McDuck Menu schreef:Wat misschien ook een probleem is, zijn de hoge heren boven de redactie. Het lijkt me niet dat die willen dat er nieuwe Deense Mickey's worden aangekocht, als er al een stapel Murry's ligt, die ook geld gekost heeft. Zolang zij geen verschil in omzet oid zien, zullen zij zoiets niet toestaan lijkt me.
Maar goed, dat zijn maar gissingen van mij. Ik ben geen hoge pief, dus wat weet ik nou van domme beslissingen maken?
McDuck Menu schreef:Ik heb het niet zo op grotere overkoepelende ondernemingen. Als iets te groot wordt kan het zijn grip op de individuele kwaliteit van zijn producten verliezen. Door allerlei globaal van bovenaf ingevoerde strategiën, moeten zeer verschillende producten aan dezelfde eisen en regels gaan voldoen. Meer personeel komt er niet, maar die moeten wel voor meer dingen zorgen, binnen hetzelfde budget en wie weet ook wel dezelfde tijd.
Minder kosten voor hetzelfde werk levert weer mooiere cijfertjes op voor de hoge pieten. En jammer genoeg draait het daar allemaal om, winst, winst en nog eens winst. Altijd maar meer.
Die hoge pieten presenteren hun cijfers aan de nog hogere pieten, en gaan vervolgens met de eer strijken van hun oh zo geweldige nieuwe beleid. (bonussen harken)
Daar word ik nou verdrietig van, maar je kunt het op vele plaatsen zien gebeuren, en je doet er weinig aan.
Daniel73 schreef:McDuck Menu schreef:Wat misschien ook een probleem is, zijn de hoge heren boven de redactie. Het lijkt me niet dat die willen dat er nieuwe Deense Mickey's worden aangekocht, als er al een stapel Murry's ligt, die ook geld gekost heeft. Zolang zij geen verschil in omzet oid zien, zullen zij zoiets niet toestaan lijkt me.
Maar goed, dat zijn maar gissingen van mij. Ik ben geen hoge pief, dus wat weet ik nou van domme beslissingen maken?
Willen die hoge heren wel dat een hoofdredacteur zo slecht inkoopt, dat hij maar liefst jarenlang met een stapel Murry's opgescheept zit?
Hoeveel verhalen moet Roep wel niet ingekocht hebben? Volgens mij is dat verhaal over die stapel een smoes. Men probeert zich ergens uit te praten, om zich vervolgens te realiseren dat de smoes nog meer kritiek oplevert. Misschien zet men Roep liever als slechte inkoper neer, dan als iemand die doelbewust die Murry's blijft plaatsen.McDuck Menu schreef:Ik heb het niet zo op grotere overkoepelende ondernemingen. Als iets te groot wordt kan het zijn grip op de individuele kwaliteit van zijn producten verliezen. Door allerlei globaal van bovenaf ingevoerde strategiën, moeten zeer verschillende producten aan dezelfde eisen en regels gaan voldoen. Meer personeel komt er niet, maar die moeten wel voor meer dingen zorgen, binnen hetzelfde budget en wie weet ook wel dezelfde tijd.
Minder kosten voor hetzelfde werk levert weer mooiere cijfertjes op voor de hoge pieten. En jammer genoeg draait het daar allemaal om, winst, winst en nog eens winst. Altijd maar meer.
Die hoge pieten presenteren hun cijfers aan de nog hogere pieten, en gaan vervolgens met de eer strijken van hun oh zo geweldige nieuwe beleid. (bonussen harken)
Daar word ik nou verdrietig van, maar je kunt het op vele plaatsen zien gebeuren, en je doet er weinig aan.
Volgens mij is dit al een tijd gaande bij Donald Duck Weekblad. Ik heb eens gehoord dat de winst van Donald Duck Weekblad werd gestoken in een slecht draaiende afdeling. Alsof dat niet erg genoeg was, moest het Weekblad het jaar erna bezuinigen.
Rubberduck schreef:Ik heb van een redactielid vernomen dat het erop neerkomt dat in 'Donald Duck' al jaren geen aandacht meer is voor nieuwe Disney-films (of nieuwe dvd-uitgaven), omdat Disney niet langer prijzen beschikbaar stelt voor wedstrijden. Blijkbaar was er een uitruil (prijzen voor aandacht) die jaren geleden is stopgezet. Althans, dat zei het redactielid, die toegaf er het fijne niet van te kennen. Ik vind het een zéér rare verklaring. Alsof een gebrek aan uit te delen prijzen de redactie ervan zou weerhouden een paar atikeltjes te typen...
Nou ja, in ieder geval een gemis, want ik weet nog hoe we vroeger gebombardeerd werden met speciale voorplaten, prikprenten, kalenders, vervolgstrips, artikelen en inderdaad prijzenfestivals rondom nieuwe tekenfilms.
Redmess schreef:Laatst hadden ze een potje bellenblaassop als hun "grote verrassing voor abonnees"... Geen groot gemis, zei je?
Het blijft een rare situatie dat Disney dit blad niet meer steunt. Moet hier niet eens achteraan gegaan worden?
Redmess schreef:Omdat?
Rubberduck schreef:Ik heb van een redactielid vernomen dat het erop neerkomt dat in 'Donald Duck' al jaren geen aandacht meer is voor nieuwe Disney-films (of nieuwe dvd-uitgaven), omdat Disney niet langer prijzen beschikbaar stelt voor wedstrijden. Blijkbaar was er een uitruil (prijzen voor aandacht) die jaren geleden is stopgezet. Althans, dat zei het redactielid, die toegaf er het fijne niet van te kennen. Ik vind het een zéér rare verklaring. Alsof een gebrek aan uit te delen prijzen de redactie ervan zou weerhouden een paar atikeltjes te typen...
Nou ja, in ieder geval een gemis, want ik weet nog hoe we vroeger gebombardeerd werden met speciale voorplaten, prikprenten, kalenders, vervolgstrips, artikelen en inderdaad prijzenfestivals rondom nieuwe tekenfilms.
Keer terug naar Donald Duck weekblad
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten