Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Redmess » di okt 05, 2010 9:32 pm

Je bedoelt toch niet die standaard tijdschriftbakken? Ik had die eerst, maar ze zijn vreselijk om te vervoeren, en bieden nauwelijks bescherming.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor deblouw » zo okt 10, 2010 11:33 am

ik ben momenteel op zoek naar een manier om mijn Donald Duck extra's te bundelen. Ik heb ze nu in "tijdschrift cassettes" staan, gewoon van die standaard tijdschriftenbakken zoals Redmess zegt, maar daar worden ze inderdaad niet beter van en ik vind het ook niet perse heel mooi ofzo. De gele banden van Donald Duck zijn me wat te knalgeel. Eigenlijk ben ik op zoek naar een soortgelijk systeem maar dan gewoon in een effen kleur. Maar goed, dan zit je weer met het formaat van de extra's, wat een vrij specifiek formaat is. Ik heb ook van die houdertjes en plakkertjes gezien die je aan een tijdschrift kan bevestigen, en die je vervolgens in een ringband kan doen. Maar dan gaan die ducks weer hangen omdat het formaat kleiner is dan de ringband.

Ik zou ze het liefst zelf op een eenvoudige manier "inbinden", maar ik vind alleen erg ingewikkelde methodes op internet.
www.evertkwok.nl - cartoons & illustratie
deblouw
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: za okt 11, 2008 11:41 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Redmess » zo okt 10, 2010 1:01 pm

Insteekhoezen (A4) lijken mij hiervoor ideaal. Alle nummers passen hier in, en zolang een map maar redelijk vol zit, blijft alles netjes recht hangen.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Samira Duck » za okt 16, 2010 3:53 pm

Bij mij liggen ze netjes in de boekenkast op de stapel met de rest van de stripboeken/weekbladen.
Samira Duck
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr okt 15, 2010 5:47 am
Woonplaats: Thuis

Berichtdoor deblouw » zo okt 17, 2010 1:55 pm

toch maar zelf met inbinden aan de slag gegaan, aan de hand van een aardige tutorial die ik internet vond: http://meedoenisbelangrijkerdanwinnen.nl/cursus/

ziehier het resultaat: http://www.flickr.com/photos/fanintoflames/5089270418/
www.evertkwok.nl - cartoons & illustratie
deblouw
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: za okt 11, 2008 11:41 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor DordrechtDuck » zo okt 17, 2010 6:05 pm

Redmess schreef:Insteekhoezen (A4) lijken mij hiervoor ideaal. Alle nummers passen hier in, en zolang een map maar redelijk vol zit, blijft alles netjes recht hangen.

ik denk dat ik ook hiervoor ga voor de oude nummers t/m 1979. Vanaf daar doe ik ze in cellofaan, want anders wordt het snel een dure aanschaf voor meer dan 2000 nummers.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Redmess » zo okt 17, 2010 6:58 pm

Voor 15 jaargangen plus 4 jaargangen buffer was ik 70 euro kwijt. Ik schat dat je met zon 220 euro alle 50 jaargangen in insteekhoesjes en mappen kan verpakken.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » zo okt 17, 2010 11:40 pm

Dat is best geld! Aangezien ze me nu nog best liggen, haha.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Redmess » ma okt 18, 2010 7:31 am

De officiele mappen zijn zowat 70 euro per jaargang... dus duur is relatief.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » ma okt 18, 2010 8:36 pm

Redmess schreef:De officiele mappen zijn zowat 70 euro per jaargang... dus duur is relatief.

Dan bedoel je dus 2 van die gele mappen? MP biedt wat dat betreft wel uikomst voor liefhebbers van die mappen.

Ik ga wel insteekhoesjes halen en een paar grote multomappen. Niet zo duur en kan ze om en om leggen. (Ga ze niet staand neerzetten, toch bang dat het spulletje gaat zakken)
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor snowmansion » zo feb 06, 2011 10:25 pm

De verzamelbanden van Donald Duck kosten 18.95 per 2 (17.95 voor abonnees).

Deze zijn uiteraard het mooist. Het nadeel vind ik gewoon de pins die er over heen worden geschoven en de prijs. Voor geen goud dat ik zo een pin over een dduck uit de jaren 50 en zeker niet de begin jaren 50 doe. Ik koop gewoon showhoezen en ordners. Wanneer je de ordners gewoon neerlegt en niet laat opstaan blijven de ducks gewoon goed liggen en is er echt geen probleem. Die ordners kosten soms maar 1 euro 50 per stuk en die showhoezen koop je al voor 5 euro voor 250 stuks. Een stuk goedkoper. Print een mooi logo uit met daarop het jaargang en het ziet er opzich best mooi uit.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor kwuk duck » zo feb 06, 2011 10:39 pm

DordrechtDuck schreef:
Redmess schreef:De officiele mappen zijn zowat 70 euro per jaargang... dus duur is relatief.

Dan bedoel je dus 2 van die gele mappen? MP biedt wat dat betreft wel uikomst voor liefhebbers van die mappen.

Ik ga wel insteekhoesjes halen en een paar grote multomappen. Niet zo duur en kan ze om en om leggen. (Ga ze niet staand neerzetten, toch bang dat het spulletje gaat zakken)

In multomappen werkt ook heel goed hoor! dit gebruik ik ook al een jaar nu.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Hidde » zo feb 27, 2011 2:10 pm

Ik bewaar nu de jaargangen onder het jaar 2000 in dozen en jaargangen boven 2000 in mappen (multomapinsteekhoesjes en paperclips)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo feb 27, 2011 2:56 pm

De laatste 6 jaargangen zitten in mappen. in insteekhoesjes van A4! ideaal! ze blijven netjes en er gebeurt niks mee! onder 2002 liggen in nette dubbelfriss dozen! daar passen precies de Ducks in!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma feb 28, 2011 11:09 pm

Ik heb geen plaats meer voor Donald Ducks. Ik heb nu ergens een stapeltje liggen met DD (Extra's) van dit jaar die ik niet meer kwijt kan.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron