DD 2007-33

Berichtdoor Ei » zo aug 12, 2007 7:41 pm

bolderbast schreef:
Ei schreef:Bij "Goud in Klondike" (over 'Back to the Klondike') worden Barks en Rosa op één hoop gegooid: "Dit verhaal kun je teruglezen in Beste Verhalen 112 en Oom Dagobert 55 en 56." En op de pagina erna wordt ook kersverse "Donald Duck Extra 7,5 uit 2007" als bron genoemd. Namelijk het Rosa-verhaal 'The Prisoner of White Agony Creek'.

De scène die is afgebeeld komt toch in beide verhalen voor? Ik zie het probleem niet zo.

Gaat het in beide verhalen om dezelfde scène, als ze elk een totaal eigen invalshoek en standpunt hebben? 'The Prisoner of White Agony Creek' zou beschouwd kunnen worden als een droom over 'Back to the Klondike'.
Nu lijkt het alsof 'The Prisoner of White Agony Creek' inwisselbaar is met 'Back to the Klondike'. Alsof beide verhalen evenveel geldingskracht hebben.
Als je Barks en Rosa op één hoop gooit, en ze met elkaar vermengt, dan hoeft dat voor onwetende lezers geen probleem te zijn. Toch vindt Ei het jammer dat de redactie geen greintje gevoel toont voor hun eigen zogenaamde kwaliteitsniveau, namelijk dat Barks ver boven Rosa (en andere volgelingen) staat.

De redactie had kunnen volstaan met alleen Barks's 'Back to the Klondike'. In plaats van te sluik-adverteren voor 'The Prisoner of White Agony Creek' in het recente nummer Donald Duck Extra 2007-7,5.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor bolderbast » zo aug 12, 2007 8:29 pm

Ei schreef:Als je Barks en Rosa op één hoop gooit, en ze met elkaar vermengt, dan hoeft dat voor onwetende lezers geen probleem te zijn. Toch vindt Ei het jammer dat de redactie geen greintje gevoel toont voor hun eigen zogenaamde kwaliteitsniveau, namelijk dat Barks ver boven Rosa (en andere volgelingen) staat.

Ben Verhagen, Massimo De Vita en Pier Lorenzo De Vita staan er toch ook tussen? Dat er toevallig twee Rosa-plaatjes op de website staan, betekent toch niet meteen dat ze Rosa gelijkwaardig vinden of zelfs meer vinden dan Barks? Wat dat betreft staat geen enkele tekenaar boven Barks, dus moeten er dan maar nooit meer tekeningen van andere tekenaars op de website geplaatst worden?

Ei schreef:Zou Dagobert echt al zijn schatten tentoonstellen in het Duckstedelijk museum? Inclusief zijn geluksdubbeltje, zoals wordt verteld in de rondleiding? Zou Dagobert zo afscheid van zijn dubbeltje kunnen nemen? Door het uit te lenen aan het museum? Zonder vrijkaartje om binnen te komen?

Als je goed kijkt zie je het geluksdubbeltje ook al op de Vicar-plaat aan het begin.
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Ei » zo aug 12, 2007 8:44 pm

bolderbast schreef:Ben Verhagen, Massimo De Vita en Pier Lorenzo De Vita staan er toch ook tussen? Dat er toevallig twee Rosa-plaatjes op de website staan, betekent toch niet meteen dat ze Rosa gelijkwaardig vinden of zelfs meer vinden dan Barks? Wat dat betreft staat geen enkele tekenaar boven Barks, dus moeten er dan maar nooit meer tekeningen van andere tekenaars op de website geplaatst worden?

Nu verander je het criterium. Men had van Rosa een ander, eigen verhaal kunnen kiezen. Daar zul je Ei niet over horen.
Waar het Ei om gaat is dat de redactie het Barks-verhaal 'Back to the Klondike' verweeft met sequels van een volgeling, op een manier alsof om exact dezelfde gebeurtenissen gaat als in 'Back to the Klondike'.

bolderbast schreef:
Ei schreef:Zou Dagobert zo afscheid van zijn dubbeltje kunnen nemen? Door het uit te lenen aan het museum? Zonder vrijkaartje om binnen te komen?

Als je goed kijkt zie je het geluksdubbeltje ook al op de Vicar-plaat aan het begin.

Daar is een muntje onder een stolp te zien. Dat hoeft dus niet het geluksdubbeltje te zijn. Het kan een ander muntje zijn of een replica. Pas aan het einde van de raamvertelling is letterlijke sprake van "...mijn grootste schat: mijn ouwe trouwe geluksdubbeltje!"
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 13, 2007 2:37 am

mcprul schreef:
Rockerduck schreef:Zou ome Thom dat écht speciaal voor mij gedaan hebben?

Vast wel. En ik betwijfel of meneer Roep die intro en auteursvermelding in de 'Dagobert Duck - 60 jaar in Duckstad' zonder McDuck/McDrake zou hebben geschreven.

*Snik*... Ik ben zó ontroerd... *snif*... ome Thom luistert écht naar me. Wat een lieve man is het toch. Goed gedaan, ome Thom!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 13, 2007 2:47 am

Luuuuk schreef:Als ik het goed heb staat het voor 1965.

Dank je wel, Luuk! Kijk, daar heb ik iets aan. Jij moet maar vaker langskomen op McDrake, jij weet nog eens wat!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr aug 17, 2007 12:11 am

Roddelflop index: Donald Duck 2007-33
http://roddelflop.wordpress.com/2007/08/15/dd2007-33/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Re: DD 2007-33

Berichtdoor niels20020 » za mei 26, 2018 3:16 pm

Het is alweer een tijdje geleden, maar vorig jaar heb ik een uitgebreide review over deze Donald Duck geschreven op de Disney wiki. Check hem hier: http://nl.disney.wikia.com/wiki/Gebruik ... ck_2007-33
Mijn top drie tekenaars:
1. Carl Barks
2. Don Rosa
3. Marco Rota
Avatar gebruiker
niels20020
Dagobert fan
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: di dec 13, 2016 7:42 pm
Woonplaats: Calisota

Re: DD 2007-33

Berichtdoor Jop Duck » za mei 26, 2018 5:05 pm

Ik denk dat ik ook een keer een review ga schrijven.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron