DD 2007-35

Berichtdoor Ei » za aug 25, 2007 6:32 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 35
Dat oma Duck de lekkerste appeltaarten van Duckstad en omstreken bakt is algemeen bekend. Maar dat kan ik natuurlijk MINSTENS zo goed! En dat zal ik die dekselse neefjes van mij eens laten zien ook! Ook staat er deze week een speciale uitgave van de Duckstadkrant in mijn blad. In Maribelle lees je alles wat de Duckstadse vrouw bezighoudt!

Oplossing ZOEK: blz.40, laatste plaatje (in de kerk).

SPORTSPONSORING
Wil je de foto's zien van de uitreikingen aan korfbalvereniging S.V. Velocitas en fierljepvereniging It Heidenskip? Kijk dan hier.

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor michel2506 » vr aug 31, 2007 3:20 pm

het is wel een aardige duck deze week. Het vooral het laatste verhaal "Het verleden van het heden" met oom dagobert vond ik goed. Vooral het plaatje van Rockerduck en Govert Goudglans die als zwervers om hulp vragen bij donald.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Ei » vr aug 31, 2007 4:14 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2007-35
http://roddelflop.wordpress.com/2007/08/27/dd2007-35/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 31, 2007 9:27 pm

michel2506 schreef:het is wel een aardige duck deze week. Het vooral het laatste verhaal "Het verleden van het heden" met oom dagobert vond ik goed. Vooral het plaatje van Rockerduck en Govert Goudglans die als zwervers om hulp vragen bij donald.

Rockerduck in een Nederlands weekblad en ik heb dat gemist? Rockerduck wordt doorgaans hooguit bij naam genoemd en niet getoond. Hoofdredacteur Roep liet in een e-mail aan McDrake-lid Caspar weten liever geen Rockerduck te zien in het Weekblad.

Dit nummer heb ik in de winkel doorgebladerd. In het laatste verhaal staat een familieportret van de familie Duck, maar dan in de toekomst. Het is een 'toekomstige' versie van het wereldberoemde portret dat Barks tekende en dat jarenlang op de voorkant van de Donald Duck verzamelbanden heeft gestaan.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor michel2506 » vr aug 31, 2007 10:41 pm

het is maar in een plaatje hoor ;) maar het is duidelijk rockerduck en wordt ook door donald genoemd
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor michel2506 » ma sep 03, 2007 11:42 am

omdat ik me vandaag een beetje verveel ben ik maar ff aan t scannen gegaan, hierbij een paar fragmenten uit het dagobert duck verhaal van vorige week die wel interesant waren naar mijn mening:

Rockerduck en Goudglans als zwervers
Afbeelding

De Neefjes in de stijl van de Quack Pack tekenfilmserie??
Afbeelding

Donald en katrien gaan trouwen, goofy, mickey en Clarabella Koe zijn aanwezig
Afbeelding

Het futuristische portret van de famillie Duck
Afbeelding
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 03, 2007 7:33 pm

Dank je, Michiel! De neefjes zijn niet echt in de stijl van Quack Pack, maar het lijkt er wel op.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » ma sep 03, 2007 7:43 pm

Bedankt voor het scannen, michel2506!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » ma sep 03, 2007 7:56 pm

Bedankt voor het scannen, heel erg leuk!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Guus Geluk » ma sep 03, 2007 8:47 pm

Ik zou graag nog iets meer willen weten over de toekomst van de Ducks.
krijgen Kwik, Kwek en Kwak nog kinderen en vrouwen?

Ik had in het verhaal gelezen dat Zwarte Magica een toverstok had en ze ging het geluksdubbeltje
Dagobert werd depressief en ging na vele tranen het pakhuis verlaten Donald nam de zaak over en verdedigde het geld voor allerlei rovers
er werd een slechte burgemeester gekozen die de mensen geen belastingen liet laten betalen, toen kwam er weer een slechterik die zei dat hij familie was van Dagobert en wilde het geld opeisen. na jarenlange rechtzaken wonnen de Ducks. Donald ontwierp de Dagobert Duck stichting, die stichting hielp de daklozen en de mensen die het wat minder hadden. De zaken van Govert en RockerDuck gingen wat minder omdat iedereen voor de Dagobert Duck stichting ging werken zo kregen hun geen werknemers en werden blut en zwervers omdat hun bedrijven niet liepen.
een paar weken later vroeg Donald dat hij met Katrien wilde trouwen ze wilde dat natuurlijk al te graag.
Katrien had Guus Geluk in de steek gelaten omdat hij allemaal spullen vond in plaats van kocht, Katrien merkte natuurlijk dat die spullen niet voor haar bedoeld was. Donals en Katrien gingen trouwen in de grote notre dam kathedraal, en beleefde gelukkige jaren.
toen Donald rond de 65 jaar was en Eugenia ruim boven de 90 was(ze deed later de secetaresse werk gewoon vrijwillig ze is een werkpaard reken maar) ging Donald met pensioen en de stokoude Eugenia stopte ook en ze wilde van haar oude dag genieten.
Kwik, Kwek en Kwak namen de zaak over en wilde het geld niet alleen aan de mensen die het wat minder hadden besteden mar ook aan de natuur, zoals de oerbossen in Zuid Amerika, ze wilden het geld ook voor de uitstervende dieren besteden en de fabriekspijpen met stinkende stof horen tot het verleden, ze vroegen ook aan Willie dat hij de auto met zonne energie wilde uitvinden.

eind goed al goed

Uit het blote hoofd geschreven.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Redmess » di okt 23, 2007 2:13 am

Je bent wel erg liberaal met feiten, Guus, je hebt de helft erbij verzonnen. Of gaan we maar gelijk op fanfic over?

Ik vond de opmerking over een 'kleine' geschiedeniswijziging aan het eind wel een beetje een understatement eerste klas. Het verhaal dat de robot-gids zojuist had verteld vloeide allemaal juist voort uit het verdwijnen van dat dubbeltje. Nu het weer terug is, is dat allemaal niet gebeurd, wat ongetwijfeld nogal wat gevolgen heeft voor de toekomst van Duckstad. 'Klein', mijn neus. Om over paradoxen met tijdreizen maar te zwijgen...

Ik vond de 'Maribelle' overigens wel komisch, maar zomaar uit het niets? Waar komt dat idee weer vandaan, vraag ik mij af? Zou iemand dat eens in willen scannen, zodat we het hier nog eens kunnen bewonderen?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten