DD 2007-33

Berichtdoor bolderbast » za aug 11, 2007 12:42 am

Donald Duck 33

Afbeelding

Hoera! Oom Dagobert is jarig! Denk maar niet dat hij het groots zal vieren, want zoals altijd zit zijn hand strak op de knip! Maar mijn neefjes en ik zullen mét hem zijn verjaardag vieren, of hij nu wil of niet! Rakker speelt deze week voor brandweerhond als zijn grote vriend Rufus in gevaar komt.

Schatkamer van Dagobert Duck
Afbeelding
http://www.donaldduck.nl/webweetjes/_content_items/iframeproperties/schatkamer.htm
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 11, 2007 3:07 pm

Ik heb gezien dat het openingsverhaal heel oud is en volgens mij getekend door Dick Moores, de slechtste Duck-tekenaar die er ooit geweest is. Het verhaal ken ik toevallig, omdat het tig jaar geleden in een 'Winterboek' is gepubliceerd, en dan bedoel ik geen Donald Duck Winterboek of andere Disney-uitgave. Het is een boek met allemaal leesverhalen die heel uitéénlopend zijn, dus over Arendsoog, Pipo de Clown, verhaaltjes van Annie M.G. Schmidt... én dit Disney-verhaal wat dus voor mij jeugdnostalgie betekent, aangezien ik dit boek meer dan 10 jaar geleden van mijn opa heb gekregen, die het toen al tig jaar in zijn bezit had. Maar de tekeningen zijn nog steeds waardeloos! En het verhaal... ach... het is zo raar.

Jammer dat het verjaardagsnummer van Dagobert niet iets bijzonders is geworden.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Pittie » za aug 11, 2007 3:19 pm

Ik had ook veel meer van dit nummer verwacht als ik eerlijk ben. Het valt me tegen.
Meest interessante vond ik nog de advertentie, dat er een album van Dagobert Duck uit is, 60jaar in Duckstad. Dus die ga ik binnenkort even halen.
Pittie
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za aug 11, 2007 3:17 pm

Berichtdoor Donald Duck » za aug 11, 2007 5:01 pm

Ik vindt het steeds raarder worden, nu moet je de kaft verknippen om een dubbeltje op te halen, doe gewoon bij elke Duck er een dubbeltje bij, is veel beter en leuker.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor mcprul » za aug 11, 2007 6:03 pm

Rockerduck schreef:Jammer dat het verjaardagsnummer van Dagobert niet iets bijzonders is geworden.

Maar er staat al weer geen Vicar in, speciaal voor jou. Of heb je liever Vicar dan Moores, Rockerduck?

Donald Duck schreef:Ik vindt het steeds raarder worden, nu moet je de kaft verknippen om een dubbeltje op te halen, doe gewoon bij elke Duck er een dubbeltje bij, is veel beter en leuker.

Dit is veel goedkoper. Omdat het tijdschrift per post verzonden wordt, zou het niet passen met de overeenkomst van TNT. Verder zouden we dan elke abonnee en koper een muntje moeten geven, nu halen vele mensen het niet op zodat er minder van gemaakt hoeft te worden. De mensen die het wel ophalen; de ABN-AMRO krijgt meer bezoekers en de vrolijke Donald Duck website ook.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Lelijke Eend » za aug 11, 2007 6:42 pm

Een code invullen om € 600 te winnen? Wordt de Donald Duck een loterij? In míjn tijd moesten we een tekening maken, om kans te maken op een mooi Disney-horloge.

Hoeveel mensen staan er volgende week in de winkel om snel alle codes over te schrijven en vervolgens thuis uit te proberen?
Lelijke Eend
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:46 pm

Berichtdoor Donald Duck » za aug 11, 2007 8:17 pm

Ik zou niet eens weten waar hier in de buurt zo'n bank is, maar goed, ik ga mijn Duck niet verknippen voor een muntje.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Knar » za aug 11, 2007 8:38 pm

Rockerduck schreef:Ik heb gezien dat het openingsverhaal heel oud is en volgens mij getekend door Dick Moores, de slechtste Duck-tekenaar die er ooit geweest is. Het verhaal ken ik toevallig, omdat het tig jaar geleden in een 'Winterboek' is gepubliceerd, en dan bedoel ik geen Donald Duck Winterboek of andere Disney-uitgave.

Nu ben ik toch benieuwd naar dat boek. Inducks geeft geen enkele publicatie aan in Nederland, tenminste onder verhaalcode W DD 34-02 want die code met een C is niet te vinden.

Donald Duck schreef:Ik zou niet eens weten waar hier in de buurt zo'n bank is, maar goed, ik ga mijn Duck niet verknippen voor een muntje.

Dat hoeft ook niet, als je de speciale prijs wint met je code, hoef je die code alleen maar te laten zien. Er staat nergens dat je die duck moet verknippen,toch?
For thirty years I've wanted to see the cucumber crop come a cropper, and i'm not going to stand by while busybodys save it!
Knar
New member
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di jul 10, 2007 10:50 am

Berichtdoor mcprul » za aug 11, 2007 9:41 pm

Eerst vraagt een medewerkster om het te verscheuren, maar als je zegt dat je dat liever niet hebt, wil ze er ook wel een stempel op zetten.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 11, 2007 10:48 pm

mcprul schreef:Maar er staat al weer geen Vicar in, speciaal voor jou.

Zou ome Thom dat écht speciaal voor mij gedaan hebben?

mcprul schreef:Of heb je liever Vicar dan Moores, Rockerduck?

Oh, absoluut. Vicar is geen slechte tekenaar. Ik heb er alleen iets tegen dat van hem als enige tekenaar ALLE verhalen geplaatst worden, waardoor er weinig afwisseling is in de Nederlandse Duck-uitgaven. Wat dat betreft is Moores een afwisseling. Maar qua tekenwerk heb ik Vicar inderdaad 100 keer liever dan Moores.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za aug 11, 2007 10:55 pm

Knar schreef:Nu ben ik toch benieuwd naar dat boek. Inducks geeft geen enkele publicatie aan in Nederland, tenminste onder verhaalcode W DD 34-02 want die code met een C is niet te vinden.

Ik denk dat Inducks alleen Disney-(strip)uitgaven weergeeft.

Het boek heet gewoon 'Winterboek'. Het is uitgegeven door De Geïllustreerde Pers NV. Het boek biedt als jaartal MCMLXV, maar ik weet niet waar die Romeinse cijfers voor staan. Het is vroeger van mijn tante geweest toen zij klein was, wat ik ergens rond 1967 situeer (ze moet toen ongeveer 10 jaar geweest zijn). Een andere indicatie is het telefoonnummer dat ze erin schreef: dat heeft maar 4 cijfers. Weet iemand uit welke tijd dat stamt?

Behalve de Duck-strip is de enige andere strip 'Testpiloot in gevaar', een niet-Disney strip van 16 pagina's over piloten.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » zo aug 12, 2007 3:30 pm

Rockerduck schreef:
mcprul schreef:Maar er staat al weer geen Vicar in, speciaal voor jou.

Zou ome Thom dat écht speciaal voor mij gedaan hebben?

Vast wel. En ik betwijfel of meneer Roep die intro en auteursvermelding in de 'Dagobert Duck - 60 jaar in Duckstad' zonder McDuck/McDrake zou hebben geschreven.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » zo aug 12, 2007 4:19 pm

Rockerduck schreef:Het boek biedt als jaartal MCMLXV, maar ik weet niet waar die Romeinse cijfers voor staan.

Als ik het goed heb staat het voor 1965.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ei » zo aug 12, 2007 5:25 pm

Is dit een nummer dat 60 jaar Dagobert (1947-2007) viert? Dat heeft de redactie dan zuinig en economisch aangepakt, volledig in stijl van Dagobert. Minimale kosten voor maximale winsten. Gesponsord door ABN-AMRO. (Ja, zeg de naam voort. Dat geeft "free publicity".)
Dagobert zou zich geen toepasselijker nummer kunnen wensen. Bijna alle aandacht voor Dagobert's verjaardig staat in advertenties. (ABN-AMRO prijsvraag, gouden Oom Dagobert jubileum-album, Duckstad-shop.)
Hiep hiep hoera voor Oom Dagobert de vrek. Wanneer viert Oma Duck haar jubileum?


Zou Dagobert echt al zijn schatten tentoonstellen in het Duckstedelijk museum? Inclusief zijn geluksdubbeltje, zoals wordt verteld in de rondleiding? Zou Dagobert zo afscheid van zijn dubbeltje kunnen nemen? Door het uit te lenen aan het museum? Zonder vrijkaartje om binnen te komen?

Bij "Goud in Klondike" (over 'Back to the Klondike') worden Barks en Rosa op één hoop gegooid: "Dit verhaal kun je teruglezen in Beste Verhalen 112 en Oom Dagobert 55 en 56." En op de pagina erna wordt ook kersverse "Donald Duck Extra 7,5 uit 2007" als bron genoemd. Namelijk het Rosa-verhaal 'The Prisoner of White Agony Creek'.
Zie Barks en Rosa in deze mix nog maar uit elkaar te houden.

Vanwaar het oude gerucht dat de redactie uit Ware Barksliefhebbers bestaat en een hekel heeft aan Rosa's werk? Voor hen is er blijkbaar geen verschil tussen Barks's 'Back to the Klondike' en Ro$a's rommel. Men gebruikt Barks's klassieker om Rosa in Donald Duck Extra 7,5 uit 2007 aan te prijzen.
Zelfs de meest kritische lezer kan nu niet meer ontkennen dat Rosa's 'The Prisoner of White Agony Creek' volgens Donald Duck Weekblad een volwaardig meetellend verhaal is. Volgende stap is een verhaal van Rosa daadwerkelijk in Donald Duck Weekblad plaatsen. Het argument "kwaliteit" staat al op losse schroeven.

De hippies zijn inmiddels wel verdwenen bij kaskoe Donald Duck. Zoveel is duidelijk.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor bolderbast » zo aug 12, 2007 7:25 pm

Ei schreef:Bij "Goud in Klondike" (over 'Back to the Klondike') worden Barks en Rosa op één hoop gegooid: "Dit verhaal kun je teruglezen in Beste Verhalen 112 en Oom Dagobert 55 en 56." En op de pagina erna wordt ook kersverse "Donald Duck Extra 7,5 uit 2007" als bron genoemd. Namelijk het Rosa-verhaal 'The Prisoner of White Agony Creek'.

De scène die is afgebeeld komt toch in beide verhalen voor? Ik zie het probleem niet zo.
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron