DD 2007-02

Berichtdoor Daniel73 » za jan 06, 2007 1:39 pm

Reacties op DD 2007-02

Afbeelding
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Henrieke » za jan 06, 2007 2:38 pm

Er staat een vertaalfoutje in het eerste verhaal, daar moet ik als dierenliefhebber toch even over zeuren.
Ze noemen dat kleine beestje uit die jeep een 'meerkat', maar daar had eigenlijk 'stokstaartje' moeten staan. Ik vond 'm zelf eigenlijk spreken op een otter lijken, maar oké. Meerkat is de Engelse naam voor een stokstaartje, waar ie ook wel eens 'suricate' genoemd wordt. Een meerkat is echter in het Nederlands iets heel anders, namelijk een aap! Er zijn zo'n 40 soorten die allemaal meerkat genoemd worden.
Die vertaalfout heb ik trouwens vaker gezien, in The Lion King doen ze dat ook bij Timon.
En de meerkat moet je weer niet verwarren met de zeekat, wat een soort inkvis is...

Verder vond ik het een leuk Duckje, helaas wel weer dezelfde standaardformule.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luuuuk » za jan 06, 2007 2:50 pm

Het bewoont alle delen van de Kalahari in zuidelijk Afrika (Angola, Botswana, Namibië en het Zuid-Afrika). In het Afrikaans (en het Engels) worden stokstaartjes "meerkat" genoemd. Daardoor wordt de naam 'meerkat' soms foutief in het Nederlands overgenomen uit films zoals bijvoorbeeld de Disneyfilm De Leeuwenkoning. In het Nederlands is "meerkat" echter een naam voor een groep apen (Cercopithecus). Het stokstaartje eet voornamelijk insecten, spinnen, schorpioenen en slakken. Van alle mangoesten zijn de stokstaartjes de meest sociale. Het stokstaartje wordt niet bedreigd. In sommige Afrikaanse huizen kun je stokstaartjes aantreffen.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 06, 2007 6:46 pm

De schrijver van dit verhaal had duidelijk kort ervoor de Lion King gezien.

Het Mickeyverhaal heeft hetzelfde begin als een Donald Duckverhaal van Barks, maar dat verhaal van Barks is veel beter.

Wel een redelijk goede Donald Duck. Sander Gulien is terug!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De steenrijke eend » za jan 06, 2007 7:36 pm

Dat Mickey verhaal is mooi getekend,aleen het plot is een beetje saai
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rubberduck » za jan 06, 2007 8:49 pm

Duck van Vicar, ComicUp, Mickey van Murry, oude Amerikaanse Wolf.

*gaap*
Rubberduck
 

Berichtdoor duckistan » za jan 06, 2007 8:55 pm

De laatste tijd vind ik alle donald ducks niet erg denderend goed. Toch lees ik ze wel uit, aangezien ik abonnee ben :). Om eerlijk te zijn vind ik, ookal zijn die strips verouderd, de donald ducks van de jaren 70 het best (mijn vader had de volledige jaargang van 71-83 gespaard). Vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat er toen nog veel meer originaliteit en ziel in de strips zat.
duckistan
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 06, 2007 5:00 pm

Berichtdoor Kjell » zo jan 07, 2007 6:13 pm

Voor goede Duckies hoef je wat mij etreft niet zo ver terug. Ik vind de Ducks uit de jaren '90 ook al veel beter. De verhalen moeten wat avontuurlijker vind ik. Ik hoef niet tien keer een verhaal te lezen over Donald die een een bedrijfje begint met veel succes ne het op 't laatst verknoeit.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 08, 2007 3:44 am

Vicar lijkt een abonnement te hebben op het hoofdverhaal? Begint toch wel gek te worden dat met Sinterklaas (!) voor het laatst een verhaal gezien werd die niet door Vicar was getekend.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De steenrijke eend » ma jan 08, 2007 4:34 pm

Eigenlijk koop ik de Duck aleen voor m'n verzameling.Vroeger deed ik het voor de verhalen.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten