DD 2007-51

Berichtdoor Ei » vr dec 14, 2007 4:34 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 51
Kerstmis staat voor de deur! Ik wil mijn familie verrassen met leuke cadeautjes, maar moet wel eerst geld zien te verdienen. Als alles dreigt mis te gaan, krijg ik hulp van een goede vriend…

Oplossing ZOEK: Blz. 32, laatste plaatje (op de rails)

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » vr dec 21, 2007 6:41 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2007-51
http://roddelflop.wordpress.com/2007/12/18/dd2007-51/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » wo dec 26, 2007 11:50 pm

Fragment uit het McDrake Nieuws:
Donald Duck wordt duurder
Gepubliceerd op zondag 16 december 2007 14:26:09

De prijs van het weekblad Donald Duck gaat vanaf volgend jaar omhoog. Zowel abonnees als kopers in de winkel gaan vijf cent meer betalen, zo staat te lezen in het Colofon van de Donald Duck.

Dagobert weer rijkste ter wereld
Gepubliceerd op zondag 16 december 2007 14:23:18

Dagobert Duck is de rijkste ter wereld. In de lijst met 15 fictieve figuren van The Forbes staat de gierige Dagobert op nummer één. Hij zag zijn vermogen in de afgelopen maanden fors toenemen door de spectaculair stijgende goudprijs.

Het verhaal van Dagobert McDuck begon in Schotland, als straatarme schoenenpoetsende eend. Na zijn emigratie naar het land van de onbegrensde mogelijkheden bouwde hij een imperium met een nettowaarde van 19.6 miljard euro.

bron: http://usr.klumpke.mine.nu/donaldducknet/nieuws/

Donald Duck wordt duurder. Dagobert weer rijkste ter wereld. ;)

De prijsverhoging staat in de kleine lettertjes vermeld. 't Is dat Ei erop gewezen wordt. En dan nog is een vergrootglas of goede bril noodzakelijk om te ontdekken waar de aankondiging staat. Zo ben je als abonnee genoodzaakt om elke week die colofon te lezen, om te weten waar je aan toe bent.
Waar is de tijd dat een prijsverhoging duidelijk in de brievenbus werd vermeld, met een illustratie van een verontschuldigend kijkende Oom Donald?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do dec 27, 2007 9:29 pm

Vroeger waren er veel minder vaak prijsstijgingen én minder herdrukken. Nu hebben ze, ondanks het eindeloos herpubliceren van oude Amerikaanse verhalen uit Ducks uit de jaren '60, nog steeds ieder jaar een prijsstijging nodig om uit de kosten te komen.

De prijs-kwaliteit verhouding is fors ontwricht geraakt. Het blaadje, wat je na 5 minuten alweer aan de kant gooit, wordt reteduur.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » vr dec 28, 2007 9:38 am

Ik ga mijn abbonement toch maar opzeggen...
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Goudglans » vr dec 28, 2007 11:34 am

Gaan ook de prijzen van andere publicatie's omhoog of blijft het allen beperkt tot het weekblad?
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Luuuuk » vr dec 28, 2007 6:16 pm

Ik heb mijn abbonement ook al opgezegd...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Redmess » za dec 29, 2007 2:08 pm

Het is wel verrekte moeilijk om die abbonnementsprijs terug te vinden! Iemand enig idee waar die staat?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » wo jan 02, 2008 6:48 pm

Redmess schreef:Het is wel verrekte moeilijk om die abbonnementsprijs terug te vinden! Iemand enig idee waar die staat?

In Donald Duck 2007-51 is deze te vinden onderaan pagina 2. In de tweede en derde kolom.

't Is een heel verhaal. Je betaalt eerst €1,75 en krijgt een geschenk, en pas in de tweede betaaltermijn geldt de normale abonnee-prijs. Die €1,75 geldt voor jaarbetaling via automatische incasso.
Een heel verhaal. Pak je vergrootglas en bel je advocaat. Veel rekenplezier. De puzzelpagina is terug van weggeweest!

Nooit geweten dat je in de eerste betaaltermijn gewoon de volle mep betaalt.
Is dat altijd zo geweest? Nee, toch? 't Was vroeger toch een geschenk én een abonneeprijs, tegelijkertijd?

Dat kleine lettertjesgedoe bevalt Ei allerminst. Ei heeft van de Donald Duck geleerd dat het vaak bedriegers en uitbuiters zijn die zich ermee bedienen. Oom Donald kan nu elke week andere voorwaarden stellen. Zonder dat je het beseft.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten