DD 2007-17

Berichtdoor Cornelis Prul » vr apr 20, 2007 4:26 pm

Reacties op DD 2007-17?

Afbeelding

Deze week is Katrien weer razend! Katrien is haar armband bij mij thuis kwijtgeraakt en IK krijg de schuld. Tijdens mijn zoektocht staat opeens een helderziende bij mij voor de deur die mij kan helpen. Hmm... Midas krijgt een toverboek in handen waarmee hij allerlei rottigheid uit wil halen.
Cornelis Prul
 

Berichtdoor Waarzegger » vr apr 20, 2007 4:26 pm

[/img]http://www.donaldduck.nl/NR/rdonlyres/E2AA3436-6012-4325-AD89-67DF5AC932C3/0/outro0717.gif[/img]
Waarzegger
 

Berichtdoor Waarzegger maakt herstel » vr apr 20, 2007 4:27 pm

Afbeelding
Waarzegger maakt herstel
 

Berichtdoor Rockerduck » za apr 21, 2007 12:54 am

De cover is al eens gebruikt voor een Rakker-album.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » za apr 21, 2007 12:15 pm

Vroeger had je vaak voorplaten zonder achtergrond. Leuk dat ze ook oude covers publiceren, maar volgens mij is er toch wel iets aan veranderd. Misschien hertekent of zo?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 21, 2007 2:00 pm

Veel beter, deze. Meer aardige invallen, oude krantenstrips; aardig verhaal van Mau Heymans; aardig verhaal achterin. Allemaal eens niet van Vicar.

En een paard dat Flukse Harry heet?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » za apr 21, 2007 2:38 pm

Ridder ter Geit schreef:En een paard dat Flukse Harry heet?

Wat zal Harry Fluks trots zijn, gekend te worden door een a-sociaal zootje ongeregeld.

Ei neemt aan dat de redactie uitermate blij zal zijn met zo'n fan die zich voor hen uitslooft. Zo'n fan vindt je niet zo snel.
Ze hebben zelfs een keer een brief in de brievenbus op naam van Harry gezet. Ze hadden niet genoeg brieven over computers. Resultaat was dat Harry beschuldigd werd van trieste aandachttrekkerij. Terwijl hij die brief helemaal niet geschreven had, maar de redactie zelf.

TIP: Mocht je in de Donald Duck genoemd worden en het vervelend vinden, neem dan een voorbeeld aan Sander Gulien. Die werd eerst geroemd en geprezen in de Donald Duck. Maar sinds vorig jaar hoeft hij zich daar voorlopig geen zorgen over te maken.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcprul » za apr 21, 2007 3:31 pm

De cover is best leuk. Goeie inkleuring. Mooie tekenstijl en er zit ook echt snelheid in het voorbij 'vliegen' van Rakker.

Brievenbusstrip met Oma Duck is een beetje standaard. Tekeningen zijn niet zo geweldig.

Het Donald Duck verhaal: 'Een nachtmerie op de renbaan' van Mau Heymans is wel orgineel bedacht. De tekeningen zijn ook best goed. De nek van Donald is ook goed, niet overdreven lang. Paard nummer 7 is Senor Martinez :) (pagina 13, plaatje 6).

Ariel heb ik niet gelezen.

Leuk, een Donald Duck stripje van Taliaferro! Leuk getekend, maar dat vind ik altijd met zijn strips.

De kleine Boze Wolf gaat ook wel, qua tekeningen en verhaal.

Vier krantenknipsels van Rakker zijn aan elkaar geplakt. Best leuk, maar los is het eigenlijk nog leuker. Nu zit Pieps bijvoorbeeld eerst naar Rakker te kijken en op het volgende plaatje is hij ineens weg! Waarom niet 'Een weekje' met Rakker?

Eindelijk eens een andere Deense tekenaar bij Kwik, Kwek en Kwak: 'Met plezier op de rivier'. Wie is het? INDUCKS is niet te bereiken op dit moment. Leuke tekeningen.

De achterkant met Karel en Clara is wel aardig.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 21, 2007 5:54 pm

Het verhaal van Mau Heymans gaat over Kiki Boe, waarover Pluizer of Daniel op McDuck het één en ander heeft verteld. Zij waren op de hoogte van het ontstaan van het verhaal (of zoiets staat me bij). Nadeel is dat ik niet meer weet waar op dat immense forum de informatie staat. Misschien kan iemand helpen?

Ik ben teleurgesteld in het verhaal. Er zitten een paar grote onlogische plotwendingen in. WAARSCHUWING: spoilers!!!

Ten eerste: Katrien zegt dat ze de armband van haar oudtante altijd heeft gedragen en dat ze zonder dat ding zich naakt voelt. Waarom hebben we die arband dan nog nooit eerder gezien? Ook bij Heymans heeft Katrien nooit iets om haar armen.
Hoe komt het dat Guus' geluk hem opeens in de steek laat? Als Guus het laatste steeltje friet in zijn hand heeft en het wordt gepikt door een ekster, vind Donald in diens nest de armband van Katrien. Waarom zorgde het geluk van Guus er niet voor dat Donald de armband niet vond?
Waarom zet Donald de arband in op een paard? Na al die moeite om 'm te vinden, waarom zou-ie het riskeren het ding opnieuw te verliezen? Bovendien, hij kent Katrien en hij had kunnen weten dat ze niet blij zou zijn.
Als Guus boos wordt op het kleine jongetje, herkent Donald pas zijn stem en weet dat Kik Boe eigenlijk een vermomde Guus is. Waarom herkende Donald de stem van Guus niet eerder? Er was geen verklaring in het verhaal waaruit bleek dat Guus met een andere stem sprak.
Als Donald zijn geld overzet van Loddertje op Flukse Harry, zegt Guus: "Sukkel! Dat had je kunnen weten! MIJN lot wint immers altijd!" En zo is het maar net. Waarom weet Donald in dit verhaal opeens niks meer?

En dan alwéér een wegren-einde. Bovendien zijn de tekeningen flodderig, vaak slecht ingericht (op plaatje 2 bijv. had meer Katrien en minder tuin te zien moeten zijn) en de figuranten zijn zoals altijd erg kleurloos.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » za apr 21, 2007 7:14 pm

Rockerduck schreef:en de figuranten zijn zoals altijd erg kleurloos.

Wat bedoel je met 'kleurloos'? Dat er geen actie in zit?

Zo, Rockerduck! Heb je deze week toch maar eens de Duck gekocht? Wat was de reden daarvoor? Benieuwd naar het Heymans verhaal? Hoe beviel de rest van dit blaadje je?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 22, 2007 3:37 am

Met 'kleurloos' bedoel ik dat er geen persoonlijkheid in zit. Het zijn allemáál maffe gezichten en malle bekken. En ik vind ze veel op elkaar lijken. Heymans overdrijft nogal daarin, vind ik.

Ja, ik het de Duck gekocht, omdat ik me nog het één en ander herinnerde van wat Pluizer en/of Daniel had(den) geschreven over het Donald Duck-verhaal over Kiki Boe, en ik wilde Heymans weer eens een kans geven. Maar wat mij betreft heeft hij het niet waargemaakt. Oh, en een weekje zonder een strip van Vicar kan best eens zeldzaam worden, dus... :P

Maar wat is dat blad reteduur geworden! :eek: €1,70 is verschrikkelijk veel voor zo'n kwalitatief middelmatig blaadje, dat ook nog eens heel dun is. Volgens mij is de prijs in de afgelopen twee jaar verdubbeld, niet?

Rakker was wel aardig, maar niet bijzonder. Wel beter dan de strips van ComicUp/Al Hubbard die ik normaal zie. Karel en Clara zie ik eigenlijk liever niet als een stel samenwonen. Het gaat in tegen de Disney-traditie. Katrien en Donald en Minnie en Mickey wonen tenslotte ook niet samen. Ik vind ze lolliger als een net-niet of aan-uit stel. De kleine boze wolf vind ik meestal niet geweldig, maar als Carl Buettner het tekent, is het tenminste nog leuk om naar te kijken. Zijn tekeningen maken het leesbaar. Het verhaal van Kwik, Kwek en Kwak was middelmatig getekend. Het verhaaltje was mager en voorspelbaar. Strips van Ariël weten toch nooit de juiste spirit te pakken te krijgen, zoals alle strips van tekenfilmhelden. Jammer.

Al met al wil ik deze Duck een 5 geven.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 22, 2007 8:51 am

Ik vind je wel wat streng qua die onlogische punten, Rockerduck. Dat met die armband vinden kan een keer puur geluk zijn van Donald, omdat die ekster nu eenmaal dingen steelt. Eens een keer dom doen kan ook best iets voor Donald zijn. Als je altijd maar let op het logische gehalte vergeet je misschien dat verhalen ook wat ademruimte nodig hebben.

Echter, wat ik vaak heb met films is dat ik me minder goed kan inleven omdat het gekunsteld overkomt. Dan kunnen onlogische stukjes duidelijk maken dat het dus gepeeld is. Voor een film is mijn criteria dat ik me moet kunnen inleven, wat kan als de acteurs goed zijn en de situaties niet te gekunsteld. Als je dus niet per see zoekt, maar meer gewoon leest en er nu eenmaal tegenaan loopt, dan kan je dat ook niet helpen en kun je het bovenste stukje negeren. Ook in een Donald Duck strip moet je je kunnen inleven, natuurlijk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » zo apr 22, 2007 3:17 pm

*EDIT*: afgekapt bericht verwijderd. zie volgend bericht voor de volledige inhoud.
Laatst bijgewerkt door Ei op zo apr 22, 2007 3:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » zo apr 22, 2007 3:26 pm

Rockerduck schreef:[verhaal van Mau Heymans over Kiki Boe] Katrien zegt dat ze de armband van haar oudtante altijd heeft gedragen en dat ze zonder dat ding zich naakt voelt. Waarom hebben we die arband dan nog nooit eerder gezien? Ook bij Heymans heeft Katrien nooit iets om haar armen.

Ei vindt dat dit moet kunnen. Katrien kan overdrijven. Dat maakt haar uitspraak realistisch. Veel mensen zeggen "ik heb altijd..." (of "ik heb nooit...") terwijl dat feitelijk onjuist is.

Wat Ei opvalt is dat Katrien tegen Donald dat ze zich naakt voelt zonder armband (1.4). Tegen Guus zegt ze dat ze zich zonder armband niet kan vertonen bij de Lenteraces, en stelt als voorwaarde dat Guus de armband vindt. (2.3) Guus concludeert dat hij en niet Donald, de armband moet vinden om met Katrien naar het Lentebal te gaan, dat na afloop van de Lentesraces plaatsvindt. (1.1; 2.4)
Op de volgende bladzijde zegt Katrien per telefoon tegen Donald: "ALS DIE ARMBAND VANMIDDAG NIET TERECHT IS, GA IK MET GUUS NAAR HET BAL! GESNOPEN?" (3.2)

Hoe kan Katrien die middag naar de Lenteraces en het Lentebal gaan met Guus, als Donald niet eerst haar armband vindt? Zonder armband kan ze zich volgens eigen zeggen niet bij de Lenteraces vertonen.
Deze tegenspraak van Katrien kan realistisch zijn. Maar het is wel verwarrend binnen een verhaal. Dan kan alles gebeuren.

En stel dat Katrien van gedachten is veranderd.
Dan heeft Guus ineens het geluk dat hij vanaf dat moment niets meer hoeft te doen om met Katrien op stap te gaan. In tegenstelling tot Donald die wel moeite moet doen. De lezer weet zodoende op pagina 3 dat Guus die middag alleen maar hoeft te verschijnen bij Katrien, als Donald de armband niet vindt. Guus hoeft dus geen moeite te doen om de armband te vinden. Guus heeft geluk.
Als Guus door een misverstand wel zou gaan zoeken, en dus moeite zou doen om niets, zou dat pech zijn voor een luilak als Guus.
Gezien de plotselinge situatie dat Katrien zonder armband voor Guus kiest, zou Guus het geluk kunnen hebben dat Katrien langer boos blijft op Donald als haar armband lang zoek blijft. Als Guus de armband terug zou brengen, zou Katrien zo blij kunnen zijn dat ze Donald vergeeft. Luilak Guus zou dan extra pech hebben als hij de armband terugbrengt. Onnodig moeite doen om Katrien vergevingsgezind te laten worden.

Overigens vindt Ei het woord "gesnopen" een tikkeltje opmerkelijke uitspraak voor Katrien. Zijn er eerdere gevallen van?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Kurk » zo apr 22, 2007 5:21 pm

EI is de uitPLUIZER...
Kurk
 

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten