Gaat het weekblad achteruit?

Berichtdoor Redmess » za jul 31, 2010 10:45 pm

Dus wij worden door de redactie voorzien met slechte verhalen terwijl elders de canon bloeit? Schandalig! Hoe kunnen ze dat ooit beredeneren? Maar dat zal dan ook wel zijn waarom ze er geen uitleg bij geven, want dat kunnen ze niet.

Heeft de redactie stiekem een hekel aan de Donald Duck en probeert zij het blad tegen de grond te werken door slechte verhalen te plaatsen? Want zo begint het onderhand wel te klinken.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » do aug 19, 2010 12:52 am

Ik ben ook van mening dat het een en ander wel beter kan aan het blad. Nieuwe personages zou mooi zijn, maar dat mag hier blijkbaar niet, wat vreemd blijft. Zo zullen schrijvers uiteindelijk op een dood punt uitkomen, dat zou de redactie moeten kunnen inzien zelfs als ze nu niet vinden dat de verhalen achteruit gaan. Dan nog kunnen ze ook verhalen blijven maken met de originele Barks canon, maar hoeft niet ieder verhaal daar meer op te leunen, kan die kwaliteit ook weer omhoog.

Wat misschien ook een probleem is, zijn de hoge heren boven de redactie. Het lijkt me niet dat die willen dat er nieuwe Deense Mickey's worden aangekocht, als er al een stapel Murry's ligt, die ook geld gekost heeft. Zolang zij geen verschil in omzet oid zien, zullen zij zoiets niet toestaan lijkt me.
Maar goed, dat zijn maar gissingen van mij. Ik ben geen hoge pief, dus wat weet ik nou van domme beslissingen maken? :)

Wat ik ook een probleem vind is dat de verhalen te kort zijn, en bijna nooit meer over meerdere Ducks verspreid zijn. Ik krijg het idee dat schrijvers genoeg ideeën hebben, maar dat ze niet het aantal pagina's krijgen om dat uit te werken. Zo krijg je onuitgewerkte situaties als de scheidsrechter in het onlangs uitgekomen Gulien/Straatman verhaal in de Zeilspecial.

Misschien dat dit te maken heeft met een of ander beleid, waar ik ooit vaag van heb gehoord: tijdschriften, ook kranten, zouden gaan afstappen van vervolgverhalen. Het product zou op zichzelf moeten staan, in een keer te lezen, klaar.
Of dit bij de Duck het geval is weet ik niet, maar het lijkt er af en toe op.

Dit beleid was in ieder geval een paar jaar terug van kracht op de kranten, er kwamen nauwelijks meer vervolgstrips in voor, maar juist strips als S1ngle, Elsje, etc. Leuke strips hoor, maar nu die in iedere krant staan is het voor mij geen reden om een abonnement op een van die kranten te nemen. De verhalen van Marten Toonder waren dat dan weer wel.
(Normale mensen nemen natuurlijk een abbo op een krant voor de nieuwswaarde, maar ja..)

Misschien weer die hoge heren..? Niet dat ik alles daar aan toe wil wijzen hoor, maar het speelt vast een grote rol.
Ik heb het niet zo op grotere overkoepelende ondernemingen. Als iets te groot wordt kan het zijn grip op de individuele kwaliteit van zijn producten verliezen. Door allerlei globaal van bovenaf ingevoerde strategiën, moeten zeer verschillende producten aan dezelfde eisen en regels gaan voldoen. Meer personeel komt er niet, maar die moeten wel voor meer dingen zorgen, binnen hetzelfde budget en wie weet ook wel dezelfde tijd.
Minder kosten voor hetzelfde werk levert weer mooiere cijfertjes op voor de hoge pieten. En jammer genoeg draait het daar allemaal om, winst, winst en nog eens winst. Altijd maar meer.
Die hoge pieten presenteren hun cijfers aan de nog hogere pieten, en gaan vervolgens met de eer strijken van hun oh zo geweldige nieuwe beleid. (bonussen harken)
Daar word ik nou verdrietig van, maar je kunt het op vele plaatsen zien gebeuren, en je doet er weinig aan. :(

Nogmaals, dit zijn maar een gissingen/gedachten. Ik ben er totaal niet van op de hoogte hoe dit bij Sanoma is geregeld, maar de symptomen lijken er soms op.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Daniel73 » do aug 19, 2010 9:24 pm

McDuck Menu schreef:Wat misschien ook een probleem is, zijn de hoge heren boven de redactie. Het lijkt me niet dat die willen dat er nieuwe Deense Mickey's worden aangekocht, als er al een stapel Murry's ligt, die ook geld gekost heeft. Zolang zij geen verschil in omzet oid zien, zullen zij zoiets niet toestaan lijkt me.
Maar goed, dat zijn maar gissingen van mij. Ik ben geen hoge pief, dus wat weet ik nou van domme beslissingen maken? :)

Willen die hoge heren wel dat een hoofdredacteur zo slecht inkoopt, dat hij maar liefst jarenlang met een stapel Murry's opgescheept zit?
Hoeveel verhalen moet Roep wel niet ingekocht hebben? Volgens mij is dat verhaal over die stapel een smoes. Men probeert zich ergens uit te praten, om zich vervolgens te realiseren dat de smoes nog meer kritiek oplevert. Misschien zet men Roep liever als slechte inkoper neer, dan als iemand die doelbewust die Murry's blijft plaatsen.

McDuck Menu schreef:Ik heb het niet zo op grotere overkoepelende ondernemingen. Als iets te groot wordt kan het zijn grip op de individuele kwaliteit van zijn producten verliezen. Door allerlei globaal van bovenaf ingevoerde strategiën, moeten zeer verschillende producten aan dezelfde eisen en regels gaan voldoen. Meer personeel komt er niet, maar die moeten wel voor meer dingen zorgen, binnen hetzelfde budget en wie weet ook wel dezelfde tijd.
Minder kosten voor hetzelfde werk levert weer mooiere cijfertjes op voor de hoge pieten. En jammer genoeg draait het daar allemaal om, winst, winst en nog eens winst. Altijd maar meer.
Die hoge pieten presenteren hun cijfers aan de nog hogere pieten, en gaan vervolgens met de eer strijken van hun oh zo geweldige nieuwe beleid. (bonussen harken)
Daar word ik nou verdrietig van, maar je kunt het op vele plaatsen zien gebeuren, en je doet er weinig aan. :(

Volgens mij is dit al een tijd gaande bij Donald Duck Weekblad. Ik heb eens gehoord dat de winst van Donald Duck Weekblad werd gestoken in een slecht draaiende afdeling. Alsof dat niet erg genoeg was, moest het Weekblad het jaar erna bezuinigen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jan 08, 2011 9:22 pm

Daniel73 schreef:
McDuck Menu schreef:Wat misschien ook een probleem is, zijn de hoge heren boven de redactie. Het lijkt me niet dat die willen dat er nieuwe Deense Mickey's worden aangekocht, als er al een stapel Murry's ligt, die ook geld gekost heeft. Zolang zij geen verschil in omzet oid zien, zullen zij zoiets niet toestaan lijkt me.
Maar goed, dat zijn maar gissingen van mij. Ik ben geen hoge pief, dus wat weet ik nou van domme beslissingen maken? :)

Willen die hoge heren wel dat een hoofdredacteur zo slecht inkoopt, dat hij maar liefst jarenlang met een stapel Murry's opgescheept zit?
Hoeveel verhalen moet Roep wel niet ingekocht hebben? Volgens mij is dat verhaal over die stapel een smoes. Men probeert zich ergens uit te praten, om zich vervolgens te realiseren dat de smoes nog meer kritiek oplevert. Misschien zet men Roep liever als slechte inkoper neer, dan als iemand die doelbewust die Murry's blijft plaatsen.

McDuck Menu schreef:Ik heb het niet zo op grotere overkoepelende ondernemingen. Als iets te groot wordt kan het zijn grip op de individuele kwaliteit van zijn producten verliezen. Door allerlei globaal van bovenaf ingevoerde strategiën, moeten zeer verschillende producten aan dezelfde eisen en regels gaan voldoen. Meer personeel komt er niet, maar die moeten wel voor meer dingen zorgen, binnen hetzelfde budget en wie weet ook wel dezelfde tijd.
Minder kosten voor hetzelfde werk levert weer mooiere cijfertjes op voor de hoge pieten. En jammer genoeg draait het daar allemaal om, winst, winst en nog eens winst. Altijd maar meer.
Die hoge pieten presenteren hun cijfers aan de nog hogere pieten, en gaan vervolgens met de eer strijken van hun oh zo geweldige nieuwe beleid. (bonussen harken)
Daar word ik nou verdrietig van, maar je kunt het op vele plaatsen zien gebeuren, en je doet er weinig aan. :(

Volgens mij is dit al een tijd gaande bij Donald Duck Weekblad. Ik heb eens gehoord dat de winst van Donald Duck Weekblad werd gestoken in een slecht draaiende afdeling. Alsof dat niet erg genoeg was, moest het Weekblad het jaar erna bezuinigen.

Die hoge pieten verdienen genoeg, ze worden gewoon weer extra betaald bij een goed draaiend verhaal! of andere dingen, ze moeten trouwens ook niet de donald duck al 3 maanden vooruit maken, als mensen het er niet mee eens zijn!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Redmess » do jan 20, 2011 2:41 pm

Ik begin te vermoeden dat een deel van de achteruitgang word veroorzaakt door onvoldoende review van de verhalen door de redactie. Veel van de verhalen die ik voorbij heb zien komen in de afgelopen jaren leken op het eerste gezicht redelijk in orde, maar als ik erover schrijf en er meer over denk, komt er vanalles bovendrijven dat het verhaal overhoop haalt.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » do feb 17, 2011 3:54 am

Dit soort geweldige dingen mis ik dus in de huidige Donald Ducks:

Afbeelding

Kijk eens wat een aandacht voor Disney's animatiefilms! Niet alleen de allernieuwste, Pocahontas, maar ook voor de jaren '40 tekenfilm Peter en de Wolf. Donald Duck was een echt Disney-blad en ging niet alleen maar om de strips, maar besteedde ook week in, week uit aandacht aan álles wat met Disney te maken had. Dat had een geweldige uitstraling, dat gaf echt een meerwaarde. Überhaupt komen zulke mooie aankondigingen niet meer voor. Die konden me echt lekker maken als klein jochie. En dan zoiets als het Disney Theater: zie je zoiets vandaag de dag nog gebeuren? Dat was een happening, in 1995! Ik ben er ook nog naar toe geweest.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do feb 17, 2011 10:54 am

O ja, ik weet nog dat ik heel enthousiast was over deze pagina en goed alle volgende nummers in de gaten hield om al die aangekondigde zaken te zien!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » do feb 17, 2011 12:37 pm

Wij werden pas in 1995 lid, dus ik heb dit niet kunnen lezen als jochie, maar het ziet er wel erg leuk uit! Er wordt nog wel steeds korting gegeven op uitjes, maar die hebben niet veel met Disney van doen. Ik had ook ergens gelezen dat dat soort Disney zaken niet meer in het contract stonden van Sanoma met Disney. De reden waarom dat niet meer zo is weet ik niet. Wie weet is er ook wel onderzoek naar gedaan, zoals met de leesverhalen, en zijn de artikels over Disney geschrapt?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » vr feb 18, 2011 3:06 am

Ik heb van een redactielid vernomen dat het erop neerkomt dat in 'Donald Duck' al jaren geen aandacht meer is voor nieuwe Disney-films (of nieuwe dvd-uitgaven), omdat Disney niet langer prijzen beschikbaar stelt voor wedstrijden. Blijkbaar was er een uitruil (prijzen voor aandacht) die jaren geleden is stopgezet. Althans, dat zei het redactielid, die toegaf er het fijne niet van te kennen. Ik vind het een zéér rare verklaring. Alsof een gebrek aan uit te delen prijzen de redactie ervan zou weerhouden een paar atikeltjes te typen...

Nou ja, in ieder geval een gemis, want ik weet nog hoe we vroeger gebombardeerd werden met speciale voorplaten, prikprenten, kalenders, vervolgstrips, artikelen en inderdaad prijzenfestivals rondom nieuwe tekenfilms.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » vr feb 18, 2011 3:13 am

Rubberduck schreef:Ik heb van een redactielid vernomen dat het erop neerkomt dat in 'Donald Duck' al jaren geen aandacht meer is voor nieuwe Disney-films (of nieuwe dvd-uitgaven), omdat Disney niet langer prijzen beschikbaar stelt voor wedstrijden. Blijkbaar was er een uitruil (prijzen voor aandacht) die jaren geleden is stopgezet. Althans, dat zei het redactielid, die toegaf er het fijne niet van te kennen. Ik vind het een zéér rare verklaring. Alsof een gebrek aan uit te delen prijzen de redactie ervan zou weerhouden een paar atikeltjes te typen...

Nou ja, in ieder geval een gemis, want ik weet nog hoe we vroeger gebombardeerd werden met speciale voorplaten, prikprenten, kalenders, vervolgstrips, artikelen en inderdaad prijzenfestivals rondom nieuwe tekenfilms.

Ach, in plaats van die prijsvraagpagina's hebben we nu een kort stripje of een prikprent. Op zich is het ook weer niet zó een groot gemis...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Redmess » vr feb 18, 2011 12:58 pm

Laatst hadden ze een potje bellenblaassop als hun "grote verrassing voor abonnees"... Geen groot gemis, zei je?

Het blijft een rare situatie dat Disney dit blad niet meer steunt. Moet hier niet eens achteraan gegaan worden?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Bruno » vr feb 18, 2011 2:10 pm

Redmess schreef:Laatst hadden ze een potje bellenblaassop als hun "grote verrassing voor abonnees"... Geen groot gemis, zei je?

Het blijft een rare situatie dat Disney dit blad niet meer steunt. Moet hier niet eens achteraan gegaan worden?

Volgens mij hoef je je niet zo druk te maken...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Redmess » vr feb 18, 2011 4:28 pm

Omdat?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Bruno » vr feb 18, 2011 4:46 pm

Redmess schreef:Omdat?

Ik hoorde juist dat ze bijna dagelijks contact hebben met Disney in Brussel (of Antwerpen - in elk geval ergens in België dacht ik), dus dat het blad 'niet meer door Disney wordt gesteund' en 'dat hier eens achteraan gegaan moet worden' vind ik een beetje vaag.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Redmess » vr feb 18, 2011 5:44 pm

Rubberduck schreef:Ik heb van een redactielid vernomen dat het erop neerkomt dat in 'Donald Duck' al jaren geen aandacht meer is voor nieuwe Disney-films (of nieuwe dvd-uitgaven), omdat Disney niet langer prijzen beschikbaar stelt voor wedstrijden. Blijkbaar was er een uitruil (prijzen voor aandacht) die jaren geleden is stopgezet. Althans, dat zei het redactielid, die toegaf er het fijne niet van te kennen. Ik vind het een zéér rare verklaring. Alsof een gebrek aan uit te delen prijzen de redactie ervan zou weerhouden een paar atikeltjes te typen...

Nou ja, in ieder geval een gemis, want ik weet nog hoe we vroeger gebombardeerd werden met speciale voorplaten, prikprenten, kalenders, vervolgstrips, artikelen en inderdaad prijzenfestivals rondom nieuwe tekenfilms.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten