Donald Duck weekbladen met speciale bijlages

Berichtdoor Hans » ma sep 24, 2007 6:06 pm

Vraag aan Michiel,

Met dat pak cornflakes welke versie heb jij ?
Ik heb gehoord op een beurs dat iemand er 2 versies van had staan in zijn collectie
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Donald Duck » ma sep 24, 2007 6:08 pm

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en vooral in die jaren, wie verwacht nu een potje uitwerpselen van een schilder bij een Donald Duck, en trouwens kreeg ik gister een mail van iemand die hem dacht te hebben, zijn oom bezorgde de Duck? Terwijl hier wordt vermeld dat het om een troostprijs gaat. Lekker tegenstrijdig...
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Hans » ma sep 24, 2007 6:30 pm

Tegenstrijdig ? je hebt hem in de kluis liggen, zeg je eerst zelf.

Donald Duck schreef:Klopt inderdaad, deze bijlage heb ik ook te liggen ja, soms zie ik kleine bobbeltjes in het blik verschijnen, ben bang dat hij inderdaad zal ontploffen in de loop der tijden maar goed, heb hem nu veilig in de kluis.

Waarde zal wel zo'n €3000,00 zijn?

en nu beweer je dat hij niet bestaat.

Donald Duck schreef:Die advertentie is van mij ja met die seal, heb hem op marktplaats gezet om mensen die echt seals sparen een kans te bieden om deze zeldzame seal te bemachtigen.

Is nu ook iemand die een gezocht advertentie heeft geplaatst over de Duck van 1962, blijkt niet eens te bestaan ook nog.

Dus je zegt maar wat ?

Wie heeft dit je dan gezegd ?

Zou je hier een naam willen noemen ?
Iemand anders kan het ook bevestigen, je ziet het zelf paar berichten terug hierboven.

Ik heb hem zelf ook 2 x gezien.
Heeft hij hem jou dan aangeboden dan ?
Jij verkoopt geregeld op marktplaats, mocht je hem kunnen krijgen ik zou het doen.
Die ben je zo kwijt weet ik zeker.
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Hans » ma sep 24, 2007 6:39 pm

Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Donald Duck » ma sep 24, 2007 6:52 pm

Was voor de grap bedoeld natuurlijk, iemand met een beetje verstand snapt dat hij nep is. Maar goed.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Michiel P » ma sep 24, 2007 7:54 pm

Hans schreef:Het is in 1962 een grap begonnen van een studentenvereniging uit Maastricht. Het heeft ook in de krant gestaan destijds.

Dat klopt! Het gaat om een voorloper van Studentenvereniging Circumflex, de oudste studentenvereniging in Maastricht.

Hans schreef:De tweede prijs 100 troostprijzen: de bijlage met dat potje samen met de Duck uit 1962.

Deze informatie is niet correct. Manzoni heeft maar 90 blikjes geproduceerd. Bovendien waren er al enkele verkocht. Het moet dus gaan om een restpartij of misschien om een nieuwe lichting. In het laatste geval kan dat aantal van 100 troostprijzen natuurlijk wel kloppen.

Hans schreef:Met dat pak cornflakes welke versie heb jij ?
Ik heb gehoord op een beurs dat iemand er 2 versies van had staan in zijn collectie.

Ik heb een pak Kellogg's Froot Loops. Die zijn nooit erg populair geworden in Nederland. Tegenwoordig worden ze hier niet meer verkocht. De andere twee versies zijn Kellogg's Rice Crispies en Kellogg's Frosties. Het gaat trouwens om DD 1967-23, die ben jij nog vergeten in je lijst.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Hans » ma sep 24, 2007 8:20 pm

Ik zal zometeen even mijn lijstje in orde maken.

Ook bedankt voor de info van cornflakes.

Weet jij toevallig ook het bestaan van een lego autootje dat er als bijlage zat ?

Als ik me goed herinner moet het in 1970 zijn geweest toen kreeg ik een jaargang van mijn oma kado. maar ik kan me mogelijk vergissen met de okki ?
Die verzamel ik daarnaast ook nog., ik vind dat blad okki nog steeds te gek !!!

Dat autootje vond ik uiteraard interessanter dan het blad zelf.
Het autootje heb ik nog wel maar de verpakking is zoals de meest mensen het gedaan hebben, weggegooid.
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Hans » ma sep 24, 2007 8:43 pm

Gesigneerde 'Artist's Shit'! Wauw! Is daar ook een Barks-versie van?

Naar mijn weten niet.
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Michiel P » ma sep 24, 2007 9:10 pm

Hans schreef:Weet jij toevallig ook het bestaan van een lego autootje dat er als bijlage zat ?

Volgens mij was dat DD 1971-26. De auto op de voorkant is precies dezelfde als het Lego-autootje!

Afbeelding
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Hans » ma sep 24, 2007 9:28 pm

Leuk, die zal zometeen ook wel weer als zoekertje op marktplaats staan schat ik zo in.
Dat jij daar zo snel antwoord op weet.

In ieder geval bedankt voor de info !!
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Donald Duck » do okt 04, 2007 4:55 pm

En vooral als je zelf die advertenties gaat plaatsen...
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor arjan k » do okt 04, 2007 6:00 pm

Ik snap de opmerking van Donald Duck niet. Deze bijlages bestaan wis en waarachtig alleen ze zijn ontzettend schaars.
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor Ei » vr okt 05, 2007 3:00 pm

Donald Duck schreef:Wie heeft ze en spaart ze, Donald Duck weekbladen met bepaalde bijlages. Ikzelf heb behoorlijk wat te liggen, vooral bijlages in de weekbladen zelf. Ook heb ik enkele seals voornamelijk van de laatste 3 jaar, maar ook de seal van 1991-14 met een zakje cup-a-soup heb ik te liggen, blijkt nogal een zeldzame seal te zijn.

Heb je de legendarische kartonnen Supercomputer, uit pakweg 1980? Is die tegenwoordig nog te vinden als bijlage?

Wie heeft de supercomputer daadwerkelijk gebouwd?
Werkt hij? Is hij echt zo interessant als hij lijkt?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Luuuuk » vr okt 05, 2007 10:06 pm

Ik heb de supercomputer, maar ik heb hem niet opgebouwd, dat is zonde.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Donald Duck » vr okt 05, 2007 10:41 pm

Die supercomputer zat in Donald Duck 51 & 52-1980 en nr. 1 & 2 van 1981 geloof ik. Was eigenlijk meer een kartonnen bouwsel van een soort computer en stelde ook niet super veel voor maar toch leuk om te hebben en vaak missen ze ook uit de Duck.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten