DD 2012-03

DD 2012-03

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 12, 2012 5:57 pm

De nieuwe Donald Duck!

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+29356

'Sneeuwschep' door Marga Querol Manzano en ComicUp Studio. Remake van: http://coa.inducks.org/story.php?c=YD+77-01-24

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2007-294

Donald Duck 'De eendagsmiljonair' door Gorm Transgaard en Wanda Gattino. Redelijk spannend verhaal, met een leuke samenwerking tussen Donald en Dagobert en een grappig boevenduo, met een klein varkentje als baas en een grote sterke man als hulpje.

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+29345

Joe Carioca 'Deuropener' door Ruud Straatman en Bas Heymans. Er zitten wat grappige elementen in. Wel sneu dat Joe onschuldig in de gevangenis beland.

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2009-089
Goofy & Kareltje 'De wijsneuzenwedstrijd'. Een nieuw Deens verhaal om Kareltje weer eens in de aandacht te brengen. In dit verhaal is de samenwerking tussen Goofy en Kareltje leuker dan normaal. Leuk verhaal!

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2011-062

Donald Duck 'De geheimzinnige nachtdienst' door Gaute Moe en Vicar. Ik vroeg me al af wie het getekend had, maar het is zo'n nieuw Nederlands Vicar-verhaal! Een tamelijk absurd verhaal, hetgeen ik op zich weleens kan waarderen. Leuk dat ze beweren dat Sinterklaas en Zwarte Piet wel echt bestaan.

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS+1267-03

Willie Wortel 'Buffelende buffels' Een leuke Barks-klassieker waarin Willie met buffels een mislukt ontwikkelinshulpprogramma opzet.

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2010-349

Donald Duck 'de geiten' door Oscar van Houten en Bas Heymans. De geiten en de clue zijn erg grappig. De grootse dierenmishandeling door Donald vind ik wel wat ver gaan.

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2011-081

Duckies 'Pier van Eimuiden' door Inge Bomer, Mau Heymans en Tony Fernandez.

Volgende week een nummer over Friesland! Met, aan Inducks te zien: http://coa.inducks.org/simp.php?d1=&d2= ... pg=&kind=0
- een 10-pagina Donald Duck hoofdverhaal over Friesland door Jan Kruse en Maximino Tortajada Aguilar en ComicUp Studio
- Goofy geeft les over Friesland door Jos Beekman en Michel Nadorp
- achterkantgrap over Donald Duck in Friesland door Mau Heymans en Tony Fernandez
- brievenbusstripje over de Boze Wolf in Friesland door Jim van der Weele, Marga Querol Manzano en ComicUp Studio.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 12, 2012 6:10 pm

Blijkbaar vallen de verhalen van Maya Åstrup goed in de smaak. Al drie weken achter elkaar staat er steeds een verhaal van haar in. Vorig jaar zagen we ook al Minnie's avontuur van haar. Het verhaal De langste nacht uit het winterboek is ook door haar geschreven. Laten we hopen dat we nog meer verhalen van haar zien. Er liggen onder andere nog verhalen met Mickey, Minnie, Goofy, Karel Paardepoot, eentje met Figaro, Donald en de Zware Jongens die nog niet in Nederland zijn geplaatst.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 12, 2012 6:12 pm

Ik zag trouwens bijna gelijk dat het Vicar was. Natuurlijk ziet het er anders uit, maar zijn stijl is toch wel herkenbaar.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 12, 2012 8:47 pm

Tja, ik ben blijkbaar helemaal gewend geraakt D-verhalen met Vicar te associeren. Bij een nieuw Nederlands verhaal denk ik daar niet zo snel aan.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Duck » do jan 12, 2012 9:41 pm

Dubbelduck schreef:Blijkbaar vallen de verhalen van Maya Åstrup goed in de smaak. Al drie weken achter elkaar staat er steeds een verhaal van haar in. Vorig jaar zagen we ook al Minnie's avontuur van haar. Het verhaal De langste nacht uit het winterboek is ook door haar geschreven. Laten we hopen dat we nog meer verhalen van haar zien. Er liggen onder andere nog verhalen met Mickey, Minnie, Goofy, Karel Paardepoot, eentje met Figaro, Donald en de Zware Jongens die nog niet in Nederland zijn geplaatst.

Ik hoop dat die er ook eens inkomen,het zijn echt leuke verhalen,en dan hebben we weer eens wat moderne Deense Mickey en zijn vrienden verhalen!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor snowmansion » do jan 12, 2012 11:05 pm

Ridder ter Geit schreef:'Sneeuwschep' door Marga Querol Manzano en ComicUp Studio.

Vond het verhaal nergens over gaan. Een schep van sneeuw? Hoe dan? Een ijsschep?
Ridder ter Geit schreef:Donald Duck 'De eendagsmiljonair' door Gorm Transgaard en Wanda Gattino.

Grappig verhaal inderdaad. Verder vond ik het niet heel interessant.
Ridder ter Geit schreef:Joe Carioca 'Deuropener' door Ruud Straatman en Bas Heymans.

Ik vond het wel leuk om die popiejopie in de gevangenis te zien eindigen een keer.
Ridder ter Geit schreef:Goofy & Kareltje 'De wijsneuzenwedstrijd'.

Eens met oa. Ridder TG. Leuk verhaal. Het leukste verhaal deze week. Toch een redelijk sterk verhaal. Einde is ook leuk.
Ridder ter Geit schreef:Donald Duck 'De geheimzinnige nachtdienst' door Gaute Moe en Vicar.

Ik snap hier echt werkelijk niets van? Vooral het einde? Donald Duck als tandenfee?
Sorry, maar het scenario is echt bagger.. Ik dacht dat het ook Vicar was, maar wist het niet zeker in het begin. Wat is nou het einde? Waarom is het zo snel afgelopen. Ik bladerde naar blz 32, maar zag tot mijn verbazing al op blz 31 einde staan. Ronduit het slechtste verhaal deze week imo.
Ridder ter Geit schreef:Willie Wortel 'Buffelende buffels'

Prima Barks verhaal.
Ridder ter Geit schreef:Donald Duck 'de geiten' door Oscar van Houten en Bas Heymans.

Grappig verhaal. Verder niet iets specifieks te melden.
Ridder ter Geit schreef:Duckies 'Pier van Eimuiden' door Inge Bomer, Mau Heymans en Tony Fernandez.

Ik vind zoals eerder gezegd toch deze humor leuker dan die van Gentina van vorig jaar. Dus opzich een redelijke afsluiter.
Ridder ter Geit schreef:Volgende week een nummer over Friesland! Met, aan Inducks te zien: http://coa.inducks.org/simp.php?d1=&d2= ... pg=&kind=0
- een 10-pagina Donald Duck hoofdverhaal over Friesland door Jan Kruse en Maximino Tortajada Aguilar en ComicUp Studio
- Goofy geeft les over Friesland door Jos Beekman en Michel Nadorp
- achterkantgrap over Donald Duck in Friesland door Mau Heymans en Tony Fernandez
- brievenbusstripje over de Boze Wolf in Friesland door Jim van der Weele, Marga Querol Manzano en ComicUp Studio.


Ik ben benieuwd!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Loebas » za jan 14, 2012 3:40 am

Zijn de Donald Duck's nog in prijs gestegen eigenlijk :?:
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 14, 2012 11:57 am

De adviesprijs is van 2 euro 5 naar 2 euro 10 gegaan voor de losse verkoop.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-03

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo jan 15, 2012 12:38 am

abbonee's betalen nu €2,00. i.p.v €1,95 in 2011
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jan 16, 2012 4:41 pm

op de achterkant van DD 2-2012 zie je Otto van Drakenstein op een schilderijtje hangen in de woonkamer van Donald.

in het verhaal van DD 3-2012 hangt het schilderijtje er wel maar is Otto weggelaten!!

Weer een actie tegen Otto etc?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Duck » ma jan 16, 2012 6:46 pm

De Zwarte Schim schreef:op de achterkant van DD 2-2012 zie je Otto van Drakenstein op een schilderijtje hangen in de woonkamer van Donald.

in het verhaal van DD 3-2012 hangt het schilderijtje er wel maar is Otto weggelaten!!

Weer een actie tegen Otto etc?

Dat was me nog niet opgevallen,bedankt!
Wel dom dat ze bij "volgende week" het er wel op zetten,dan verheugen we ons er een week op en dan.....GEEN Otto! :cry:
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Appie Aap » ma jan 16, 2012 9:48 pm

De Zwarte Schim schreef:op de achterkant van DD 2-2012 zie je Otto van Drakenstein op een schilderijtje hangen in de woonkamer van Donald.

in het verhaal van DD 3-2012 hangt het schilderijtje er wel maar is Otto weggelaten!!


Misschien moeten we de Duitse versie eens bekijken:

Afbeelding

Dit plaatje komt uit Micky Maus 2011-36.

Het gaat om het schilderij boven in het midden, waar de tweede tekstballon half overeen ligt. In Donald Duck 3-2012 staan de tekstballonnen op precies hetzelfde plaats.
Ik denk eerder dat de redactie in de aankondiging van Donald Duck 2-2012 de ballonnen heeft verwijderd, een nieuwe tussen de schilderijen heeft geplaatst en Otto vervolgens in het middelste schilderij heeft ingelijst. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Dubbelduck » ma jan 16, 2012 11:27 pm

Appie Aap schreef:Het gaat om het schilderij boven in het midden, waar de tweede tekstballon half overeen ligt. In Donald Duck 3-2012 staan de tekstballonnen op precies hetzelfde plaats.
Ik denk eerder dat de redactie in de aankondiging van Donald Duck 2-2012 de ballonnen heeft verwijderd, een nieuwe tussen de schilderijen heeft geplaatst en Otto vervolgens in het middelste schilderij heeft ingelijst. :)


Inderdaad, dat denk ik. Dus Otto is eerder toegevoegd dan verwijderd.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Hidde » vr jan 20, 2012 10:08 am

Ridder ter Geit schreef:Donald Duck 'de geiten' door Oscar van Houten en Bas Heymans.

Er zitten twee domme blunders in het verhaal.

In plaatje 2.8 loopt Donald met een dienblad waar een glas met bier en een bierflesje op staat. In plaatje 2.9 schrikt Donald en laat het bierflesje vallen. Maar waar zijn het glas en het dienblad gebleven? :?

In plaatje 3.4 zegt Donald dat het zo donker wordt. En in plaatje 3.6 zie je de maan. Dan belt er ene Boer bietstra op en zegt dat Oma's geiten in zijn appelbomen zitten. Maar wonder boven wonder is het opeens klaarlichte dag! :|
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: DD 2012-03

Berichtdoor Hidde » vr jan 27, 2012 9:37 am

Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten