DD 2008-03

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 18, 2008 9:46 pm

Michiel P schreef:"Helemaal geen zier" is wellicht wat te sterk uitgedrukt. Ik denk dat Rosa wel degelijk schatplichtig is aan Strobl, niet alleen wat betreft Willies ski's met raketaandrijving, maar bijvoorbeeld ook de manier waarop Donald bij het skiën alle vlaggetjes meeneemt (hoewel dat misschien een erg voor de hand liggende grap is).

Ik denk niet dat Rosa schatplichtig is aan Strobl. De mogelijke overeenkomsten zijn te miniem om als 'jatwerk' of 'remake' (dan wel 'eerbetoon') te betitelen. Een wedstrijd winterspelen met Donald als pechvogel ligt gewoon erg voor de hand. Rosa maakt van de strijd met Guus Geluk het centrale thema. Steeds wint Guus dankzij zijn geluk van Donald, maar een arbiter merkt dit op en dan mag Donald alsnog naar Lillehammer. Daar aangekomen maakt Donald inderdaad gebruik van ski's met raketaandrijving van Willie. Maar de uitkomst is zo significant anders, dat ik enige mogelijke overeenkomst met Strobl af kan doen als toevalligheid.

Michiel P schreef:Dat is enigszins pikant omdat Rosa om het hardst roept dat andere tekenaars dan Barks volledig irrelevant zijn.

Hmmm, dat citaat ken ik niet. Kan dat gepost?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr jan 18, 2008 11:40 pm

Michiel P schreef:Ik denk dat Rosa wel degelijk schatplichtig is aan Strobl

Rockerduck schreef:Ik denk niet dat Rosa schatplichtig is aan Strobl.

Ei denkt dat... dit een interessant topic op zich kan zijn.

Zie: 'Don Rosa schatplichtig aan Tony Strobl?'
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=654
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Elco8183 » za jan 19, 2008 6:20 pm

De pagina's die Rockerduck heeft gescand, zijn idd de pagina's waar ik aan terug moest denken toen ik het verhaal las. De reden dat ik nu pas reageer op alles, is dat ik als vrachtwagenchauffeur erg weinig thuis ben en dus alleen in t weekend kan reageren. Als ik daar aan toe kom. En om Ei's vraag te beantwoorden, ik ben sinds een week 25 dus ik heb de bewuste Duck niet meegemaakt toen hij uitkwam.
Het toch niet de eerste keer dat een verhaal of delen van een verhaal "geremaked" wordt? Zijn er tekenaars die het vaker doen of af en toe eentje?
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron