DD 2007-29

Berichtdoor mcprul » za jul 14, 2007 10:49 am

Reacties op DD 2007-29, Tour de Gans nummer? Plaats ze hier!

Afbeelding

En volgende week, in nummer 30...

Afbeelding
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jul 14, 2007 12:57 pm

Een leuke creatieve Donald Duck.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcprul » za jul 14, 2007 1:11 pm

De grap van de cover is wel leuk bedacht, maar de tekening is minder. Michel Nadorp had er iets mooiers van gemaakt...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » za jul 14, 2007 7:27 pm

- De voorkant is dus, zoals ik al eerder had verteld, niet zo erg mooi getekend. En de inkter heeft die gans rechts wel een hele punterige kont gegeven.
- Leuke brievenbusstrip!
- Jammer dat Vicar er alweer in staat.
- Het Hiawatha verhaaltje was wel leuk, origineel en goed getekend, eens geen Comicup.
- 'Goofy geeft les' was een redelijk verhaal, maar ik mis Michel Nadorp.
- De tekenstijl van het Willie Wortel verhaal heb ik al eerder gezien, wel aardig maar niet bijzonder. Het verhaal was wel origineel.
- Supertof dat Jam-Roman Pikula nu ook strips tekent, de grote Boze Wolf is best goed gelukt! Afwisseling van camerapositie en silhouetten. Mooi man!
- Het Broer Konijn verhaal is wel zeer origineel, tekeningen zijn ok wel goed door Bernado. Maar ik vraag me af of die leeuw in de eerste twee plaatjes Koning Leeuw voor moet stellen.
- Timon en Pumbaa was wel leuk bedacht en tekeningen zijn ook wel aardig.
- Dan is het Donald Duck verhaal, met tekeningen van Bas Heymans, ook wel goed bedacht. Tekeningen zijn goed, maar ook Bas heeft zijn beste periode gehad. En de achterkant... tja, flauw hé? Tekeningen zijn overigens wel goed voor Comicup.

Dit Duckje viel me niet tegen. Cijfer: 7.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jul 15, 2007 10:06 pm

Volgende week lijkt het een verhaal te worden van Francesco Peinado. Dan moet ik zeker niet vergeten langs m'n krantenboer te gaan. Maar het blaadje is wel duur tegenwoordig!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jul 15, 2007 11:01 pm

Toch zou het jammer zijn deze te missen. Hij lijkt doorsnee, maar het is echt dolle pret! En dan vooral Goofy geeft les (met die man die hem de petjes verkoopt), de humor in Willie Wortel, de humor in de Boze Wolf en dan vooral ook nog de miraculeuze ommezwaai van het klassieke verlegen mannetje in het Heymansverhaal. Hulde voor met name de tweede helft van deze Donald Duck en alle geslaagde stukken humor hierin.

O ja, en het Broer Konijn verhaal had ook veel meer in zich dan gebruikelijk is.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 16, 2007 2:41 am

Nope, ik wacht toch tot volgende week voor het nummer met het Peinado-verhaal.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jul 16, 2007 12:33 pm

Zelf weten, jij mist alle lol.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 16, 2007 7:32 pm

Nee, want vandaag heeft m'n vader 'm meegenomen voor me, als verrassing. En.. ik had liever gehad dat ik 'm had gemist!

'Lol'? Welke lol? Ben jij een woordvoerder geworden van de Nederlandse redactie, die probeert onwetende zieltjes op Duck-sites te verleiden tot het kopen van het blaadje? Ik herken lol als ik het tegenkom, en er was geen in dit nummer. Een saai blaadje was het, met saaie verhaaltjes. Ik heb zowaar twee keer gelachen, met het Bas Heymans-verhaaltje en de Wolf-grap.

'Goofy geeft les' was een gedrocht. 'Oneerlijkheid duurt het langst' was om bij in slaap te vallen. Hiawatha sloeg nergens op. Timon & Pumbaa ging nergens over. Karel & Clara was bladverspilling. De brievenbus had net zo goed geschrapt kunnen worden. (Er stond een 'advertentie' in voor de website: op de site van het weekblad kun je een kijkje nemen in Fietswinkel Zadelpijn?????? Wie geeft daar nou wat om???)

Oké, ik geef ze dit: het Broer Konijn verhaal was aardig getekend en de Wolf-grap was leuk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » ma jul 16, 2007 8:35 pm

Ik vond het zeker een redelijk nummer. Wat McPrul zegt, een 7.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor bolderbast » ma jul 16, 2007 11:51 pm

Rockerduck schreef:Er stond een 'advertentie' in voor de website: op de site van het weekblad kun je een kijkje nemen in Fietswinkel Zadelpijn?????? Wie geeft daar nou wat om???

Elke week staat er zo'n advertentie in het blad, omdat er die week weer wat nieuws op de website staat. Heb je er ook naar gekeken? Best leuk, hoor! Vergelijk het met het 'nieuws' en de advertenties uit de Duckstadkrant.
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jul 17, 2007 1:28 am

Ik was Wouter natuurlijk maar wat aan het stangen, hoor. Een gebbetje, zoals ze dat in Duckstad zeggen. Smaken verschillen nou eenmaal, dat zal onze ridder ook wel snappen. Plus, ik heb het gevoel dat ome Thom nog af en toe meeleest en ik kan hem toch niet teleur stellen, wel? :P
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » di jul 17, 2007 4:18 am

Rockerduck schreef:Plus, ik heb het gevoel dat ome Thom nog af en toe meeleest en ik kan hem toch niet teleur stellen, wel? :P

En zo raakte Rockerduck steeds meer en meer overtuigd van het idee dat Thom hem persoonlijk volgde. Het idee dat Thom lette op wat Rockerduck schrijft en wellicht ook op wat Rockerduck denkt... Steeds vaker liet Rockerduck de Donald Duck liggen. Want wie weet heeft Thom daar een zendertje in geplaatst. En hoe meer Donald Ducks Rockerduck zouden verleiden, hoe beter de ontvangst daar in Hoofddorp. Steeds vaker kreeg Rockerduck het gevoel dat hij niet alleen was. Dat hij Thom in zijn ooghoek zag, 's nachts in zijn slaapkamer...

Och, wie heeft dat niet? :P
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » di jul 17, 2007 4:21 am

Roddelflop index: Donald Duck 2007-29
http://roddelflop.wordpress.com/2007/07/16/dd2007-29/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 19, 2007 7:15 pm

Rockerduck schreef:Oké, ik geef ze dit: het Broer Konijn verhaal was aardig getekend en de Wolf-grap was leuk.

Vond je het verhaal in Broer Konijn niet net wat beter dan normaal? En vond je de Heymansstrip met de ommezwaai van die man niet komisch? En Goofy geeft Les, dat die man als enige in heel Duckstad ook zo'n petje heeft omdat hij ze verkoopt?

Nou, ik heb lol gehad en vond het creatief, laat ik het zo zeggen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron