DD 2018-26

DD 2018-26

Berichtdoor JOPDVCK » do jun 21, 2018 8:22 am

JOPDVCK
Member
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di mei 29, 2018 7:06 pm

Re: DD 2018-26

Berichtdoor Kwyok Duck » do jun 21, 2018 1:43 pm

Een paar opmerkingen over dit nummer:
Voorkantstripje
Ik vind het vreemd dat Donald zegt dat het niet hoeft terwijl het moet volgens het bordje. Als Donald Katrien belachelijk maakt als "hondje" die niet per se aan de lijn moet en honden wel aan de lijn moeten dan klopt dat toch voor geen meter. Het is ook vreemd dat Katrien zegt dat ze zoveel op vakantie is aangekomen, want het is nog lang niet vakantie en ze zijn al helemaal niet op vakantie gezien de Nederlandse tekst op het bord.
Dagobert Duck-verhaal
Die man is wel erg ongeduldig dat hij het geluksdubbeltje stal om oom Dagobert naar de toren toe te lokken, maar hij is veel en veel geduldiger als Dagobert zegt dat hij het eerst thuis moet zien. Waarom wil oom Dagobert eigenlijk het contract tekenen als die vallen zo slecht werken dat Magica gewoon kan binnen vliegen door het raam? Hij heeft het wel gepakt, maar wie zegt dat oom Dagobert dat kan. Die meneer is trouwens veel te onguur om zaken mee te doen. Oom Dagobert zou eerder zaken doen met een geniepig figuur bijvoorbeeld Venijn McSnekke dan met zo onguur uitziend figuur. Hij heet zelfs Schurkstropers. Wie wil er met ene Schurkstropers zaken doen. Die bewaker buiten letten ook helemaal niet op als Magica uit het Geldpakhuis rent. Ze zien haar niet eens. Doen ze niet de moeite om te kijken wie er uit gaan, maar wel wie er naar binnen gaat?
Madam Mikmak-verhaal
Op het eind van het verhaal staat dat je kunt kijken op bladzijde 43 hoe trollensnot gemaakt wordt. Als je trollensnot zelf kan maken dan zou Madam Mikmak toch niet zoveel moeite doen om een trol te pakken krijgen en het snot van hem uit halen. Om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan Madam Mikmak-verhalen en ikw as blij dat ze niet meer werd gebruikt.
Het Geval van de Doeba
Een Doeba? Dat slaat toch helemaal nergens op. En om het nog erg genoeg te maken gooien ze er ook een een niet bestaande Tubelzak en een niet bestaande Frommel er bij. Vreemd dat trouwens niemand het instrument speelt, maar toch zo belangrijk is voor een optocht waar wel bestaande en dus veelgespeelde instrumenten bijzitten. Voor zover mijn kritiek, maar wel een leuk verhaal.
Het Wolfje-verhaal
Waarom zou Midas een gat graven zonder bedekking? Wolfje weet heus wel dat Knir, Knar en zeker Knor daar niet intrappen.
Het Bolderbast-verhaal
Het lijkt wel zo'n achterkantstripje. Ik heb hier verder geen commentaar over.
Het Knabbel en Babbel-verhaal
Die bedjes zijn luciferdoosjes. Het is meer iets voor Tokkie Tor om die dan te gebruiken. Niet echt iets voor Knabbel en Babbel. Ik wist niet dat die ooievaar Onno heet. Wel vreemd dat hun hem bij zijn achternaam noemen. Leuk dat er weer eens een Knabbel en Babbel-verhaal in de Donald Duck kwam.
Woerd van de Wedstrijd
Leuk verhaal. Ik ken trouwens weinig cheerleaders die jongens zijn, maar als nog word Donald er in dit verhaal een.
Mickey lost het op
Ik wil niet het antwoord verklappen dus ik zeg hier niets over,
Acherkantstrip
Verwijst dit verhaal naar "The Golden Man"? Daar waren ook opgezette eenden die Donald eng vonden en dat kwam waarschijnlijk omdat antropomorf eenden er net zoals normale eenden uitzien als ze worden opgezet.
Kwyok Duck
Alter-ego van Jop Duck voor recensies.
Member
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma apr 23, 2018 7:54 pm

Re: DD 2018-26

Berichtdoor Kwyok Duck » do jun 21, 2018 7:31 pm

Het lukte me niet de titels vet te drukken.
Kwyok Duck
Alter-ego van Jop Duck voor recensies.
Member
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma apr 23, 2018 7:54 pm

Re: DD 2018-26

Berichtdoor rattekecool » vr jul 06, 2018 12:41 pm

Ik heb dit nummer niet ontvangen.
Ik kreeg het volgende antwoord (via mail) van Sanoma:
Beste

Wij doen ons uiterste best om uw tijdschrift op tijd te laten leveren.

Helaas, kunnen wij het ontbrekend nummer niet opnieuw laten versturen. Wij verlengen hiervoor uw abonnement met 1 nummer.

Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor het ongemak dat dit mocht veroorzaken.

Met vriendelijke groeten
PARTNER PRESS – SANOMA – Abonnementendienst


Dit vind ik persoonlijk zeer slechte service. Ik heb ook het abonneenummer niet ontvangen omdat deze in België altijd een nummer later wordt meegeleverd. ::cry:
Ik heb geen idee of het de fout van Sanoma is of de fout van bpost dat ik deze niet heb ontvangen.
rattekecool
Member
 
Berichten: 237
Geregistreerd: zo apr 24, 2016 12:11 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten