Gaat het weekblad achteruit?

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jan 05, 2007 11:20 pm

Aan het begin van het jaar zagen we in de hoofdverhalen nog heel veel afwisseling van auteurs en tekenaars, ga maar na. Maar aan het eind alleen nog maar Vicar...

Waar is de afwisseling gebleven?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De steenrijke eend » za jan 06, 2007 8:03 am

Ridder ter Geit schreef:Aan het begin van het jaar zagen we in de hoofdverhalen nog heel veel afwisseling van auteurs en tekenaars, ga maar na. Maar aan het eind alleen nog maar Vicar...

Waar is de afwisseling gebleven?

Het weekblad gaat achteruit.Herdrukken,herdrukken en Vicar
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Hans » za jan 06, 2007 9:20 am

De steenrijke eend schreef:
Ridder ter Geit schreef:Aan het begin van het jaar zagen we in de hoofdverhalen nog heel veel afwisseling van auteurs en tekenaars, ga maar na. Maar aan het eind alleen nog maar Vicar...

Waar is de afwisseling gebleven?

Het weekblad gaat achteruit.Herdrukken,herdrukken en Vicar

Die herdrukken was in de jaren '70 en '80 al zo., dus dat is niks nieuws.
Ik vind het blad zelf nog wel de moeite waard.
Je moet voor de aardigheid eens kijken welke verhalen uit de jaren '50 er verschenen zijn in latere jaren (dat zijn er veel)
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 06, 2007 12:41 pm

Wat ze van mij wel mogen herdrukken is Barks.

Maar kijk eens rond tussen begin van het jaar: Heymans, Rota, Barks, Vicar, en nog wat andere Deense en Nederlandse medewerkers wisselden elkaar af. Dat sierde het blad.

Eind van het jaar: Vicar, Vicar, Vicar, Vicar...

Vicar is goed, maar het is ALLEEN MAAR Vicar! Kijk dan eens bij een paar jaar terug, dan zie je veel meer afwisseling in de hoofdverhalen dan nu. Het is echt duidelijk. Gezien ik het begin vorig jaar dus nog wel positief zag geeft dat nog hoop dat dit elke-week-Vicar nog enigzins tijdelijk is.

Wel een compliment voor Vicar: blijkbaar heeft hij wel heel veel verhalen getekend!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Eider » za jan 06, 2007 12:43 pm

Heb m'n abonnement al bijna een jaar geleden opgezegd.
Er staan weinig fatsoenlijke verhalen in en een hoop "troep" zoals leesverhalen, veel reclame en veel vervolgverhalen die niks met donald duck te maken hebben.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor mcprul » za jan 06, 2007 7:30 pm

Ridder ter Geit schreef:Maar kijk eens rond tussen begin van het jaar: Heymans, Rota, Barks, Vicar, en nog wat andere Deense en Nederlandse medewerkers wisselden elkaar af. Dat sierde het blad.

Dat was echt relaxt; een Rota verhaal! Die mag er vaker in komen! En Barks natuurlijk ook :)
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » za jan 06, 2007 7:48 pm

Sneeuwwitje en de 7 Dwergen,Broer Konijn en meer onzin!Waarom moet dat in Donald Duck?Noem Donald Duck dan Disneyland ofzo!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 9:06 pm

Over dit onderwerp is op McDuck.nl al veel gezegd en geschreven, voornamelijk door mij. ;)

Wat kan ik nog toevoegen, dat nog niet gezegd is? Jammer dat ik van het oude, bevroren McDuck niet kan citeren. Maar misschien kan ik doorgaan op hetgeen daar besproken werd? Wat het Weekblad mist, is vooral variatie. Het blad moet voor jong en oud leuk genoeg kunnen zijn. Vandaar dat ik niet begrijp waarom Thom Roep (hoofdredacteur) per e-mail aan lezer Ridder Ter Geit klaagt dat het moeilijk is om variatie te vinden, terwijl men wel iedere week hetzelfde soort verhalen afdrukt, van steeds dezelfde tekenaars.

Bovendien mist Donald Duck visie, een hart en ziel. Is de brief van Oom Donald al terug? Waar zijn de leuke redactionele rubrieken van destijds? Ditjes en datjes? Klassiekers uit de Duckstadse bibliotheek? Galerij der Groten? Het Duckstad-gevoel, weet je wel!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 08, 2007 3:49 am

Gelukkig is de brief van Oom Donald al wel terug, in 2007.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:19 pm

Ridder ter Geit schreef:Gelukkig is de brief van Oom Donald al wel terug, in 2007.

Misschien goede voornemens voor 2007! ;)

Als ze die goede voornemens dan ook volhouden en eventueel uitbreiden!
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor duckistan » vr jan 12, 2007 9:38 pm

Het blad is goed, steeds weer Vicar ergert me niet, maar Broer Konijn, Peter Pan, filmverhalen en Hiawatha ergeren me mateloos. Mickey Mouse verhalen en verhalen van Goofy of Karel en Clarabella kunnen er nog mee door omdat die vanaf het begin aan Disneyfiguren waren die we kennen maar waarom Hiawatha ? Ik heb nog nooit een tekenfilm gezien van Hiawatha en Walt Disney vond Hiawatha toch ook niet uit als ik me niet vergis ?
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor Henrieke » vr jan 12, 2007 10:02 pm

Hiawatha komt wel degelijk uit een Disney tekenfilm, namelijk uit de Silly Symphony 'Little Hiawatha'. Dat filmpje komt uit 1937, en Hiawatha is dus zelfs ouder dan Kwik, Kwek en Kwak. De drie biggetjes en Midas stammen uit 1933 en zijn dus ouder dan Donald Duck zelf. Ze waren destijds zo populair dat er geloof ik een stuk of vijf vervolgfilmpjes zijn gekomen. Ik vind zelf de meeste verhalen met de bosdieren leuk, al verschilt dit natuurlijk per verhaal. (en Song of the South is een van mijn favoriete films, dus tja...) De figuren zoals Wolfje en Midas zitten al vanaf het begin in de Donald Duck, dus die moeten van mij ook zeker blijven.
Maar de meeste verhalen die niet bij Donald, Mickey of die bosdieren thuishoren vind ik niets aan. Waarschijnlijk komt dat gewoon omdat die karakters niet geschikt zijn om nieuwe verhalen mee te schrijven. Pinokkio bijvoorbeeld, die verandert op het eind van de film toch in een echte jongen? En in de strips is ie van hout! Mja.
Het gaat mij eigenlijk vooral om de kwaliteit van de verhalen zelf, en of dat nou met Donald Duck of met Broer Konijn is...
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luigi » zo jan 21, 2007 1:59 pm

Rockerduck schreef:Jammer dat ik van het oude, bevroren McDuck niet kan citeren.

Kopiëren, plakken en de quote labels toevoegen.

Waar ik mij vooral aan erger is dat het blad de 'Donald Duck' heet, en dat er dan van die labiele figuren als Knabbel en Babbel erin voorkomen.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 21, 2007 7:35 pm

Luigi schreef:en dat er dan van die labiele figuren als Knabbel en Babbel erin voorkomen.

:lol: "Labiele figuren"

Er zijn bijfiguren die ik wel leuk vind. Mickey Mouse bijvoorbeeld, mits goed geschreven/getekend, en Madam Mikmak van Bernado/Jonker.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luigi » zo jan 21, 2007 8:38 pm

De grote boze wolf en Broer konijn kan ik ook nog wel luchten, als het niet te lang is. Broer konijn van 2 pagina's vind ik net leuk. Maar Knabbel en Babbel zijn gewoon echt pulp. Die scenario's, niet te geloven!

Ik even in mijn Duckarchief gezocht (wauw, dat klinkt stoer), en een willekeurig verzamelalbum gepakt: De tweede helft van 2005. In nummer 48 staat een briljante titel: 'Bibbedie Bobbedie Boe!'
Hoe verzin je het?

Rein en Bruin zitten achet K&B aan. Bruin krijgt een boomstam op z'n knar: 'OWW!'
Dan komt Petemoei van Assepoester. 'Hulp nodig?'
'Wat doet u hier? Moet u niet Assepoester helpen?'
-Bralbral-
'Jullie mogen wensen wat je wilt!'
-Bralbral-

Nouja, je kunt het zelf verder lezen. Ik denk dat ik mijn boodschap wel duidelijk heb gemaakt.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten

cron