Donald Duck - Speciale Albert Heijn editie

Donald Duck - Speciale Albert Heijn editie

Berichtdoor Redmess » za nov 18, 2017 5:58 pm

Ik ging onlangs door mijn achterstallige berg Ducks, en wat vind ik hier? Een Albert Heijn special? Wat zal dit zijn? Eens even bekijken.

De cover is een vrij doorsnee wintercover, een beetje saai, Mickey, Donald & co in de deuropening van een blokhut. Had er tenminste een Albert Heijn van gemaakt, haha.

Dit is blijkbaar deel een van een driedelige serie, waarvan ik deel 2 en 3 dus niet heb. Dat wordt dus een review die nooit af komt, tenzij iemand mij de overige delen wil sturen of zelf een vervolg wil schrijven, want die actie is natuurlijk al lang en breed voorbij (2011, als ik het goed heb).

Donald Duck - Zwaar op de maag:
Katrien wil dat Donald hem uit eten neemt, en dat er niets mis gaat deze keer, geen vieze eettentjes, en Donald moet zich goed gedragen. Misschien kan Katrien een deel van de problemen voor zijn door Donald eens uit eten te nemen? Is dat te modern voor Katrien? Als ze iets tegen Donald's auto heeft, moet ze er zelf maar eens een kopen! Maar ja, ze werkt ook al niet... En waarom zou je, als je van de gewillige Donald en eeuwig-gelukkige Guus kan profiteren? Ze heeft haar vriendjes goed uitgekozen!

Donald heeft een baantje nodig voor geld, want dat heeft hij niet (niet dat het Katrien wat kan schelen dat ze een dief van zijn portemonnee is, met haar dure etentjes... zien jullie wat ik bedoel met dat profiteren van anderen?), en wordt deurwaarder.

Waarom heeft Donald een vermomming nodig? Zijn doelwit weet immers toch niet wie hij is, dus wat heeft een vermomming dan voor zin?

De deurwaarder gebruikt fysiek geweld tegen Donald, dat is zeker strafbaar en reden om de politie te bellen. Maar ja, die zullen wel weer te druk zijn met een feestje.

Donald verstopt zich in een pan soep (die blijkbaar niet erg warm was) en wordt bijna gekookt door de eigenaar!

Donald krijgt het uiteindelijk voor elkaar door als zichzelf als klant naar het restaurant te gaan. Iets wat hij natuurlijk eerst had moeten proberen.

Er zijn blijkbaar maar twee restaurants in Duckstad, want nu blijkt dat dat restaurant het enige goede in Duckstad was, en de eigenaar moet nu bij een mindere plaats werken, waar Donald hem natuurlijk tegenkomt en de volle laag krijgt. En natuurlijk heeft Katrien weer alleen medelijden met zichzelf, en geen greintje met Donald, die een volle pot soep op zijn hoofd krijgt stukgeslagen.

Goofy:
Goofy verveelt Mickey en Minnie met een nogal verward verhaal over een of ander ongeluk. :D En hier hebben we onze eerste verwijzing naar de Albert Zweijn.

Mickey geeft Goofy een geheugentrainingsboek, zodat Goofy minder saaie, verwarde verhalen kan vertellen. Wat een onbaatzuchtige altruist, die Mickey... :D

Goofy leert van zijn boek, en... wordt nog saaier dan ooit door nu te veel details te geven in zijn verhalen.

Donald Duck - In de sneeuw:
Donald en Katrien zijn op wintervakantie, en Donald is verdwaald. Wie rijdt er overigens in de bergen in een open auto? Geen wonder dat Katrien het koud heeft!

Ze vinden uiteindelijk een blokhut, waar Mickey en Pluto blijken te zijn. Arme Pluto moet blijkbaar buiten in een hondenhok slapen, in de sneeuw en vrieskou in de bergen! Wat een dierenvriend is die Mickey toch weer! Hij in een lekker warme blokhut, en Pluto mag doodvriezen in de winterkou...

Donald vraagt wie die andere twee personen zijn die Mickey heeft meegenomen, en het zijn... Goofy en Minnie, die al bij Mickey blijken te staan. Donald heeft een bril nodig! En ja, wie zouden het anders zijn? Heeft Mickey nog andere vrienden waarmee hij op wintersport gaat?

Katrien maakt zich zorgen over Pluto die buiten moet slapen! Mickey legt uit dat de reis voor drie personen was, en Pluto dus niet in de blokhut mocht. Daar heb je huisdierregels voor, Mickey! Mickey legt uit dat Pluto's hok vol warme kruiken hangt. Ik blijf het toch wat zielig vinden.

Er klinkt een kanonschot, en de blokhut wordt onder de sneeuw bedolven. En... dat was deel 1.

Best een leuk nummer, helaas krijgen abonnees de andere twee dus niet. Jammer. Maar ja, de bedoeling was natuurlijk dat die bij de Appie gekocht werden. Kapitalisme gaat voor leesplezier, zo blijkt. Alsof het blad niet al duur genoeg was/is.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron