DD 2016-49


Re: DD 2016-49

Berichtdoor Oom Paspasu » za dec 03, 2016 1:16 pm

Net als vorig jaar geen Sinterklaasnummer.

Het Kruse/Gulien-verhaal wist mijn verwachtingen te overtreffen. Zo slecht!

De Mau Heymans-grap is een gerecyclede. Wie weet het origineel te vinden?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DD 2016-49

Berichtdoor DD » ma dec 05, 2016 8:54 am

Oom Paspasu schreef:Net als vorig jaar geen Sinterklaasnummer.

Waarom is dat zo? De pieten-epidemie zou toch niet ook Oom Donald hebben aangetast?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DD 2016-49

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma dec 05, 2016 9:17 pm

Misschien is het ook te duur om verhalen te laten maken die je eigenlijkmalleen in Nederland kwijt kunt.
Kerstverhalen kunnen ze over de hele wereld slijten.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: DD 2016-49

Berichtdoor Oom Paspasu » ma dec 05, 2016 10:05 pm

DD schreef:De pieten-epidemie zou toch niet ook Oom Donald hebben aangetast?

Waarschijnlijk wel, maar dit is een gevalletje kind met het badwater weggooien. Het past echter wel in de Disney-traditie om controverse te mijden. De Donald Duck is een van de weinige plekken waar je veilig bent voor de zwartepietendiscussie. Een vriend vertelde me laatst dat hij de AVRO-gids had opgezegd omdat zo'n homo ("Het zijn allemaal homo's!") in een column had geschreven dat hij het niet erg vond als Zwarte Piet werd aangepast. Ik dacht, waarom zeg je dit tegen mij? Probeer je achter mijn mening over Zwarte Piet te komen? Ha, die heb ik niet. In plaats van een wig tussen ons te drijven, keek ik naar wat ons bond. Ik zei: "Goed dat je gids opgezegd hebt, dat scheelt een hoop troep. Nu je auto nog de deur uit!" Maar dat vond hij weer te ver gaan.
Big Bad Wolf schreef:Misschien is het ook te duur om verhalen te laten maken die je eigenlijk alleen in Nederland kwijt kunt.

Het is verbazingwekkend dat het buitenland überhaupt Nederlandse verhalen aankoopt. Van de 602 door Sander Gulien getekende verhalen, zijn er in Denemarken maar liefst 186 gepubliceerd.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DD 2016-49

Berichtdoor Jordy » vr dec 09, 2016 5:50 pm

Ze hebben vroeger wel eens verhalen die officieel niet over sinterklaas gingen zo aangepast dat het voor de lezer wel zo leek. Ik noem als voorbeeld de special uit 2005: https://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FSINT+2005

Bijvoorbeeld "Perfect Presents" is een een prima verhaal om aan te passen zodat het net een sinterklaasverhaal lijkt. Hetzelfde met "Santa's Unexpected Visit" wat officieel dus een kerstverhaal is.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron