DD 2008-05

Berichtdoor Ei » vr jan 25, 2008 4:41 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 5
Deze week beleef ik een slaapverwekkend avontuur. Letterlijk! Want ik heb last van slaapwandelen, en in mijn pyjama maak ik een ware nachtmerrie mee. Ook oom Dagobert heeft een nare dagdroom...

Oplossing ZOEK: De stripsnipper staat op pagina 42, in het laatste plaatje.

Klik hier voor de oplossing van het Poolhof.

Afbeelding
http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 28, 2008 8:05 pm

In deze Donald Duck vind ik het Boze Wolf-verhaal het beste. Hier is duidelijk een tekenaar aan het werk geweest die er zin in had. Hij tekent een levendige, expressieve Wolf. Gelukkig zijn de personages hier, i.t.t. vorige week, weer wel in-character. Geinig vind ik de eerste pagina, waar op de achtergrond Midas een geintje met Meneer Beer uithaalt, wat eigenlijk niets met het verhaal te maken heeft. Een paar plaatjes later zie je dan de Beer boos op de Wolf aflopen en weer een plaatje verder heeft Wolf een enorme buil. :lol:

In het openingsverhaal zitten meerdere rare fouten. Donald is er een slaapwandelaar, die er door een paar boeven wordt ingeluisd. Donald kan zich dat echter niet herinneren als hij wakker wordt en als hij in de krant een foto ziet van zichzelf met armen vol gestolen spullen, denkt hij dat hij écht slaapwandelend dingen heeft geroofd. Hij doet vervolgens iedere nacht zijn best om al slaapwandelend een spoor uit te zetten dat hem moet leiden naar de plek waarvan hij denkt dat hij de gestolen spullen heeft verstopt.

So far, so good. Hij bevestigt een zichzelf afwikkelend koord aan zijn middel, zodat hij later zijn weg terug kan vinden. Het uiteinde knoopt hij thuis aan zijn radiator vast. Maar dan loopt hij op bladzijde 13 al slaapwandelend de echte boeven tegen het lijf, wordt door hen in hun busje opgesloten en wordt wakker. Dan zegt hij bovenaan bladzijde 14: "Daar ligt de buit van de ECHTE dieven!" en: "De kabel rolt nog steeds af! Dit is mijn kans om die dieven tegen te houden en mijn naam te zuiveren!" Echter, Donald is dan nog maar net wakker. Voorheen heeft hij altijd geloofd dat hij de spullen zélf had geroofd. Dus hoe kan hij dan nu meteen weten dat iemand anders eigenlijk verantwoordelijk is? Hij heeft de boeven dan immers nog niet gezien. Nog raarder wordt het als hij een halve pagina later de boeven hoort vertellen hoe ze hem erin hebben geluisd. Dan denkt hij: "Ik geloof dat ik het begin te snappen!" en: "Dus zo is het gebeurd!" Dat is raar. Want een halve pagina terug had Donald alles nog op magische wijze al door!

Donald is intussen met zijn kabel de halve stad door gezwalkt. Om de dieven tegen te houden, bevestigt hij de kabel aan de helikopter waarmee ze proberen te vluchten. Op de volgende pagina zie je de helikopter vlakbij Donald's huis in de lucht hangen, met de kabel die Donald's huis in leidt. Ze kunnen niet meer verder vliegen. Maar dat is niet mogelijk, want net waren ze nog een heel eind verwijderd van zijn huis.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Redmess » wo jan 30, 2008 6:51 pm

Wat te denken van de politiewagens die zwaar crashen over wat kogellagers? Willie is ineens wel heel low-tech met zn visdraadje. En dat is overigens wel een heel sterke radiator om een helikopter tegen te houden...

En in een weekje nattigheid krimpen Donalds nieuwe kleren in de regen. Wat vreemd is, want kleren krimpen doorgaans niet van een beetje nattigheid. En zelfs dan, donalds eigen kleding kan wel degelijk tegen regen.

Het vervolgverhaal lijkt wel leuk te worden. Zeker met de filmploeg die consistent de moeilijktste oplossing zoekt. Ben wel benieuwd wat piraten van eeuwen geleden in die grot doen?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » wo jan 30, 2008 7:07 pm

Redmess schreef:En in een weekje nattigheid krimpen Donalds nieuwe kleren in de regen. Wat vreemd is, want kleren krimpen doorgaans niet van een beetje nattigheid. En zelfs dan, donalds eigen kleding kan wel degelijk tegen regen.

Ei kan wel wat invullen bij die krimpende kleding.

Je schrijft dat het nieuwe kleren zijn die krimpen. Nieuwe kleren.
Nieuwe kleding kan krimpen bij vooral de eerste wasbeurten. Donald kan nieuwe kleding hebben gekocht die daar uiterst gevoelig voor is. De stof van zijn oude kleding is blijkbaar superieur aan deze miskoop.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jan 31, 2008 2:55 am

Redmess schreef:Het vervolgverhaal lijkt wel leuk te worden. Zeker met de filmploeg die consistent de moeilijktste oplossing zoekt. Ben wel benieuwd wat piraten van eeuwen geleden in die grot doen?

Ik vind het helemaal niet leuk. Ik vind het een hoogst oninteressant verhaal. In het eerste deel is er niks gebeurd, behalve dat de Zware Jongens die grot in zijn gegaan. Voor de rest is het het standaard door-de-jungle-geploeter dat we in alle andere Egmont-schatzoekverhalen zien. Er is niks wat mij dit verhaal in trekt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 31, 2008 8:32 am

Ik vind het tekenwerk wel aardig. De Zware Jongens in de hoofdrol vind ik ook wel verfrissend (al staan ze op de achterkant, maar daar wil ik het niet over hebben). Ik vind het ook grappig dat die lui de lastigste weg kiezen.

Over die achterkanten, waar ik het niet over wil hebben, ik vind het bijzonder niet grappig allemaal!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Henrieke » do jan 31, 2008 1:06 pm

Rockerduck schreef:
Redmess schreef:Het vervolgverhaal lijkt wel leuk te worden. Zeker met de filmploeg die consistent de moeilijktste oplossing zoekt. Ben wel benieuwd wat piraten van eeuwen geleden in die grot doen?

Ik vind het helemaal niet leuk. Ik vind het een hoogst oninteressant verhaal. In het eerste deel is er niks gebeurd, behalve dat de Zware Jongens die grot in zijn gegaan. Voor de rest is het het standaard door-de-jungle-geploeter dat we in alle andere Egmont-schatzoekverhalen zien. Er is niks wat mij dit verhaal in trekt.

Ach ja, ik weet toch al hoe het afloopt. Ik heb 'm in een Kacer Donald (of was het nou Kaczor) staan, waar ze de twee delen onbewerkt aan elkaar hebben geplakt trouwens.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Ei » do jan 31, 2008 5:47 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2008-05
http://www.roddelflop.nl/?p=435
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten