DD 2016-11

DD 2016-11

Berichtdoor Ridder ter Geit » do maart 10, 2016 3:25 pm

Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2016-11

Berichtdoor Double O'Duck » do maart 10, 2016 4:59 pm

Met een strip van de hand van ons eigen forum-lid Tim! Leuk om eens een paar volledige pagina's van hem in het Weekblad te zien. Helaas laat het verhaaltje (geschreven door Ferdi Felderhof) veel te wensen over. Mijn grootste klacht is dat, zoals in zoveel Nederlandse verhaaltjes, de clou/grap compleet los staat van het voorgaande. Eerst is er sprake van chaos op het spoor, de lezer denkt dat het verhaal daar over gaat. Dan komt opeens Willie Wortel er tussen met een uitvinding die Donald moet helpen. De lezer denkt nu dat daardoor uiteindelijk de chaos op het spoor verergert zal worden, Willie's uitvindingen kennende. Maar nee, wat blijkt? Donald heeft zich gewoon verslapen door de zomertijd! Dit heeft op geen enkele manier ook maar iets te maken met de opbouw van het verhaal en komt rechtstreeks uit de lucht vallen. Daardoor valt de toch al magere grap totaal dood.

Jammer, want op de tekeningen is weinig aan te merken. Wel zou ik Tim in de toekomst aanraden om zelf zijn eigen tekstballonnen te tekenen, dat komt de harmonie in het tekenwerk zeker ten goede. Ik vind wel dat de vele tekstballonnen hier de plaatjes te druk maken, maar dat is de tekenaar niet aan te rekenen, maar de redactie die nogal kwistig is geweest met het inplakken van tekstblokken/ballonnen. Leuk dat de bijfiguren zo uitgewerkt zijn. Vergelijk dat maar eens met steeds dezelfde hondenkoppen van Gulien/Heymans. Extra leuk is de cameo in plaatje 1.2. Herkent iemand anders hem ook? Misschien op die manier eens proberen Otto of Diederik binnen te smokkelen? ;)
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: DD 2016-11

Berichtdoor DD » do maart 10, 2016 6:13 pm

Blijkbaar is dit de trein uit St. Eenderd.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DD 2016-11

Berichtdoor anders and » do maart 10, 2016 6:27 pm

Heb de Donald Duck zelf niet. Wel leuk dat Tim dit verhaal heeft mogen tekenen!
Vooral plaatje 3 (waar Donald met de handen in het haar zit) en plaatje 6 vind ik goed.

Wat ik van de eerste pagina kan lezen verloopt het jammer genoeg zeer warrig...
Hopen dat je de volgende keer een beter verhaal mag tekenen Tim! :)
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten