. Daar zou Ui op den duur betraande oogjes van krijgen. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duck » ma nov 21, 2011 5:18 pm

Ui schreef:Wat Ui tegenstaat, is dat een Ipad geen electronische inkt heeft. Of is die techniek nog niet zover, om strips te tonen?
Een Ipad heeft een lichtgevend scherm. Daar zou Ui op den duur betraande oogjes van krijgen. (snotter)

En die oogjes had je nog niet? ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Ui » do apr 26, 2012 3:37 pm

Reactie op een bericht in het topic 'Op TV':

Duck schreef:Zolang de DD ook op papier blijft is het mij goed! ;)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=50999#p50999

Daar hebben we Oma Duck. Haha! (snotter)

Nou, je leert maar te wennen aan het digitale tijdperk. Een tijdperk waarin alle bomen zijn weggekapt, opdat wij voorouders onze strips wel op papier konden lezen. Een tijdperk met holografische bossen, gebaseerd op een computer-geanimeerde reconstructie van wat bomen ongeveer waren. Een tijdperk waarin frisse lucht afkomstig is uit een spuitbus. Een toekomst die is geplaveid. Nooit meer zand tussen je tenen tijdens een strandwandeling, die je dan gewoon in je luie stoel voor de 3D-televisie maakt. Nooit meer een vreselijke geur van de weilanden, als je over de snelweg scheurt. Een snelweg met luchtverfrissers op de geluidsmuren. Anti-bacteriële, chemische lavendel uit een laboratorium. Och, kon Ui het allemaal maar meemaken. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor snowmansion » do apr 26, 2012 4:37 pm

Als het weekblad in de toekomst digitaal wordt, dan zeg ik meteen mijn abonnement op.

Edit: alleen maar digitaal te verkrijgen is.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Ui » do apr 26, 2012 4:56 pm

snowmansion schreef:Als het weekblad in de toekomst [alleen] digitaal wordt, dan zeg ik meteen mijn abonnement op.

En nu maar afwachten, wie het echt om die reden zal doen. (snif)

Ui hoopt, dat het straks mogelijk zal zijn om losse verhalen te kopen. Zoals men tegenwoordig ook losse liedjes kan bestellen waarvoor men vroeger een heel album moest kopen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor snowmansion » do apr 26, 2012 10:42 pm

Dat zou opzich voor mij een optie kunnen zijn. Maar volgens mij is dit voor de echte boeken en strip fanatici en verzamelaar een verschrikkelijke ontwikkeling als het zo zou zijn.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Ui » do apr 26, 2012 10:56 pm

snowmansion schreef:Dat zou opzich voor mij een optie kunnen zijn. Maar volgens mij is dit voor de echte boeken en strip fanatici en verzamelaar een verschrikkelijke ontwikkeling als het zo zou zijn.

Het zou voor het medium zelf, niet uit moeten maken of het nu op organisch papier staat of op (natuurgetrouw) electronisch papier. Voordeel van digitaal is dat de kwaliteit nooit achteruit gaat. (snif)

Een groot nadeel is dat men altijd electronica nodig heeft. Namelijk een decoder van digitaal naar analoog.
Wat ook geldt voor digitaal geluid en digitale film. In principe kan men met een vel papier en toetervormig gerold papier, een analoge geluidsplaat beluisteren. Het kán. En een analoge film kan tegen het licht worden gehouden. Men kan er tenminste nog íets mee. Wat betreft analoog geluid is voor een fonograaf in principe geen electriciteit nodig, maar alleen een handmatig opwindmechanisme. (Om maar wat voort te borduren op het principe digitaal versus analoog.)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor snowmansion » do apr 26, 2012 11:52 pm

Je mist denk ik echt het feit dat het papier / het letterlijk kunnen bladeren / het kunnen opslaan als een verzameling wat fysiek aanwezig is / de geur en nog wel een paar andere voor velen zoals ik onvervangbaar zijn als je het vergelijkt met digitaal. Mensen met veel boeken vinden bv het massaal uitstallen van hun boeken als een soort bibliotheek een mooi gezicht. Hetzelfde vind ik dat bij het hebben van boekenkasten vol met strips. Als je daar dan 10 gb aan DD nummers hebt vind ik op geen enkele manier vervangbaar.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Big Bad Wolf » vr apr 27, 2012 9:40 pm

Doe ze mij maar lekker op papier.
Ik heb niets tegen digitaal, maar het is heerlijk om een boek in je handen te houden.
Zou er niet aan moeten denken dat ik die rijen met strips op elkaar gepropt op een schijf moet bekijken.
Ale er geen strips meer op papier zouden uitkomen, zou ik waarschijnlijk stoppen met verzamelen.
Maar ja, ik ben er ook wel eentje van oudere garde.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor snowmansion » wo mei 23, 2012 1:47 pm

Big Bad Wolf schreef:Doe ze mij maar lekker op papier.
Ik heb niets tegen digitaal, maar het is heerlijk om een boek in je handen te houden.
Zou er niet aan moeten denken dat ik die rijen met strips op elkaar gepropt op een schijf moet bekijken.
Ale er geen strips meer op papier zouden uitkomen, zou ik waarschijnlijk stoppen met verzamelen.
Maar ja, ik ben er ook wel eentje van oudere garde.


100% mee eens.

Digitaal verzameling mist alles waarom je nu wel verzamelt!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Duck » wo mei 23, 2012 4:14 pm

Als het digitaal word heb je ook niet meer dat leuke van verzamelen, om voor net dat ene album/pocket/weekblad met net dat ene verhaal al die kraampjes op stripbeurzen door te neuzen, en daar uren mee kwijt te zijn(en als je dit aan het doen bent vind je vaak nog andere leuke uitgaves).

Maar op een Ipad:Zoek een speciaal verhaal? Je hebt het op je Ipad staan voordat je "kwaak!" kan zeggen!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Donald Duck weekblad digitaal

Berichtdoor Karel » wo mei 23, 2012 4:15 pm

Inderdaad, maar misschien blijve ze gewoon Duckjes uitbrengen maar zou jehet ook digitaal kunnen lezen.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten