DD 2008-11

Berichtdoor Ei » za maart 08, 2008 3:53 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 11
Deze week is mijn blad een vrolijk én vindingrijk weekblad. Het staat namelijk in het teken van uitvinders en uitvindingen. Dat betekent veel aandacht voor de creaties van het Duckstadse genie Willie Wortel!

Oplossing ZOEK: blz. 40, 6e plaatje

Casper Benschop heeft de winnende voorplaat van de wedstrijd uit DD43 ontworpen en wordt zijn ontwerp getekend door een échte Disney tekenaar! Bekijk hier de voorbereidingen.

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Caspar » za maart 08, 2008 4:46 pm

Alleen maar verhalen met Willie Wortel, maar over het algemeen een redelijke DD.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Redmess » za maart 08, 2008 5:10 pm

Ik heb niks tegen Willie Wortel als het verhaal goed is.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 08, 2008 11:36 pm

Hey, weer eens een Barks verhaal in de duck, leuk om te zien!
Wat minder leuk is om te zien is hoe de rest van de Willie verhalen getekend zijn, op een uitzondering na.

En de achterkant.. Vond hem deze keer wel erg zwak, wat tekenen en wat de grap betreft.
De verhoudingen van de figuren en omgeving zijn ieder plaatje weer anders!
Alsof een uurtje, of minder zelfs, voordat deze duck werd geprint dit stripje nog even bedacht en geschetst werd.

Ik vind het tekenwerk van de Nederlandse verhalen steeds meer achteruit gaan, alsof niemand het meer controleert.
Zouden ze na het vertrek van Ed van Schuijlenburg niemand meer daarvoor hebben aangenomen? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » zo maart 09, 2008 4:11 am

Ik heb dit nummer puur en alleen gekocht vanwege het verhaal 'Ben en ik'. Zo'n oude krantenstrip gebaseerd op een obscure Disney-tekenfilm uit de 'gouden tijd'. Doet me weer denken aan de Ducks uit de jaren '80, toen er vaak van dit soort bijzondere dingen instonden. Heerlijk. :)

McDuck Menu schreef:Hey, weer eens een Barks verhaal in de duck, leuk om te zien!

Dat vond ik nou juist niet. Hoe vaak is die Barks nou al niet her-her-herdrukt in de Donald Duck? En dan bedoel ik niet dit specifieke verhaal, maar Barks in het algemeen. Ze zullen toch wel wat nieuws hebben liggen? Of blijven we betalen voor steeds hetzelfde? Het blad wordt steeds duurder, maar op deze manier wel goedkoper om te maken.

McDuck Menu schreef:En de achterkant.. Vond hem deze keer wel erg zwak, wat tekenen en wat de grap betreft.
De verhoudingen van de figuren en omgeving zijn ieder plaatje weer anders!
Alsof een uurtje, of minder zelfs, voordat deze duck werd geprint dit stripje nog even bedacht en geschetst werd.

Dat idee heb ik iedere week met de achterkant, om precies die redenen die jij hier aanvoert. Ik vind het van een niveau van een schoolkrantje. En ik heb jarenlang getekend voor een schoolkrant, dus ik weet hoe rampzalig dat eruit kan zien. Ik vind Gulien's Disney-werk lijken op dat van mij. En ik ben gruwelijk slecht in het tekenen van Disney Ducks. Kun je nagaan.

Het einde van het Nederlandse Wortel-verhaal (van Milton) vind ik erg onlogisch. De wegen-machine van Willie slaat op hol en gaat overal asfaltwegen aanleggen, waarop de bewoners van Gansdorp boos worden. Willie moet daar een oplossing voor vinden. Dus besluit hij naar een rustig plekje te gaan, waar -door de aangelegde weg- ook veel mensen op af komen. De uitleg vind ik onlogisch. Die komt erop neer dat, als er ergens maar een asfaltweg ligt, veel mensen die gaan volgen. Alsof mensen zomaar rondrijden om iedere willekeurige weg te volgen?? Ik weet niet welke idioten er bij de redactie van DD werken, maar ik rijd nooit zomaar een weg op, puur en alleen omdat-ie er ligt!! En dan besluit Willie om het bos in te wandelen, en dan staat er: 'uit'. Zonder dat Willie een oplossing verzint voor het probleem dat hij veroorzaakte. Waar is de oplossing?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Redmess » zo maart 09, 2008 6:33 pm

Om maar te zwijgen over de bewoners die mopperen dat er ineens een wegennet ligt. Eh... staan steden er niet om bekend dat er wegen liggen? Wat willen ze dan? Zandpaden?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo maart 09, 2008 6:57 pm

De tekeningen deden mij een beetje denken aan de tijd dat ik nog wel een SimCity speelde. Allemaal hokjes voor huizen omgeven door rechte wegen die elkaar steeds kruisen.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Redmess » ma maart 10, 2008 11:13 am

Ja, voor een burgemeester die geen wegen in zijn stad wil, heeft hij het wel erg strak ingedeeld.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » di maart 11, 2008 8:11 am

Nou, men verwacht het misschien al, maar ik was wel heel blij met die Barks. Af en toe Barks geeft het blad in de afwisseling en kwaliteit alleen maar een meerwaarde. Kan men weer eens echt een van de beste verhalen lezen. Tegenwoordig zie ik wel meer goed werk, maar het blad is toch gestoeld op Barks? Af en toe Barks hoort toch in het weekblad?

Overigens ook erg vermakelijk; de man die rugpijn goed genoeg vond voor zijn opa en ook voor hem; de chaosplaatjes en natuurlijk Lampje's simpele oplossingen en zijn dammen met dieren. Iedereen grappig en 'in character'. Niks mis mee, dus.

Een herdruk van 'Ben en ik' vond ik ook wel leuk.

Tegenover een vriend waarmee ik in mijn toekomstige huis aan het klussen was heb ik gisteren de achterkanten ook maar eens met schoolkrantwerk vergeleken, om te kijken wat hij ervan vond. Hij zag ook wel in dat het schoolkrantniveau is. Hij vond het wel aardig dat ze zulke amateurs ook een kans gaven. Het probleem in dezen is dus meer dat Gulien word verondersteld professioneel tekenaar te zijn.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » za maart 15, 2008 2:27 am

Roddelflop index: Donald Duck 2008-11
http://www.roddelflop.nl/?p=464
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten