DD 2007-43

Berichtdoor Ei » vr okt 19, 2007 7:37 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 43
Omdat mijn blad deze week 55 jaar bestaat, pak ik uit met een geweldige wedstrijd! Je mag zelf een voorplaat voor mijn blad maken, en daarmee kun je fantastische prijzen winnen!

Oplossing ZOEK:
Op. blz. 12, 6de plaatje, zie je een fles champagne (feestelijke wijn met bubbels)

SPORTSPONSORING
Wil je de foto's zien van de uitreikingen aan korfbalvereniging S.V. Velocitas en fierljepvereniging It Heidenskip? Kijk dan hier.

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ferry Mangelen » za okt 20, 2007 10:55 am

Leuk zeg, een feestvoorkant om nog even reclame voor verzamelbanden te maken...
Ferry Mangelen
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di okt 09, 2007 7:43 am

Berichtdoor Elco8183 » za okt 20, 2007 6:11 pm

Oplossing ZOEK:
Op. blz. 12, 6de plaatje, zie je een fles champagne (feestelijke wijn met bubbels)

Ik begreep altijd dat alcohol (en dus ook champgne) niet met Disney figuren geassocieerd mocht worden.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » za okt 20, 2007 7:04 pm

Ferry Mangelen schreef:Leuk zeg, een feestvoorkant om nog even reclame voor verzamelbanden te maken...

Zo had ik het nog niet bekeken, maar ja, nu zie ik het ook.

Ze doen trouwens of een ontwerp-omslag-wedstrijd zo nieuw is, maar dat was in 1986 ook al eens aan de hand. Desalniettemin ben ik ieder jaar toch weer benieuwd naar het jubileumnummer. Ik zal die naar alle waarschijnlijkheid toch even oppikken bij de kiosk aanstaande dinsdag.

Elco8183 schreef:Ik begreep altijd dat alcohol (en dus ook champgne) niet met Disney figuren geassocieerd mocht worden.

Dan heb jij nog nooit de Disneey-film The Great Mouse Detective ('De Speurneuzen') gezien, zeker? Daarin drinken Dawson en Basil beiden een pul bier en raakt Dawson dronken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Elco8183 » za okt 20, 2007 8:01 pm

Die heb ik wel gezien en je heb gelijk ;)
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Redmess » di okt 23, 2007 5:25 pm

Voor het jubileumgehalte hoef je het nummer niet te kopen. Dit was wel erg karig. Bij het 50-jarig jubileum werd alles helemaal opgehyped, nu is het slechts een omslag en een tekenwedstrijd?

Maar het eerste verhaal was best leuk, vooral omdat de gouden kooi en consorten lekker genadeloos te grazen worden genomen. Mogen ze vaker doen denk ik.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » di okt 23, 2007 8:56 pm

Er stond inderdaad niet echt iets bijzonders in. Dat eerste verhaal vond ik niet zo geweldig. Lang niet zoals het verhaal van vorige week, met het brood dat duurder was gemaakt. Dat was erg leuk en origineel.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » di okt 23, 2007 11:29 pm

Ik had wel weer een 'speciaal' verhaal verwacht omdat het een jubileumnummers was. Helaas zag ik alleen maar uitbestede ComicUp-verhalen. Waarom geen extra dik nummer? Da's toch gewoonte om de 5 jaar? Had dat Amsterdam-verhaal erin gekund.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo okt 24, 2007 2:58 pm

Rockerduck schreef:Waarom geen extra dik nummer? Da's toch gewoonte om de 5 jaar? Had dat Amsterdam-verhaal erin gekund.

Ei lacht minzaam. Rockerduck moet nog veel leren over centjes verdienen. Stel dat Rockerduck hoofdredacteur was, Rockeroep geheten. Dan zou Rockeroep een kostbaar verhaal in een reguliere Duck plaatsen die zonder zo'n verhaal toch wel verkoopt.
Zo kan je straks zelfs de feestelijke gevulde koeken niet meer betalen die Thom Roep uitdeelt (in plaats van het kaviaar van weleer).

Nu heeft men een goedkope (zogenaamde) jubileumduck met een wervende advertentie dat verwijst naar een speciaal nummer, dat zelf andersom weer werft om lid te worden van Donald Duck. Zo kun je meer van elk verkopen.

Rockerduck schrijft als een FAN, als een LIEFHEBBER...
Bwahahahaha. Daar lachen redactieleden om. De jaren 70 zijn voorbij.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo okt 24, 2007 7:16 pm

Volgens mij was er in 2002 met de 45 jaar ook geen extra dik nummer. Toen ze 50 jaar bestonden hadden ze een nummer van 50 bladzijden in plaats van 44. De laatste keer dat ze echt flink uitpakten was toen ze 40 jaar bestonden, 15 jaar geleden, in 1992, met 88 pagina's. De gouden tijden lijken inderdaad wel voorbij, ja.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » wo okt 24, 2007 7:37 pm

Jongens, jongens, wat een negativiteit. Ja, ik smul ervan hoor, maar het wordt wel een beetje een cynisch forum, zo. Blijven daarom andere (jongere?) leden weg?

Dus kom op, de eerstvolgende reactie van Ei moet vol staan met lovende woorden over de Donald Duck. Een uitdaging.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Goudglans » do okt 25, 2007 9:20 am

Hoezo blijven jongere leden weg, waarneer noem jij iemand jong? Het is wel jammer dat na de overgang van McDuck naar McDrake veel leden verloren zijn gegeaan.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ei » do okt 25, 2007 11:18 am

Goudglans schreef:Hoezo blijven jongere leden weg, waarneer noem jij iemand jong? Het is wel jammer dat na de overgang van McDuck naar McDrake veel leden verloren zijn gegeaan.

Op McDrake worden minder dubbele aliassen gebruikt. Zeker sinds de gastenbijdrages-optie is uitgezet vanwege overvloed aan spam.

Verder vermoedt Ei dat er nog weinig professionals zin hebben in McDrake, gezien de negativiteit die ook henzélf kan overvallen. Dat laatste is hen wellicht ontzettend tegengevallen. McDuck beleefde grootse tijden toen alleen de verre (collega) Don Rosa de zondebok was. Vanaf het moment dat deze kromheid rechtgetrokken werd was McDuck opeens een stuk minder hilarisch voor Nederlandse professionals.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do okt 25, 2007 10:10 pm

Goudglans schreef:Hoezo blijven jongere leden weg, waarneer noem jij iemand jong?

"Wanneer". Ik denk (maar dat kan ik niet staven) dat jongere leden (niet de twintigers zoals ik) wegblijven omdat de sfeer op McDrake soms te negatief is. Dat werk ik zelf ook in de hand met kritiek die ik lever. Ik denk dat ook nieuwkomers vooral een fanboard verwachten, ipv een kritisch board.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » vr okt 26, 2007 7:14 am

Tss. En ik dan? Ben ik niet jong? Ik ben toch ook pas 12?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron