ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Boris Boef » za jun 02, 2007 5:24 pm

Hallo

ik ben op zoek naar een verhaal uit het Donald Duck weekblad, maar ik kan het nergens vinden.
Ik heb het lang geleden gelezen en ik herinner het me nog steeds.

Ik hoop dat er hier iemand is die zich dit verhaal ook herinnert en me ook nog kan vertellen in welke uitgave ik het kan vinden. Diegene zal echter wel een echte kenner moeten zijn, ben ik bang...

Ik schat dat het 10 jaar geleden was, maar het kan net zo goed 5 of 15 jaar zijn. (Wel ergens daar tussen)

Kwik, Kwek en Kwak zijn de hoofdpersonen. Ze vragen zich af wie de aanvullingen schrijft die ieder jaar aan het Woudlopershandboek worden toegevoegd. Het blijkt niet zo makkelijk uit te vinden en eigenlijk weet niemand er echt iets vanaf. Vindingrijk als ze zijn, gaan ze zelf op onderzoek uit en komen ze langzamerhand toch steeds dichter bij de mysterieuze bron.
Zodra ze echter zó dicht bij het doel van hun speurtocht komen dat ze et nagenoeg aan kunnen raken, bedenken ze zich en willen ze de magie van het handboek niet verbreken door de bron ervan te vinden.
Het verhaal sluit met een sprookjesachtig plaatje van de drie weglopende neefjes, waarin aan ons als lezer een klein tipje van de sluier wordt opgelicht, maar het mysterie eigenlijk alleen maar groter wordt.

Deze illustratie zie ik na zoveel jaar nog voor mijn ogen alsof het gisteren was.
Maar ik zou het verhaal dus graag nog eens lezen!

groeten
Boris Boef
 

Berichtdoor Daniel73 » zo jun 03, 2007 6:56 am

Zie verder onder het andere topic 'Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=303
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten