Hoe bewaren jullie de weekbladen van Donald Duck?

Berichtdoor Loebas » do jan 22, 2009 10:10 pm

lk verzamel mijn DD in de donald duck verzamelbanden
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Loebas » do jan 22, 2009 10:11 pm

lk verzamel mijn DD in de donald duck verzamelbanden
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Redmess » vr jan 23, 2009 12:22 am

Ik vind de verzamelbanden een beetje aan de dure kant. Bovendien tasten de ijzeren pinnetjes na een aantal jaren het papier aan, als ze beginnen te oxideren.

Zou er een manier zijn om Ducks met plastic pinnen te bewaren? En waarom zijn die verzamelbanden eigenlijk zo duur?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Elco8183 » za jan 24, 2009 12:44 am

Omdat er Donald Duck opstaat en er reclame voor wordt gemaakt in het weekblad en de extra denk ik. Ideetje voor "Vraag het de redactie"?
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Dotz » zo jan 25, 2009 12:06 pm

Ik heb ze netjes in een Inloop kast.. Op jaartal gesorteerd.. En alle dubbele in dozen gedaan.:rolleyes:
Dotz
Member
 
Berichten: 23
Geregistreerd: zo jan 25, 2009 11:47 am

Berichtdoor huugduck » vr jan 30, 2009 6:55 pm

Ik heb ze nu ook op geruimd en nu staan ze allemaal in van die plestick hoesje met een sticker der op welk jaar gang
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Beppie Duck » di feb 24, 2009 12:19 pm

Ik bewaar mijn DD-ies in verzamelbanden. Klopt dat de insteeknaalden na verloop van tijd gaan roesten, als de verzameling niet op kamertemperatuur bewaard wordt (maar dat doen de nietjes ook). Nu heb ik de hand weten te leggen op 10.000 r.v.s. katernspelden. Ik heb de oude katernspelden dan ook allemaal vervangen.
Beppie Duck
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma feb 23, 2009 10:47 pm

Berichtdoor Beppie Duck » di feb 24, 2009 12:40 pm

Dan heb ik een vraag over de verzamelbanden.
Ik probeer de Donald Ducks te verzamelen in de verzamelbanden die overeenkomen met het jaargang van de Donald Duck. Ik heb:
1) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde en bovenkant voorzijde: "DONALD".
2) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde en bovenkant voorzijde: "DONALD DUCK".
3) Blauwe verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde "Donald Duck", onderkant rugzijde "Het hoofdje van Donald Duck" en bovenkant voorzijde "Donald Duck".
4) Gele geplastificeerde verzamelbanden met op de bovenkant rugzijde "Donald Duck" en bovenkant voorzijde
"DONALD DUCK" met de hele Duck-familie.
Deze heb ik allemaal op voorraad.

Dan zijn er ook nog gele verzamelbanden met op de rugzijde en voorzijde "Donald Duck" en het hoofdje van Donald Duck in groene letters (die heb ik niet, maar heb hem gezien bij een andere Duck-verzamelaar).

Wie kan mij vertellen in welk jaar, welke verzamelbanden zijn uitgegeven.

De nieuwste generatie verzamelbanden die je kunt kopen (voor veel geld), zijn van karton. Deze heb ik niet en wil ik ook niet, want als je ze drie keer in handen hebt gehad, vallen ze uit elkaar. Dat is met de geplasticeerde exemplaren niet het geval. Die heb ik dan ook in voorraad tot 2020.
Beppie Duck
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma feb 23, 2009 10:47 pm

Berichtdoor Oma Duck » za maart 07, 2009 6:24 pm

Elco8183 schreef:Ik had ze vroeger in hoesjes en in grote archiefmappen op a4-formaat. Daar kon 1 jaargang in of 2 van DDE, maar vind het net mooi en de Ducks gaan "hangen"
Ben sinds 2 maanden overgstapt op de gele verzamelbanden die DD zelf aanbiedt. Niet goedkoop voor al m'n jaargangen, maar staat een stuk mooier in mn kast en beter voor mn Ducks. Meer mensen die ze in deze mappen hebben?

Ik bewaar ze ook in de gele mappen.
Oma Duck
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo maart 01, 2009 7:39 pm

Berichtdoor Redmess » di maart 24, 2009 8:19 pm

Beppie Duck schreef:Ik bewaar mijn DD-ies in verzamelbanden. Klopt dat de insteeknaalden na verloop van tijd gaan roesten, als de verzameling niet op kamertemperatuur bewaard wordt (maar dat doen de nietjes ook). Nu heb ik de hand weten te leggen op 10.000 r.v.s. katernspelden. Ik heb de oude katernspelden dan ook allemaal vervangen.

Dat verklaart een boel. Nu ik eraan denk heeft mijn verzameling een tijdje in een opslag doorgebracht. En dat was niet echt geweldig warm weer.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DuckBoy » di jun 23, 2009 5:11 pm

ik bewaar ze in speciale tijdschrift cassetes die er voor zorgen dat de ducks niet inzakken.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Hidde » ma okt 04, 2010 6:25 pm

Iemand die ik ken heeft het in mappen gedaan. Ik vind dat zonde want er zitten nu gaatjes in die Ducks (perforeergaatjes) En dat je dan de bladzijdes niet helemaal weer goed kan openslaan, en daardoor is het niet helemaal goed leesbaar meer.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor kwuk duck » ma okt 04, 2010 8:39 pm

ik heb ze in multoheosjes zitten in mappen
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Redmess » ma okt 04, 2010 11:13 pm

Ik heb nu mappen met insteekhoesjes.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » di okt 05, 2010 8:10 pm

DuckBoy schreef:ik bewaar ze in speciale tijdschrift cassetes die er voor zorgen dat de ducks niet inzakken.

waar kan je die kopen dan?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron