Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor McDuck Menu » ma okt 24, 2011 4:31 pm

Even een gerelateerde vraag, hoe bewaren jullie de Beste Verhalen albums? Ik heb ze allemaal rechtop in een kast staan, maar ze worden er niet echt beter van heb ik gemerkt..
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Michiel Q » ma okt 24, 2011 5:22 pm

Nou, van stapelen worden ze anders ook niet beter. De pest met die dunne stripboeken is dat de rug toch altijd dikker is dan de open kant. Zet je er veel naast elkaar, dan staan de laatste in de rij veel schever dan de eerste.
'n Mogelijke oplossing is 'n kast met korte planken, zodat er nooit veel stripboeken op één rij staan. Dus 'n kast met vierkante vakken, bijvoorbeeld. Laat stevige en slappe boeken elkaar afwisselen.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Hidde » di okt 25, 2011 8:27 am

Ik probeer nu de meeste Ducks in normale zwarte ordners te stoppen (met insteekhoesjes en paperclips). Ook de oudere jaargangen (Ik vraag daarom ook twee ordners voor Sinterklaas). Ik vind het zelf ook nog leuk om de plaatjes op de rug te maken.:P
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ui » ma nov 21, 2011 12:28 am

McDuck Menu schreef:Even een gerelateerde vraag, hoe bewaren jullie de Beste Verhalen albums? Ik heb ze allemaal rechtop in een kast staan, maar ze worden er niet echt beter van heb ik gemerkt..

Zet Vakantieboeken/Winterboeken tussen de staande albums. Om de 10 of 20 albums zo'n boek. Dan verzakken de albums niet, omdat de boeken ze in evenwicht houden. (snif)
Ui heeft deze tip van een verzamelaar.

Het is zo'n truc zoals het om en om leggen van de nietjeskanten (ruggen) van een liggende stapel Weekbladen. Om de 13 nummers de nietjeskant de andere kant op, dan verzakt de stapel niet.
Ui heeft deze tip van de Inca's. Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Duck » ma maart 12, 2012 5:12 pm

Ik heb een nieuwe manier waarmee ik nu mijn jaargangen 1997,1999 ,2009 en 2010 mee bewaar:
Ik stop een DD in een plastic hoesje (van de Hema,zijn mooi doorzichtig en dik, zijn eigenlijk mapjes om A4 foto's in een 23 rings klapper te bewaren) . Dan stapel ik ze op, zodat de ruggen om het kwartaal aan de andere kant liggen . En die stapel duw ik dan in een kartonnen doos van de Ikea(http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10115487/). Het handige aan deze doos is dat ze een ijzeren handvat aan de voorkant hebben waarmee je de doos uit de kast kan trekken, en in het handvat kan je een papiertje duwen zodat je erop kan schrijven en zien wat erin zit.
Werkt overigens goed!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Loebas » ma maart 12, 2012 7:09 pm

Dat is een goede tip :) . Hoeveel jaargangen kunnen in een zo'n doos?
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Duck » ma maart 12, 2012 7:52 pm

Loebas schreef:Dat is een goede tip :) . Hoeveel jaargangen kunnen in een zo'n doos?

2 jaargangen is eigenlijk net te veel,maar er is ook van de dozen in de link een grotere versie en daar passen er zeker 2 in,misschien zelfs 3. Ik zou er dan wel een blaadje tussenleggen zodat je ziet waar een nieuwe jaargang begint.
De insteekhoezen zijn trouwens deze --> http://www.hema.nl/winkel/foto-en-print-artikelen/foto-albums/foto-insteekhoezen-(14640007)
50 stuks voor 3,95 ,-
Ik vind het een erg fijne manier! :D
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Donald Duck » zo okt 21, 2012 9:04 pm

Ik maak sinds een jaar ook gebruik van de insteekhoezen van de Hema. Ze voldoen mij zeer goed en de Duckjes blijven mooi recht en strak in de ordners (twee rings!). Ik heb nu een tiental jaren in nieuwstaat. Deze jaren heb ik allemaal al in deze hoesjes. De insteekhoezen bevatten verder ook geen weekmakers ed. De Duckjes blijven dus mooi.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor MatroosDuck » ma okt 22, 2012 5:18 pm

Ik moet ze ook eens netjes bewaren. Jaargang 2011/2012 ligt in een mand,terwijl de oudere allemaal op elkaar gepropt zitten in een oude kist....
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re:

Berichtdoor ninodonaldduck » vr jan 11, 2013 10:13 am

Donald Duck schreef:Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck? Ikzelf heb ze in insteekhoezen in A4 ordners. Maar ik ben bang dat dit het papier in de loop der tijd zal aantasten? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb in overweging zitten te nemen om doosjes aan te schaffen waar ik elk jaargang apart ik verpak.

Beste donald duck, Ik ben nieuw op dit forum, Ik ben ook pas 13 jaar oud, Kan ik mijn donald ducks ook gewoon in zo'n showmapje doen en dan in een grote map?.
een dag geen DD gelezen is een dag niet geleefd.
Dagobert duck als voorbeeld.
verzamelaar.
ninodonaldduck
mijn voorbeeld is Dagobert,
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: vr jan 11, 2013 10:07 am
Woonplaats: heesselt

Re:

Berichtdoor ninodonaldduck » vr jan 11, 2013 4:43 pm

Redmess schreef:Ik vind de verzamelbanden een beetje aan de dure kant. Bovendien tasten de ijzeren pinnetjes na een aantal jaren het papier aan, als ze beginnen te oxideren.

Zou er een manier zijn om Ducks met plastic pinnen te bewaren? En waarom zijn die verzamelbanden eigenlijk zo duur?

Maar als ze vochtvrij worden bewaard, dan oxideren ze toch niet?
een dag geen DD gelezen is een dag niet geleefd.
Dagobert duck als voorbeeld.
verzamelaar.
ninodonaldduck
mijn voorbeeld is Dagobert,
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: vr jan 11, 2013 10:07 am
Woonplaats: heesselt

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Big Bad Wolf » za jan 12, 2013 12:30 am

Als je langer van je Ducks wilt genieten zou ik ze niet in showtassen bewaren, dan loop je kans dat ze gaan ‘zweten’. daarbij zijn de goedkopere showtassen ook niet van zuurvrij plastic gemaakt.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor dduck-fan » zo mei 26, 2013 5:29 pm

Ik heb ze gewoon in hoesjes zitten en dan in een ringband, natuurlijk wel op jaargang en dan op nummer oplopend.
Jan Roman-Pikula en mau fan
dduck-fan
Member
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za mei 18, 2013 5:48 pm

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Hidde » ma jun 03, 2013 5:15 pm

Ik heb een vraag aan de mensen die hun Ducks in Donald Duck verzamelbanden doen. Deze: http://duckstadshop.donaldduck.nl/Een-D ... 4394.10.01

Hoe zitten de weekbladen hierin? Komen er geen gaten (of scheuren) in je Donald Ducks? Het lijken mij mooie mappen, maar ik wil absoluut geen gaten in mijn Ducks.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor DD » ma jun 03, 2013 5:44 pm

Nee, er komen geen gaten in. De bladen worden door middel van een soort steekpennen vastgezet. En ze komen ook niet te hangen. De beste oplossing voor het weekblad. Ik snap niet dat sommige mensen het niks vinden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron