Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Ui » di maart 01, 2011 4:41 pm

Rubberduck schreef:Ik heb nu ergens een stapeltje liggen met DD (Extra's) van dit jaar die ik niet meer kwijt kan.

In het weeshuis is altijd plaats. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Kwokkie Duck » za maart 05, 2011 2:37 pm

Voor als jullie het nog niet weten: Ik ben nieuw!

Ik bewaar de Donald Ducks op stapels in een kast, waar ook m´n pockets, dubbelpockets vakantieboeken en winterboeken staan.
Maar ik ben van plan de donald ducks in schoenendozen in de kast te zetten.
Kwokkie Duck
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » za maart 05, 2011 7:35 pm

Kwokkie Duck schreef:Voor als jullie het nog niet weten: Ik ben nieuw!

Ik bewaar de Donald Ducks op stapels in een kast, waar ook m´n pockets, dubbelpockets vakantieboeken en winterboeken staan.
Maar ik ben van plan de donald ducks in schoenendozen in de kast te zetten.

welkom!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor jan Baksteen » vr maart 18, 2011 12:06 am

Zoals meer mensen bewaar ik de weekbladen in insteekhoezen in een map, maar dat doe ik pas sinds kort.
Alle jaargangen die ik heb liggen allemaal netjes op stapels.
Ze hebben al heel wat meegemaakt doordat ze verschillende mogelijkheden van bewaren te testen.
Nu heb ik dan pas de ideale manier ontdekt, die jullie allang wisten.
Deze week zei iemand dat een heel jaargang onmogelijk in een map past.

Mijn vraag is dan: Hoe groot moet een map zijn om een heel jaargang in te stoppen???
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Redmess » vr maart 18, 2011 12:23 pm

Een standaard map is net genoeg.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor jan Baksteen » vr maart 18, 2011 10:10 pm

Redmess schreef:Een standaard map is net genoeg.

Dank je! Dan weet ik toch goed bezig ben!
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Prank » wo maart 30, 2011 10:46 pm

Beppie Duck schreef:Dan heb ik een vraag over de verzamelbanden.
Ik probeer de Donald Ducks te verzamelen in de verzamelbanden die overeenkomen met het jaargang van de Donald Duck. Ik heb:
1) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde en bovenkant voorzijde: "DONALD".
2) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde en bovenkant voorzijde: "DONALD DUCK".
3) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde "Donald Duck", onderkant rugzijde "Het hoofdje van Donald Duck" en bovenkant voorzijde "Donald Duck".
4) Gele geplastificeerde verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde "Donald Duck" en bovenkant voorzijde
"DONALD DUCK" met de hele Duck-familie.
Deze heb ik allemaal op voorraad.

Dan zijn er ook nog gele verzamelbanden met op de rugzijde en voorzijde "Donald Duck" en het hoofdje van Donald Duck in groene letters (die heb ik niet, maar heb hem gezien bij een andere Duck-verzamelaar).

Wie kan mij vertellen in welk jaar, welke verzamelbanden zijn uitgegeven.

Ben dus ook bezig om de ducks in de bijbehorende mappen te stoppen. Iemand die weet in welk jaar welke map te koop was? En vanaf wanneer, want de vroege duckjes zullen wel niet in een jaren vijftig mappen komen.

Ik heb ook mappen met op de rugzijde Donald met zijn pet rechts op het hoofd en de familie Duck voorop. Tot welk jaar zijn deze verkocht?
De nieuwere mappen hebben Donald op de rug met pet links en de Disney familie voorop(Mickey, Goofy,etc)
Prank
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 11:06 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 02, 2011 4:23 pm

Prank schreef:
Beppie Duck schreef:Dan heb ik een vraag over de verzamelbanden.
Ik probeer de Donald Ducks te verzamelen in de verzamelbanden die overeenkomen met het jaargang van de Donald Duck. Ik heb:
1) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde en bovenkant voorzijde: "DONALD".
2) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde en bovenkant voorzijde: "DONALD DUCK".
3) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde "Donald Duck", onderkant rugzijde "Het hoofdje van Donald Duck" en bovenkant voorzijde "Donald Duck".
4) Gele geplastificeerde verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde "Donald Duck" en bovenkant voorzijde
"DONALD DUCK" met de hele Duck-familie.
Deze heb ik allemaal op voorraad.

Dan zijn er ook nog gele verzamelbanden met op de rugzijde en voorzijde "Donald Duck" en het hoofdje van Donald Duck in groene letters (die heb ik niet, maar heb hem gezien bij een andere Duck-verzamelaar).

Wie kan mij vertellen in welk jaar, welke verzamelbanden zijn uitgegeven.

Ben dus ook bezig om de ducks in de bijbehorende mappen te stoppen. Iemand die weet in welk jaar welke map te koop was? En vanaf wanneer, want de vroege duckjes zullen wel niet in een jaren vijftig mappen komen.

Ik heb ook mappen met op de rugzijde Donald met zijn pet rechts op het hoofd en de familie Duck voorop. Tot welk jaar zijn deze verkocht?
De nieuwere mappen hebben Donald op de rug met pet links en de Disney familie voorop(Mickey, Goofy,etc)

Ik dacht dat de verzalmelbanden met de famillie duck op de voorkant zijn uitgeven tot 2005, toen kreeg je donald met mickey en goofy etc
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Loebas » ma mei 02, 2011 9:39 pm

In 2004 zijn de mappen met Donald, Katrien, Mickey, Minnie, Goofy en Pluto gekomen als het goed is. Ik had die toen namelijk met mijn abbonement gekregen.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di mei 03, 2011 6:09 pm

Loebas schreef:In 2004 zijn de mappen met Donald, Katrien, Mickey, Minnie, Goofy en Pluto gekomen als het goed is. Ik had die toen namelijk met mijn abbonement gekregen.

jah! ik heb het nagekeken! dat was Dat jaar!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor admin » di mei 31, 2011 7:09 pm

Uit het topic 'Wie kan mij helpen!!!':

2011-05-31 14:19:58, Duck94 schreef:hallo,

ik zit met een probleem hier. Ik heb ongeveer 8000 weekbladen en nu zitten deze allemaal per jaargang in een map.
Sommige mensen hebben alle ducks in een officiele map van donald duck met van die ijzertjes. Wat is handiger en beter voor de donald duck???

alvast bedankt

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=38017#p38017

20111-05-31 14:29:57, DD schreef:Hoe heb je ze in mappen bewaard dan? Heb je alle bladen geperforeerd? Of heb je elk blad apart in een plastic hoesje? Het laatste heeft wel als gevolg dat bladen waarschijnlijk scheef gaan hangen als je de mappen rechtop hebt staan omdat het formaat van de bladen kleiner is dan een A4 waar de hoesjes oorspronkelijk voor bedoeld zijn.

De officiële mappen zijn nooit slecht voor de conditie van Ducks op langere termijn want daar zijn ze speciaal voor gemaakt. Én het is veel mooier voor je verzameling. Ik zelf bewaar mijn weekbladen alleen in de officiële mappen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=38019#p38019
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » wo jun 01, 2011 11:17 am

Nou, of de officiele mappen geen kwaad kunnen... Die ijzertjes, die gaan roesten en tasten dan het papier aan. Oeps. Bovendien zijn die dingen gruwelijk duur.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Juivert » wo jun 01, 2011 2:38 pm

Ja, die ijzertjes. Ik heb deze week nog een jaargang in zo`n map gestopt. Je wilt niet weten hoe vaak ik door het papier heb geprikt.
Juivert
Member
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo maart 31, 2010 8:19 pm

Berichtdoor DD » wo jun 01, 2011 3:19 pm

Nou, geeb van beide is mij ooit overkomen :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duck94 » ma jun 06, 2011 2:32 pm

nou ik ga denk ik toch maar aan de officiele mappen heb er gister 2 gekocht en net ff volgestopt met ducks.
Duck94
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di mei 24, 2011 12:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron