DD 2015-49

DD 2015-49

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 03, 2015 2:57 pm

Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2015-49

Berichtdoor Ui » za dec 05, 2015 9:59 pm

Geen Sint Nicolaas in Donald Duck Weekblad dit jaar?!?! (snotter)
Alleen een achterkantgrap, van maar liefst één pagina? (snik)

Is het sommige grote mensen dan eindelijk gelukt, een kinderfeestje te vernietigen?
En werkt Oom Donald er van harte aan mee?!?! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DD 2015-49

Berichtdoor Jordy » zo dec 06, 2015 12:14 pm

Sanoma krijgt inderdaad de wind van voren op Facebook, en terecht! Wat een stelletje zeg..
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DD 2015-49

Berichtdoor Ui » zo dec 06, 2015 6:47 pm

Jordy schreef:Sanoma krijgt inderdaad de wind van voren op Facebook, en terecht!

Heb je een link?

Mooi als Sint dankzij klachten op Facebook toch niet stilletjes aan ons voorbij is gegaan. (snif)
Wat vindt men hier, op McDrake, van het overslaan van het heerlijk avondje?

Geen Dagobert met Sint als klant.
Geen spanning of de pakjes ook dit jaar nog bezorgd gaan worden.
Zelfs geen pepernootje, geen kruidnootje, geen marsepein,
geen kikkers en muizen van witte fondant in chocolade in zilverfolie... (snik)

Hoe karakterloos!
Temeer omdat het meeste materiaal van nummers 2015-48 en 2015-49 een zomerse indruk maakt.

Ach, misschien volgend jaar een Sint Bewaarnummer voor uitsluitend abonnees?
Met, zoals bij Diederik Duck, op de 1e pagina een uitleg wie dat personage ook al weer was? (huil huil)

De achterkantgrap met maar liefst één enkel plaatje Sint,
is overigens van vorige week.

DD 2015-48
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=3327
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DD 2015-49

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di dec 08, 2015 11:51 pm

Inderdaad zeer spijtig dat de Sint niet in Duckstad langs is gegaan dit jaar.
Sanoma wil natuurlijk zo neutraal mogelijk blijven in de pietendiscussie, maar om het hele Sinterklaasfeest te negeren is geen goede oplossing hiervoor. Ik mag hopen dat er voor deze trieste bedoening dan maar een spetterend Sinterklaas-nummer tegenover staat volgend jaar. Want dit... nooit meer, alsjeblieft zeg.

Ui schreef:Ach, misschien volgend jaar een Sint Bewaarnummer voor uitsluitend abonnees?
Met, zoals bij Diederik Duck, op de 1e pagina een uitleg wie dat personage ook al weer was? (huil huil)

:lol:
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: DD 2015-49

Berichtdoor Double O'Duck » vr dec 11, 2015 2:49 pm

Het viel mij in de winkel al op dat er dit jaar, voor het eerst, geen Sinterklaasnummer is uitgekomen. Ook al lees ik het Weekblad nog maar heel zelden, toch vind ik dit jammer, omdat dit een echte traditie was in de Nederlandse Donald Duck. Ik weet niet of dit met de Zwarte Pieten-discussie te maken heeft. De voorgaande jaren woedde die discussie ook al en toen heeft de redactie daar niets mee gedaan en bleven Sinterklaas-edities gewoon uitkomen. Ik zou het leuk vinden als het Sinterklaasnummer volgend jaar weer terugkeert, maar dan zónder de traditionele 'Zwarte' Piet. Laat het Weekblad meeveranderen met de tijd en laat men niet krampachtig vasthouden aan achterhaalde verschijnselen.
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: DD 2015-49

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 17, 2015 7:28 pm

Vorig jaar hadden ze veel lichter gekleurde en ook roetveegpieten. Donald Duck beweerde toen op Facebook dat er Zwarte Pieten in de uitgaves stonden. De mensen geloofden hem en werden teleurgesteld. Toen kwam er heel veel commentaar op Facebook. Donald Duck probeerde zich te verdedigen door aan te geven dat het om een jong pietje ging die nog niet zo vaak door de schoorsteen was geweest... misschien willen ze dit jaar al dit soort commotie vermijden. Donald Duck is onderdeel van een grote uitgever uit het buitenland én heeft toestemming van Disney nodig, dus misschien hebben ze ook weinig keus.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten